AppleScript-haj
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 09-06-03 21:57

Hejsa.

Er der ikke lige en, der lige nu vil ringes til for at hjælpe mig med
noget applescript?

Jeg har smidt en dialog op på skærmen, pakket den ind i en timeout, hvor
min mening var, at efter timeout skulle dialogen forsvinde og scriptet
udføre de kommandoer, som jeg vil have den til at udføre, hvis jeg
trykker på "ja"-kanppen.

Fattede I det??

Hjælp tak

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Sebastian Løck

Dato : 10-06-03 14:56

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) wrote:

> Er der ikke lige en, der lige nu vil ringes til for at hjælpe mig med
> noget applescript?
nu kommer hjælpen måske for sent men alligevel:
display dialog har sin egen default result timeout kommando

> [...]
> min mening var, at efter timeout skulle dialogen forsvinde og scriptet
> udføre de kommandoer, som jeg vil have den til at udføre, hvis jeg

jeg sidder desværre ikke ved en Mac men det burde være sådan circa:

display dialog "tyk knappen eller lad være" buttons {"Tryk knappen",
"Cancel"} default button 1 giving up after 15

med property "giving up after [antal sekunder]" angiver du hvornår
dialogen pilles ned fra skærmen. Bagefter kører scriptet videre. En
"cancel" button vil altid afbryde scriptet.

Du kan lære mere om properties af "display dialog" comandoen, når du
henter finder dictionary (eller dialog dictionary i system 7) op på
skærmen.

> Fattede I det??
ikke helt, det er altid bedre hvis du lige poster dit udkast og
angiver hvilken version af MacOS og AppleScript du bruger.

hilsen
Sebastian