Iværksætter Ydelse
Fra : Casper Bang

Dato : 06-06-03 22:00

Da jeg går og tænker på at opstarte et firma , kom begrebet "iværksætter
ydelse" pludselig frem i hukommelsen.

Hvad består dette af, og hvilke typer firmaer kan have gavn af dette? Det er
et enkeltmandsfirma jeg vil oprette, som bygger omkring et international
onlinespil. Der vil være en del opstartsinvesteringer i form af software.

Jeg kunne ikke umidelbart finde noget på toldogskat.dk om dette emne, så
hvis en af jer kunne ridse det hurtigt op ville det være til stor hjælp.

MVH
~Casper Bang

Fra : Thomas

Dato : 06-06-03 22:12

Hej!
Prøv at se på Nordjysk Iværksætter Netværks netværk.

De har adressen www.nin.dk

--
Best regards / Med venlig hilsen

Thomas Andersen
CellShoppen I/S

www.CellShoppen.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 06-06-03 22:22

ok, tak for svaret.
Hvad jeg forstår ud fra dette, er iværksætterydelse en hjælp som kommunen
giver, i form af revisorer etc...!?

Er dette noget alle kommuner giver, eller er det bare god service?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-06-03 07:00

"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar.net> wrote in message
> Er dette noget alle kommuner giver, eller er det bare god service?

Det er en generel ordning for hele landet.

Fra : Casper Bang

Dato : 07-06-03 08:17

ok, tak for hjælpen.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-06-03 13:02

Uffe Kousgaard wrote:

> Det er en generel ordning for hele landet.

Hm, og hvor er så lige den ordning for Århus Amt,
da der ikke er lovgivning om dette.

Har været, men det var med 30 timers rådgivning.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-06-03 13:06

On Sat, 07 Jun 2003 14:01:58 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Hm, og hvor er så lige den ordning for Århus Amt,
>da der ikke er lovgivning om dette.
>Har været, men det var med 30 timers rådgivning.

Surf lidt hér: www.startvirksomhed.com/i-guide.htm

/MK®

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-06-03 13:47

Mogens Knudsen wrote:

> Surf lidt hér: www.startvirksomhed.com/i-guide.htm

Og tilskuddet til udgifter ?
Hvor er det lige ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-06-03 14:53

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message
> Og tilskuddet til udgifter ?
> Hvor er det lige ?

Jeg tror, at Casper er klar over, at det kun handler om hjælp til
revisor m.m.(de omtalte 30 timer). Udgifter til egen løn, udstyr m.m.
kan han ikke få hjælp til.

Fra : Casper Bang

Dato : 07-06-03 15:40

det har jeg forstået nu :)
Var det jeg ville have på plads med den her tråd

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-06-03 19:28

Uffe Kousgaard wrote:

> Jeg tror, at Casper er klar over, at det kun handler om hjælp til
> revisor m.m.(de omtalte 30 timer). Udgifter til egen løn, udstyr m.m.
> kan han ikke få hjælp til.

Hm, der er ingen generel tilskudsordning til starthjælp,
din henvisning er blot en statsfinansieret reklameside for
at starte som selvstændig.

Det jeg nævnte er væk, og nu afhængig af private interesser.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-06-03 21:57

> din henvisning er blot en statsfinansieret reklameside for
> at starte som selvstændig.

Jeg har ikke henvist til nogen sider - Thomas og Mogens har derimod.

> Det jeg nævnte er væk, og nu afhængig af private interesser.

Sikkert, men jeg aner ikke, hvad du taler om.

Hilsen
Uffe

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-06-03 05:46

On Sat, 07 Jun 2003 14:46:44 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Og tilskuddet til udgifter ?

Min bemærkning skulle ses i sammenhæng med trådens emne

/Mogens
GM 3.0i-24

Fra : Falk

Dato : 08-06-03 17:04

> [...]
>
> Jeg kunne ikke umidelbart finde noget på toldogskat.dk om dette emne, så
> hvis en af jer kunne ridse det hurtigt op ville det være til stor hjælp.

hvis det er århus amt, vi snakker om står der alt om start hjælp på følgende
side...
http://www.cvu.dk/sw100.asp

men det er som de andre skrive ikke penge de giver dig men advokat, revisor
o.s.v. hjælp du kan få gratis et hvis antal timer...

Falk Dahlsen

---