Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilket CF kort er at fortrække af disse?
Fra : Vega

Dato : 10-06-03 12:54

Se emne.

Kingston 256 mb (billigt, men deres 128 mb kort har fået dårlige bedømmelser
på EDBpriser) 471,-
Performance 256 mb (dyre, men gode bedømmelser på EDBpriser) 515,-
PQI 256 mb (dyrest, men ingen bedømmelser på EDBpriser) 532,-

Ikke den helt store prisforskel.

Mvh. Vega.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 10-06-03 12:56

Vega <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> Performance 256 mb (dyre, men gode bedømmelser på EDBpriser) 515,-
> PQI 256 mb (dyrest, men ingen bedømmelser på EDBpriser) 532,-

Hører den slags spørgsmål egentlig ikke hjemme i dk.edb.hardware? That
is, ville de ikke være bedre funderede til at svare på den slags
tekniske spørgsmål?

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Martin Gleit

Dato : 10-06-03 12:59

Kingston skulle ifælge tets være blandt de hurtigste...ser ud til at være
klart bedste køb

Fra : max

Dato : 10-06-03 13:24

"Martin Gleit"
> Kingston skulle ifælge tets være blandt de hurtigste...ser ud til at være
> klart bedste køb

> bedømmelser

Mon ikke Martin har ret, de der forbruger stemmer skal
du ikke lægge for meget i folk har alle mulige motiver..
-max-
PS. hvis du er en flink person så poster du lige tilbage
hvad du har valgt og om det er godt eller skidt..

Fra : Vega

Dato : 10-06-03 14:20

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Gleit"

Ja, men netop lige Kingston, skriver en at det gik i stykker efter en måned,
kan selvfølgelig være en mandagsmodel.

Men er der nogen af jer der har erfaring med nogle af kortene? Skal bruges i
et Canon A70.

Mvh. Vega.

Fra : Jens Christensen

Dato : 10-06-03 16:43

Hej

Jeg har et 128MB Kingston til mit A70, og det kører upåklageligt. Det er
"pænt hurtigt" -det tager ca. 1 sek at skrive et billede i max opløsning og
kvalitet, så det kan man vist ikke brokke sig over. Har intet negativt at
sige om det.
Jeg overvejer selv at købe et 256MB Kingston (da det er billigst og blandt
de hurtigste, jf. en test der i tidernes morgen blev linket til i denne
gruppe).

Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jens Skaarup

Dato : 11-06-03 13:34

> Men er der nogen af jer der har erfaring med nogle af kortene? Skal bruges
> et Canon A70.

Jeg har købt et Performence 256mb sammen med mit nyindkøbte Canon A70 - alt
virker fint, også med ext. kortlæser.

/jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-06-03 13:33

On Tue, 10 Jun 2003 13:54:07 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

Hvad med SimpleTech? De er ikke ret dyre, og klarer sig godt på denne
site:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Jeg har selv købt et 256 MB kort, og så vidt jeg husker gav jeg
omkring 450-500 kr. for det.

Kurt Brixen

Fra : Vega

Dato : 10-06-03 14:14

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
>
> Jeg har selv købt et 256 MB kort, og så vidt jeg husker gav jeg

Hvor på sitet har du fundet noget om det? Gerne direkte link.

Mvh. Vega.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-06-03 15:17

On Tue, 10 Jun 2003 15:14:08 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvor på sitet har du fundet noget om det? Gerne direkte link.

Bl.a. her:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6133

men det er nævnt på næsten alle siderne.

Kurt Brixen

Fra : Vega

Dato : 10-06-03 14:18

> Jeg har selv købt et 256 MB kort, og så vidt jeg husker gav jeg
> omkring 450-500 kr. for det.

Simple Technology 256 mb 534,-
kan jeg se på EDBpriser.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 10-06-03 14:23

> [...]
> wrote:
>
> Hvad med SimpleTech? De er ikke ret dyre, og klarer sig godt på denne

Forresten, hvordan er hastigheden på disse kort?

Mvh. Vega.

Fra : *gavtyven*

Dato : 10-06-03 14:36

417kr + porto
http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=95341&urlAction=details

Transcend Ultra Performance 30X
http://www.speichermarkt.de/show.cgi?inhalt.htm

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-06-03 15:23

On Tue, 10 Jun 2003 15:23:28 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

>Forresten, hvordan er hastigheden på disse kort?

SimpleTech. De skulle være 2 x så hurtige som Sandisk standard, så
vidt jeg kan se, men jeg har ikke målt selv, da jeg fik kort og kamera
for knap en måned siden.

Det kommer vel også an på hvilket kamera det er? Jeg ved ikke om Canon
IXUS 400 kan udnytte det.

Kurt Brixen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-06-03 16:09

Vega wrote:
> Se emne.
>
> Kingston 256 mb (billigt, men deres 128 mb kort har fået dårlige bedømmelser
> på EDBpriser) 471,-
> Performance 256 mb (dyre, men gode bedømmelser på EDBpriser) 515,-

Jeg har udemærkede erfaringer med Performance (som derudover har 10 års
garanti), og prcdata har dem til 469:

Performance Memory 256 MB 24xSpeed Compact Flash med 10 års 469,00

> PQI 256 mb (dyrest, men ingen bedømmelser på EDBpriser) 532,-

Dem har jeg nu også ok erfaring med, prcdata igen:

PQI 256 MB Compact Flash memory med 10 års garanti 475,00

(og nej - jeg arbejder ikke for prcdata, jeg har bare handlet med dem en
del gange og været godt tilfreds )

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-03 17:09

Jesper Brunholm wrote:
> (og nej - jeg arbejder ikke for prcdata, jeg har bare handlet med dem
> en
> del gange og været godt tilfreds )

Jamen de er da også OK - og rimelige i pris - og sender hurtigt, når man
bestiller.

Jeg har på et tidspunkt købt 2 stk 128 mb PQI og senere 2 stk 128 mb
Performance hos PRC Data til mit forhenværende A40 - og mærkede ikke den
store forskel på PQI og Performance kortene.......

Begge dele fungerede fortrinlingt

Nu bruger jeg de samme kort i et G3 - og mærker stadig ikke den store
forskel......

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : LH Søfren

Dato : 10-06-03 20:16

Har for et par måneder siden købt et Kingston 256 Mb CF-kort til mit Canon
Powershot S45, og det fungerer upåklageligt. Det virker hurtigt og jeg kan
tage pæne videosekvenser (op til 180 sek. mener jeg). Med en USB2.0
kortlæser når jeg stort set ikke at opdage at det indlæser 100 billeder. Kan
varmt anbefales.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : JH

Dato : 12-06-03 09:48

LH Søfren wrote:
> [...]
> og jeg kan tage pæne videosekvenser (op til 180 sek. mener jeg). Med
> en USB2.0 kortlæser når jeg stort set ikke at opdage at det indlæser

Har et PQI Highspeed 256mb til samme kamera.
Samme anbefalinger som ovenstående.

JH

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 10-06-03 22:17

Her er mange interessante forslag, men hvorfor skriver I kun, at "det virker
hurtigt". Fremgår det ikke af specifikationerne om det er 24X, 30X o.s.v. ?

VH
Jakob

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-06-03 15:30

On Tue, 10 Jun 2003 23:16:33 +0200, "Jakob Aagaard Harder"
<jharder@mailme.dk> wrote:

>Her er mange interessante forslag, men hvorfor skriver I kun, at "det virker
>hurtigt". Fremgår det ikke af specifikationerne om det er 24X, 30X o.s.v. ?

Jo, på nogle kort står der fx 30x - men hvad er det?

På denne side er et Lexar 4x fx hurtigere end et Transcend 30x, så jeg
tror ikke man skal regne for meget med det.