Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Oly C-5050Z Polfilter..
Fra : Conix

Dato : 09-06-03 21:10

Jeg har for ganske nyligt køb et Olympus C-5050Z og ville lige høre om
der er nogen, som har erfaring med dette kamera i forbindelse med et
"Hama M43 POL filter"?

Eventuelt om der er andre fabrikater som er bedre..

Hilsen
Carsten

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-06-03 22:03

"Conix" <coe@conix.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har for ganske nyligt køb et Olympus C-5050Z og ville lige høre om
> der er nogen, som har erfaring med dette kamera i forbindelse med et
> "Hama M43 POL filter"?

Hama leverer IMO udemærkede filtre, jeg benytter selv både hama og B+W
at det er et M43 filerter siger kun noget om diameteren..
fx. passer M49 på en stribe Olympus optik..

hvad der er mere væsentligt er om du benytter et linært, eler cirkulært
polfilter
det kan have betydning for hvordan autofokus, og lysmåler fungerer
(2 sider af samme sag)

> Eventuelt om der er andre fabrikater som er bedre..

jeg kan bedre lide den lidt blødere plast æske, som B+W leverer deres
filtre i, den holder bedre til at blive smidt ned og rasle rundt i en
fototaske
end den hårdeplast æske, som Hama leverer deres filtre i..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 10-06-03 08:02

> [...]
> "Hama M43 POL filter"?
> Eventuelt om der er andre fabrikater som er bedre..
Ovennævnte Hama-Pol-Filter har jeg købt hos
http://www.photoshop.dk/
og det fungerer til min fulde tilfredshed på mit Olympus C-5050Z.
Bl.a. har jeg testet vinduesspejlinger fra siden, hvor det menneskelige
øje kun ser genspejlinger. Her kom de farvede gardiner klart frem
gennem filteret. Men husk---det skal være det cirkulære filter.
Du skal også bruge/anskaffe en CLA-1 adapter, som samtidig
beskytter den sårbare objektivcylinder.
Jeg har handlet hos Photoshop, da jeg mener, har markedets
laveste priser. Og de "reservedele" som ikke findes på hans
hjemmeside, henter han gerne hjem (til bundpriser!)
Og så handler han hurtigt!

Mvh
Bjarne