Kan ikke få nettet til at køre på VPC!
Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 07-06-03 23:30

Jeg bruger af og til Virtual PC når jeg skal bruge netbank. Jeg kan desværre
ikke gå på nettet fra Virtual PC? Jeg har slået firewall fra og tjekket at
jeg sharer netforbindelsen I VPC.
Er der nogle som har et forslag hvad jeg kan have gjort forkert? Jeg har
kørt Internet fra VPC før??

/Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-03 23:45

Martin Seest Christiansen <msc@dotcph.dk> wrote:

> [...]
> jeg sharer netforbindelsen I VPC.
> Er der nogle som har et forslag hvad jeg kan have gjort forkert? Jeg har

Hvordan er TCP/IP indstillingerne i Windows og hvilken version af VPC /
Windows er det (og hvilket Mac OS)?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 08-06-03 00:11

On 08/06/03 0:44, in article 1fw7m1r.15kw17m1bdr4N%spam02@tdcadsl.dk, "René
Frej Nielsen" <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvordan er TCP/IP indstillingerne i Windows og hvilken version af VPC /
> Windows er det (og hvilket Mac OS)?

Øhhhh, undskyld! Det er VPC 6, Windows 98 og Mac OS 10.2.6.
Jeg har prøvet at sætte TCP/IP indstillingen I Windows til automatisk og
også prøvet med min faste ip-adresse, men ingen af delene virkede.

/Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-06-03 00:20

On Sun, 08 Jun 2003 01:11:06 +0200, Martin Seest Christiansen wrote:

> Øhhhh, undskyld! Det er VPC 6, Windows 98 og Mac OS 10.2.6.
> Jeg har prøvet at sætte TCP/IP indstillingen I Windows til automatisk og
> også prøvet med min faste ip-adresse, men ingen af delene virkede.

Du skal sætte den til i indstillingerne at dele Mac'en IP-adresse. I
Windows skal den sættes til DHCP (automatisk indstilling).
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-06-03 00:37

> Øhhhh, undskyld! Det er VPC 6, Windows 98 og Mac OS 10.2.6.
> Jeg har prøvet at sætte TCP/IP indstillingen I Windows til automatisk og
> også prøvet med min faste ip-adresse, men ingen af delene virkede.

Hmm.. det er dælme længe siden jeg har rodet med 98.

Prøv at vælge Start->Kør og skrive winipcfg. Vælg dit netkort og se hvad
den skriver af adresse.

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 11-06-03 20:28

On 08/06/03 1:37, in article 1fw7oft.18r6u2r1897yvjN%spam02@tdcadsl.dk,

> Hmm.. det er dælme længe siden jeg har rodet med 98.
>
> Prøv at vælge Start->Kør og skrive winipcfg. Vælg dit netkort og se hvad
> den skriver af adresse.

(undskyld René, jeg kom sku til at reply til dig istedet for newsgroup).

Når jeg skriver winipcfg og væger mit netkort, vises det samme ip-nummer og
subnet mask som det jeg har defineret I Mac OS 10.2.6. Dette betyder vel at
den deler net forbindelsen som den skal. Den vil bare stadig ikke gå på
nettet?????

/Martin

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 11-06-03 20:49

On 11/06/03 21:28, in article BB0D4F73.702%msc@dotcph.dk, "Martin Seest
> [...]

> den deler net forbindelsen som den skal. Den vil bare stadig ikke gå på

Kan det måske have noget at gøre med at jeg kører nettet over Airport??

/Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-03 03:37

> Kan det måske have noget at gøre med at jeg kører nettet over Airport??

Nej.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-03 03:37

> [...]

> den deler net forbindelsen som den skal. Den vil bare stadig ikke gå på

Hmm.. prøv at slå den over på Virtual Switch, så VPC fanger sin egen
IP-adresse fra din Airport router.