Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par af mine første skud med C5050Z:
Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 02-06-03 15:59

Jeg har lige købt et nyt digitalt kamera, det blev til et
Olympus C505ZOOM.
På de efterfølgende links kan i se et par af mine første skud:

Blåmejse:
Stor (2,4MB): http://hjem.get2net.dk/surtceps/BlaamejseS.JPG
Lille (100Kb): http://hjem.get2net.dk/surtceps/blaamejse.jpg

Guldsmed:
Stor(3,3MB): http://hjem.get2net.dk/surtceps/Guldsmed%20S.JPG
Lille(100Kb): http://hjem.get2net.dk/surtceps/Guldsmed.jpg

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-06-03 16:09

On Mon, 2 Jun 2003 16:59:28 +0200, "©® Spectrus ®©"
<rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> wrote:

>Jeg har lige købt et nyt digitalt kamera, det blev til et
>Olympus C505ZOOM.

Tillykke! Jeg har selv et mindre oympus som jeg er meget glad for.

>På de efterfølgende links kan i se et par af mine første skud:

Nå, man sku' straks lege med makroen Fine fotos (har kun set de
små udgaver)!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : max

Dato : 02-06-03 16:16

> [...]
> Olympus C505ZOOM.
> På de efterfølgende links kan i se et par af mine første skud:

WAW,,,, de r meget flotte..-max-

Fra : Olesen

Dato : 02-06-03 16:40

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> WAW,,,, de r meget flotte..-max-

Ja..jeg er ret vild med den dybdeskarphed man kan lege
med. Gir' imho altid en flot effekt hvis den bruges med måde.

Hvordan styres det på et digicam, når man ikke har en linse at dreje på
egentlig ??

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-06-03 19:38

> "max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg kan ikke se dem - højst sandsynligt pga. Get2nets latterlige "kun 20 MB
må sendes hver dag" politik.

> [...]
> med. Gir' imho altid en flot effekt hvis den bruges med måde.
>
> Hvordan styres det på et digicam, når man ikke har en linse at dreje på

Man vælger en stor blænde (2,8 f.eks.) og en hurtig lukkertid, så fokusere
man på det punkt man vil have og så kan billedet tages. Modsat, vil man have
større dybdeskarphed må man stille blænden ned (f.eks. 10) og lave længere
lukkertid.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jack L.

Dato : 02-06-03 16:21

©® Spectrus ®© wrote:
> Jeg har lige købt et nyt digitalt kamera, det blev til et
> Olympus C505ZOOM.
> På de efterfølgende links kan i se et par af mine første skud:

Flotte billeder :)

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 02-06-03 16:56

©® Spectrus ®© wrote:
> Blåmejse:

Er optaget i 2560x1920. Alt på automatik. (Postion P)
Sådan en fugl er helt vildt hurtig, så det var først 4 gang jeg fik den
i kassen. Har lige rodet lidt med brugsforviringen, så nu har jeg et
par gåde råd med mig i bagagen.
1) AEL-lås.
2) Serie optagelse.

> Guldsmed:

Er optaget i enlarge size 3200x2400. Alt på automatik. (Position P)
Super Macro med auto fokus.

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©

Fra : Benja

Dato : 02-06-03 17:38

"©® Spectrus ®©" <rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3edb664f$0$24622$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Olympus C505ZOOM.
> På de efterfølgende links kan i se et par af mine første skud:

Kanon billeder. Jeg kan godt lide guldsmeden. Hvordan har du fået den til at
poserer så fint?
Jeg har samme kamera som jeg er rigtig glad for. Jeg synes det tager vildt
gode billeder.

Mvh.
Benja

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 02-06-03 18:49

Benja wrote:
> Kanon billeder.

Takker ærbødigt!

> Jeg kan godt lide guldsmeden. Hvordan har du fået den
> til at poserer så fint?

Held, simpelhen.
Jeg var ude at 'skyde' i nogle venners have. Under seancen
blev jeg pludseligt opmærksom på dyret - på rekordtid blev
Super Macro slået til - jeg nåede at skyde 3 billeder af den.

> Jeg har samme kamera som jeg er rigtig glad for. Jeg synes det tager
> vildt gode billeder.

Det kan vi godt blive enige om.

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©

Fra : Alex W

Dato : 02-06-03 19:17

Flotte billeder...

Du er god til at fange situationer... især med fuglen.
Ærgeligt at guldsmeden ikke sad på nogle planter i stedet.. det havde
forhøjet nydelsen !! De 'små' digier har en forbløffende dybdeskarphed.

/Alex

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 02-06-03 21:45

Alex W wrote:
> Flotte billeder...

Takker!

> Du er god til at fange situationer... især med fuglen.

Puha, det var nok mest held, for sådan en lille spirrevip
er vandvittig hurtig i sine vendinger! Men jeg fik den!

> Ærgeligt at guldsmeden ikke sad på nogle planter i stedet.. det havde
> forhøjet nydelsen !!

Ja, det ville være fedt, jeg har et billede af en guldsmed i det
grønne, men den kan det jo ikke betale sig at jeg uploader, grundet
get2net's ringe service.
Men nu ligger der et billede i news:dk.binaer

> De 'små' digier har en forbløffende dybdeskarphed.

Jeg er også selv ovenud tilfreds.

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©

Fra : Alex W

Dato : 02-06-03 22:08

Fik selv fotograferet en guldsmed der lige var kommet ud af sit larvestadie
og forvandlet til guldsmed ... men jeg kan se, at jeg mangler
dybdeskarphed...

En 75-300mm zoom med forsatslinse+2 dioptri på en canon 10D så beder man
selv om ringe dybdeskarphed.. Jeg prøvede også med flash og bl. 22 så kunne
det lige gå an...
Jeg smider den på nettet i morgen... så kan du se hvorfor du skal være glad
for dit kamera )

/Alex