lønning system
Fra : Falk

Dato : 08-06-03 17:00

har købt en netcafe med to ansat .. mig selv en af dem... den forrig ejer
kørte med dataløn men jeg synes det er penge ude af vinduet .. er dette en
korrekt antagning for to personer og hvilket ellers...

---

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-06-03 18:11

"Falk" <falkfjern@dahlsen.dk> writes:

> [...]
> ejer kørte med dataløn men jeg synes det er penge ude af vinduet
> .. er dette en korrekt antagning for to personer og hvilket

Mine erfaringer med Dataløn er altovervejende negative. De bruger
nogle stende systemer, som er vanskeligt at lære og som et meget
gammeldags og datamat-agtigt. Hvis jeg var dig ville jeg kaste et blik
på et alterativ, fx. Told & Skats eget, som jeg desværre ikke selv har
stiftet bekendskab med. Det er vist lavet til små virksomheder og er
gratis at bruge. Det er vel et par år siden jeg hørte om det.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: 27. september 2003.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-06-03 18:23

Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> stiftet bekendskab med. Det er vist lavet til små virksomheder og er
> gratis at bruge. Det er vel et par år siden jeg hørte om det.

Enig, blot kan det system ikke overføre til dine modtagere,
så tjeck en revisor, der har adgang til et system hvor alt laves.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-06-03 09:38

On Sun, 08 Jun 2003 19:23:17 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Enig, blot kan det system ikke overføre til dine modtagere,
>så tjeck en revisor, der har adgang til et system hvor alt laves.

Umiddelbart skal en revisor vel have penge for det, så det
kan vel blive lige så dyrt som Dataløn.
Hvis der kun er to lønmodtagere så kan man vel overkomme
selv at overføre via homebanking!

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Falk

Dato : 09-06-03 11:37

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Berggreen Service
> Software Sales & Distribution in
> Denmark, Norway, Sweden, Finland, Germany and Austria

Har kigget på på told og skat
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=164751... de har noget som
hedder letløn, men det system sender kun de nødvendig tal til kommunen og
andre offentlig steder... de skriver at man skal bruge en af 6 lønprogrammer
som er godkendt til kørsel sammen med letløn, men efter at have kigget på de
første bliver man lidt i tvivl om de ikke er nemmer med dataløn... det
drejer sig om http://www.circuitdata.dk/ , http://www.mygind-data.dk/,
http://www.trygconsult.com/interloen/ de kan ikke engang lave hjemmeside ,
hvilket jo ikke er med til at styrke tilliden... winløn ( myging-data ) har
ellers gode links til store firmaer som bruger deres system, men efter at
man har download demo version skal lige bruge 15 min. på at rette i reg.
ikke godt vil jeg mene... er der andre der er erfaring med de tre nævnde løn
programmer... de sidste tre som er godkendt af toldogskat er i den dyre
række og har derfor ikke interrese da de vil være dyre end dataløn...
Til sidst er det ikke svært at holde styr på alt med skat,
arbejdsmarkedsbidrag, feriepenge, atp, pension amp, sp bidrag o.s.v. over
homebanking

Falk Dahlsen

---

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-06-03 13:03

Falk wrote:

> [...]
> andre offentlig steder... de skriver at man skal bruge en af 6 lønprogrammer
> som er godkendt til kørsel sammen med letløn, ...

Du kan også nøjes med at bruge LetLøn online, hvor du indberetter lønnen, - så
trækker LetLøn automatisk al skat, AMB o.s.v. på firmaets konto.
Man skal så selv lave en lønseddel (som kan laves ud fra de oplysninger, man
får i LetLøn) og overføre penge til lønmodtageren.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-06-03 19:40

Knud Berggreen wrote:

> Umiddelbart skal en revisor vel have penge for det, så det
> kan vel blive lige så dyrt som Dataløn.
> Hvis der kun er to lønmodtagere så kan man vel overkomme
> selv at overføre via homebanking!

Nu er der jo forskel på revisorer,
vi har et lønstyringssytem, som vi tar 225 kr kvartalet for første
ansat, og 150 kr for efterfølgende, og det ca vore driftsomkostninger,
da bøvlet med at få det til at stemme giver mere bøvl, end avance på
dette system,
samt at vi får overført alle data via EDB,
og han skal vel også have lavet en årsopgørelse.

Og ca 1/3 har et problem med at få løn til at stemme.

Men ellers har vi hele sprektret, dem der klarer alt selv via
regneark og homebanking, over letløn,
til datalønbrugere,
og efterhånden de fleste ved os, det hjælper at der bliver ringet
herfra, når tiden er, selvom det koster ekstra.

Fra : Zacho

Dato : 09-06-03 15:22

"Falk" <falkfjern@dahlsen.dk> skrev i en meddelelse
> har købt en netcafe med to ansat .. mig selv en af dem... den forrig ejer
> kørte med dataløn men jeg synes det er penge ude af vinduet .. er dette en
> korrekt antagning for to personer og hvilket ellers...

Kig her : www.danlon.dk

Fungerer perfekt og tilmed ganske billigt...

Fra : Hans Jakobsen

Dato : 11-06-03 10:01

Jeg kan kraftigt anbefale www.danlon.dk - har brugt det siden februar og det
virker, er nemt og utroligt billigt!

Systemet klarer alt automatisk, dvs. alle indberetninger, overførsler og
udsender lønseddel på email. Nu hvor jeg har sat alt op, skal jeg bare logge
ind via webbrowser og trykke OK hver måned.

Oprettelse er gratis. Eneste udgift er 15 kr pr. lønafregning. Nu lyder jeg
næsten som om jeg får provision af danløn, men jeg er bare begejstret over
at kunne spare både penge og tid på én gang!

Med Venlig Hilsen

Hans Jakobsen

MidiTec

Tune up your ear with EarMaster http://www.earmaster.com