Forsikringer til enkeltmandsfirma
Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-06-03 22:21

Nu stiger forsikringen igen, og det er jo en god lejlighed til at
overveje, om andre kan gøre det bedre og/eller billigere.
På den anden side kan det med mit behov næppe svare sig at indhente
tilbud fra alverdens selskaber. Har I nogle anbefalinger om firmaer jo
absolut ikke må glemme? - Eller som jeg bør glemme?
Hvad med de forskellige forsikringsagenter/mæglere - kan det svare sig
for en helt lille virksomhed?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : MAndersen

Dato : 04-06-03 08:37

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> absolut ikke må glemme? - Eller som jeg bør glemme?
> Hvad med de forskellige forsikringsagenter/mæglere - kan det svare sig

Hvis jeg var dig, ville jeg få tilbud fra et par selskaber eller 3.
Topdanmark, Alm. Brand og købstædernes forsikring er gode bud til mindre
virksomheder.

Hør hvad de siger og få tilbud fra alle 3. Dermed kan du høre på de
forskellige risici assurandørerne mener du har.

Skal du bruge os (forsikringsmægler) tager vi os godt betalt, og det vil
sikkert ikke kunne svare sig for dig. Brænder pengene i lommen på dig er det
jo en anden snak!

mvh
MAndersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-06-03 08:40

On Wed, 4 Jun 2003 09:36:34 +0200, "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvis jeg var dig, ville jeg få tilbud fra et par selskaber eller 3.
>Hør hvad de siger og få tilbud fra alle 3. Dermed kan du høre på de
>forskellige risici assurandørerne mener du har.

Enig

>Skal du bruge os (forsikringsmægler), tager vi os godt betalt, og det vil
>sikkert ikke kunne svare sig for dig.

Det er nu ikke helt rigtigt - vel at mærke ift. de mæglere, som
afregnes ift. "gevinsten". I dé tilfælde kan "mæglermodellen" være en
overordentlig god ordning/forretning for den enkelte...

/MK®

Fra : MAndersen

Dato : 04-06-03 22:14

"Mogens Knudsen" <dkfritidbil@SLETTESe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afregnes ift. "gevinsten". I dé tilfælde kan "mæglermodellen" være en
> overordentlig god ordning/forretning for den enkelte...

Gevinsten er det besparelsen eller er det provisionen?

Provision af en virksomhed der måske betaler kr. 30.000 bliver sjældent over
kr. 4.000,-. Det får man ved mig hverken udarbejdet risikoanalyse,
forsikringspolitik eller udbudsmateriale.

Findes der en forsikringsmægler der vil arbejde for dette beløb har du ret i
at det er at foretrække for kunden, idet kunden så slipper for al arbejdet.

Har jeg forstået dig korrekt?

mvh
MAndersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-03 06:04

On Wed, 4 Jun 2003 23:14:10 +0200, "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk>
wrote:

>Gevinsten er det besparelsen eller er det provisionen?

De fleste mæglerer, jég kender, bliver %-vis "aflønnet" ift. den
diff., der er mellem dine gamle og dine kommende nye
forsikringspræmier. Altså dermed betalt af den økonomiske gevinst du
har ved at vælge de nye billigere forsikringer...

/MK®

Fra : MAndersen

Dato : 05-06-03 10:18

> [...]
> forsikringspræmier. Altså dermed betalt af den økonomiske gevinst du
> har ved at vælge de nye billigere forsikringer...

Så tror jeg ikke du kender mange, eller hvis du gør kan der ikke være mange
penge til dem i øjeblikket, da præmierne stort set alle steder er på vej op.

Når man er honoreret på den måde som du beskriver, forsvinder den lovgivne
uvildighed i og med at indtjeningen er passeret på hvor meget der kan spares
for klienten/kunden.

Jeg har endnu ikke fået en ny klient/kunde der har sparet penge efter jeg
var færdig med gennemgang.

Jeg tvivler måske også et eller andet sted på at de personer du omtaler er
forsikringsmæglere, men måske kalder sig rådgiver el. lign.
Forsikringsmægleruddannelsen kræver immervæk en del års uddannelse.

mvh
MAndersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-03 15:29

On Thu, 5 Jun 2003 11:17:41 +0200, "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>forsikringsmæglere, men måske kalder sig rådgiver el. lign.
>Forsikringsmægleruddannelsen kræver immervæk en del års uddannelse.

Jeg kender da blandt andet et privatmæglerfirma, hvor rådgivnigen
intet koster, idet de udelukkende får deres penge/honorar af dét
forsikringselskab/-selskabér, som får "ordrerne" !
Mægleren finder simpelthen den bedste løsning for kunden på markedet.

/MK®

Fra : MAndersen

Dato : 05-06-03 20:07

> [...]
> forsikringselskab/-selskabér, som får "ordrerne" !
> Mægleren finder simpelthen den bedste løsning for kunden på markedet.

Der er kun et problem i den måde, nemlig at det er ualmindeligt få selskaber
der laver samarbejde med forsikringsmæglere på privakunder. Jeg gætter på at
der er 3-4 forsikringsselskaber i Danmark. Det er under 10% af de selskaber
der findes - dermed er noget af "den bedste løsning" væk - med mindre disse
selskaber har de bedste betingelser til den bedste pris i DK.

mvh
MAndersen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 05-06-03 20:16

MAndersen wrote:

> Der er kun et problem i den måde, nemlig at det er ualmindeligt få selskaber
> der laver samarbejde med forsikringsmæglere på privakunder.

Nu snakker vi om enkeltmandsfirma, det vil hjælpe hvis du holder dig
til det

Men jeg har da oplevet ofte, at deltidslandmænd med under ca 10 kkr har
svært ved at få tilbud.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : MAndersen

Dato : 05-06-03 21:40

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu snakker vi om enkeltmandsfirma, det vil hjælpe hvis du holder dig
> til det

Øhhh, hvad mener du med enkeltmandsfirma ?
Jeg har svaret på Jonatans indlæg. Mogens kommenterer og jeg kommenterer
Mogens og vi har vist fået en dialog om en anden type mæglere end de
traditionelle ?

mvh
MAndersen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-06-03 13:03

MAndersen wrote:
> [...]
> Jeg har svaret på Jonatans indlæg. Mogens kommenterer og jeg kommenterer
> Mogens og vi har vist fået en dialog om en anden type mæglere end de

Blot emnelinien, som var den jeg gik på..

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-06-03 23:34

MAndersen wrote:

> Hvis jeg var dig, ville jeg få tilbud fra et par selskaber eller 3.
> Topdanmark, Alm. Brand og købstædernes forsikring er gode bud til mindre
> virksomheder.

Tak for input (også til jer andre). Jeg havde allerede haft kontakt med 3
selskaber, og to dem er blandt dine anbefalinger, så det ser ud som om jeg har
ramt meget heldigt.

> Brænder pengene i lommen på dig er det jo en anden snak!

Gælder brandforsikringen ikke kontanter?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-03 01:20

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gælder brandforsikringen ikke kontanter?

Skulle det komme så vidt ... så husk også en vandskade...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn