Drømmesamfundet?
Fra : Thomas

Dato : 27-05-03 18:46

Er der nogen i denne NG, der ved hvad man mener, når man siger, at
"den nye udfordring for erhvervslivet ligger i drømmesamfundet"?

VH

Thomas

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 27-05-03 19:43

Fundet på www.gad.dk - kan selv anbefale den. Dog er den lidt ensformig i
længden, da det samme emne ses igen og igen fra forskellige vinkler. Men alt
i alt meget spændende læsning.

The Dream Society

Forfatter: Rolf Jensen. Forlag: Jyllands-Postens Erhvervsbøger.
Hvordan det kommende skift fra facts til følelser vil påvirke erhvervslivet
og vor hverdag.
Dansk version

Dette er bogen om det 5. samfund, The Dream Society, hvor følelser vil
afløse facts som den afgørende beslutningsfaktor. Endnu inden vi har
tilpasset os informationssamfundet. Et spændende bud på
fremtidsudviklingen - for dem, der vil være foran i markedsudviklingen.

Dansk tekst.

Jan Emil Christiansen
www.webmasteren.dk

Pris: kr 320,00
ISBN: 87-90605-65-9
Udgiv.dato: 1999
Udgave: 1
Serietitel: 2000 serien
Antal sider: 201
Udstyr: Hæftet

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 27-05-03 19:48

Det er vist kommet i 2.udgave - også fra www.gad.dk

Pris: kr 149,00
ISBN: 87-90959-90-6
Udgiv.dato: 2003
Udgave: 2
Antal sider: 201

Fra : xXx www.1902.dk xXx

Dato : 27-05-03 22:19

> [...]
> længden, da det samme emne ses igen og igen fra forskellige vinkler. Men

Kan så anbefale at man samtidig læser:

Storytelling (kan ikke huske hvem der har skrevet den, og jeg gider ikke
lige finde bogen, men skriv hvis det er nødvendigt med ISBN osv.)

og

Unik Nu ... eller aldrig af Jesper Kunde

Hvor Rolf Jensen mest beskriver hvad det er, så giver de to andre bøger
nogle gode værktøjer at arbejde med.

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen
Email: info@NOSPAM1902.dk
http://www.1902.dk
- Hardware til priser hvor alle kan være med

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-05-03 20:13

Thomas wrote:

> Er der nogen i denne NG, der ved hvad man mener, når man siger, at
> "den nye udfordring for erhvervslivet ligger i drømmesamfundet"?

Af praktisk erfaring fra 90'rne :

Mennesker jeg mødte i Sct.Peterspurg ville gerne have mad, uanset
hvad,
I Polen ville de gerne have Tysk smør, for det var produceret under
kontrollerede omstændigheder, og pænt pakket ind,
og i danmark vil vi kun have smør fra køer, der har haft "en god oplevelse"
på marken.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.