Erhvervsoplysningen alias infoavisen.dk
Fra : morten sorensen

Dato : 05-06-03 09:28

Er lige blevet ringet op af en ret aggressiv telefonsælger fra
Erhvervsoplysningen [med sitet http://www.infoavisen.dk]

Det sædvanlige bla-bla a la azir.dk/IT-registret, HRI, Dansk Skoleindkøb -
men det blev klart at opringningen skete fordi jeg netop havde svaret på en
forespørgsel inde på www.fairpris.dk [et abonnement jeg i øvrigt opsagde per
midt-maj].

Det er virkeligt fantastisk at firmaet opretter falske forespørgsler for at
score leverandører. Ret skamløst, men egentligt ikke overraskende set i
bakspejlet.

morten sorensen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 05-06-03 17:24

"morten sorensen" skrev:
> men det blev klart at opringningen skete fordi jeg netop
> havde svaret på en forespørgsel inde på www.fairpris.dk

Den type henvendelser får jeg af og til. Du behøver skam slet ikke udfylde
noget for at være jaget vildt som firma.

Mvh, Lars

Fra : morten sorensen

Dato : 05-06-03 18:42

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> wrote in message

> Den type henvendelser får jeg af og til. Du behøver skam slet ikke udfylde
> noget for at være jaget vildt som firma.

Det er jeg klar over. Min pointe var at denne adskilte sig fra de andre, ved
ligefrem at misbruge en konkurrents service til at finde emner. Det synes
jeg alligevel er at gå skridtet videre end blot at have lyvende
telefonsælgere.

morten sorensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 05-06-03 19:45

morten sorensen wrote:

> [...]
> ligefrem at misbruge en konkurrents service til at finde emner. Det synes
> jeg alligevel er at gå skridtet videre end blot at have lyvende

Hm, det bedste forsvar kan ofte være et angreb

Jeg starter altid med at tro, at de vil købe noget ved mig,
fx revisorhjælp, og ber derfor om tlf nr og adresse, så jeg
kan sende et tilbud.

Det tar under to minutter
især når nr nummerviser kan komme med nr, men det desværre for sjældent.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : WEBlance

Dato : 04-07-03 10:33

Jeg har prøvet 2 gange at blive ringet op af "Erhvervsoplysningen".

Første gang var i maj måned. Damen sagde at hun bare skulle have
bekræftet firmaoplysningerne til dette års registrering, og at prisen
fortsat var den samme som lokalområdets. Der studser jeg så over at jeg
skulle betale, fordi jeg ikke havde bestilt nogen registrering til noget
som helst, og siger til hende at hvis det koster noget, så er jeg ikke
interesseret. Hun synes at det er underligt at jeg ikke har fået noget
at vide om prisen og lover at ringe tilbage. Jeg hørte aldrig noget fra
hende igen.

Så i dag blev jeg igen ringet op af "Erhvervsoplysningen", samme smøre
som sidst (får det til at lyde som jeg har været registreret i flere år
- mit firma er 3 måneder gammelt) og da hun kommer til pris i
lokalområdet siger jeg at jeg ikke har bedt om at betale for noget,
hvorefter hun siger: "Det kan jeg ikke forstå" og afbryder forbindelsen.

Er der virkelig ikke noget man kan gøre ved det? Hvordan kommer man i
kontakt med den såkaldte "Erhvervsoplysning"?

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael H

Dato : 04-07-03 11:11

Nej der er desværre ikke noget man kan gøre mod disse fupfirmaer - de kommer
igen med nye navne med jævne mellemrum.

Jeg siger altid nej uanset hvad - de starter som du siger altid med at man
lige skal bekræfte deres gamle oplsyninger - som de har hentet et eller
andet sted på nettet.

Ligesom man her i sommerferien får en del breve sendt fra bla.a tjekkiet om
at man lige skal bekræfte oplysninger til et eller andet internationalt
register - disse breve skal bare smides ud!

Michael

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 04-07-03 14:17

Michael H <hedefelt@hotmail.com> wrote:

> [...]
> at man lige skal bekræfte oplysninger til et eller andet internationalt
> register - disse breve skal bare smides ud!

Man kan bede om deres navn og et nummer, man kan ringe tilbage til. Vil
de ikke opgive det, kan du roligt betragte dem som useriøse.

De (skoleindkøb, fairpris etc.) har et par gange ringet til min kones
mobil, som de påstår er reg. ifm. mit firma, hvilket ikke er tilfældet -
jeg har med vilje ikke reg. noget nr., men min virks. drives jo fra
husstanden, så de kan nemt spore det op.

Er både blevet kaldt useriøs og psykopat, da jeg gav dem en opsang for
at ringe til en privat mobil.

Bliver selv meget vred og ophidset, længe efter de har ringet.
Bliv ved med at sige NEJ, NEJ, NEJ...

vh Jens

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 14:42

Jens Rasmussen wrote:

Hm, jeg smækker røret på, lige så snart jeg spotter en sælger,
da de er intruder, må de leve med det,
og vi lever bedre uden..

Uanset om det er lovligt, har vi ingen pligt til at høre efter.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666

Fra : WEBlance

Dato : 04-07-03 10:33

[...]

MVH Carl H.

http://www.kandu.dk/