Jeg kan ikke sende til en dk. nyhedsgruppe
Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 29-03-01 15:46

Hej

Jeg ved ik helt om det er det rigtige sted, men jeg prøver mig frem.

Jeg vil gerne stille et spørgsmål i dk.edb.hardware.skaerm men når jeg
prøver at sende beskeden får jeg denne fejlmeddelse:

Outlook Express could not post your message. Subject 'skærm program',
Account: 'news.tele.dk', Server: 'news.tele.dk', Protocol: NNTP, Server
Response: '441 437 EMP rejected (md5)', Port: 119, Secure(SSL): No, Server
Error: 441, Error Number: 0x800CCCA9

Jeg har ingen ide om hvad det betyder. Jeg har prøvet sunsite.dk men der
skal man vidst have en konto for at kunne bruge den. Jeg har også prøvet
'news.inet.tele.dk' men der kommer bare den samme fejl.

Jeg kan godt sende hertil og til dk.test

En der kan forklare hvad fejlen kan være og hvordan jeg kan løse den?

Mvh Emil

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-01 16:03

Thu, 29 Mar 2001 16:45:38 +0200, skrev "Emil Fischer Petersen"
<emil@duks.dk>:

>Jeg har ingen ide om hvad det betyder. Jeg har prøvet sunsite.dk men der
>skal man vidst have en konto for at kunne bruge den. Jeg har også prøvet
>'news.inet.tele.dk' men der kommer bare den samme fejl.

md5 betyder normalt, at man prøver at poste til mere end fem grupper,
men prøv at stille spørgsmålet i news:tele.internet.news-service, der
er forhåbentlig en fra TeleDK, som kan fortælle, hvad fejlkoden
betyder.

Du skulle sagtens kunne poste til sunsite uden at være oprettet som
bruger, hvis du sender gennem TeleDanmark.

Men du har da et indlæg i news:dk.edb.hardware.skaerm:

From: "Emil Fischer Petersen" <emil@duks.dk>
Newsgroups: dk.edb.hardware.skaerm
Subject: Skærm Program
Date: Thu, 29 Mar 2001 16:51:04 +0200

Så fejlkoden kan skyldes, at du prøver at sende det samme indlæg flere
gange.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 29-03-01 16:11

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> From: "Emil Fischer Petersen" <emil@duks.dk>
> Newsgroups: dk.edb.hardware.skaerm
> Subject: Skærm Program
> Date: Thu, 29 Mar 2001 16:51:04 +0200
>
> Så fejlkoden kan skyldes, at du prøver at sende det samme indlæg flere
> gange.

Ja meget mystisk, denne gang kom beskeden i gennem. Efter jeg skrev en helt
ny faktisk. Før rettede jeg lidt i den og repostede den.

Tak for hjælpen. Jeg vidste ikke tdc havde de nyheds grupper.

Mvh Emil

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-03-01 16:23

"Emil Fischer Petersen" <emil@duks.dk> writes:

> Jeg vil gerne stille et spørgsmål i dk.edb.hardware.skaerm men når jeg
> prøver at sende beskeden får jeg denne fejlmeddelse:
>
> Server Response: '441 437 EMP rejected (md5)'

EMP står vist for Excessive Mass Post eller noget i den retning, prøver du
at krydsposte dit indlæg i en masse grupper? Lad være med det ...

--
Jacob
Some of the greatest writers this world has ever known have written

Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 29-03-01 18:37

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> EMP står vist for Excessive Mass Post eller noget i den retning, prøver du
> at krydsposte dit indlæg i en masse grupper? Lad være med det ...

Nej slet ikke. Det var til en gruppe, og det var første gang jeg sendte den.

Mvh Emil

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-03-01 20:02

> Nej slet ikke. Det var til en gruppe, og det var første gang jeg sendte den.

Hmmm, så må der være noget andet du har gjort for at gøre newsserveren sur på
dig :-\

--
Jacob
"I'm cranky and decided to take it out on you."