LaserWriter 16/600PS og patroner
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-06-03 21:52

Nu er nævnte begyndt at skrive lidt tyndt nedover en side i en stribe,
sådan cirka 8 cm inde fra venstre kant.
Har haft patronen ude og rystet den lidt - patronen i printeren (det
mener jeg at have læst et sted at man kunne med forddel.
Nu er hele printet jævnt men ser lidt tyndt ud - ikke gråt, bare ikke så
flot og mættet som vanligt.

Hvorfor kommer ham der Murphy osse og blander sig - lige netop, hvor
sådan noget ikke måtte ske (har et stort og presserende printerbehov i
morgen - Grundlovsdag) Nej, det er ikke Helwegs forslag til ny Grundlov

Derfor nogle spørgsmål til hjælpsomme sjæle i edb.mac:

1) er det patronen der er ved at være tom (en Canon EP-E)?

2) er der noget jeg skal rense ? Jeg har kun haft den i noget over to år
(og den var brugt, da jeg fik den inden for dørene)

3) har kigget lidt på priser. En ny Apple EP-E koster en rund tusse (kr.
990?) hos OfficeLine. Der osse netsteder der han den til 750 +
forsendelse, og så rammer vi 800 kroner.
Kender nogen af jer en helt fysisk butik, hvor den kan fås lidt
billigere ... f.eks. i Århus? Jeg skal til Århus fredag og kunne så lige
drøne ind og købe printerpatronen, hvis den altså er ved at være tom.

Postordre duer ikke denne gang.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-06-03 22:20

On Wed, 04 Jun 2003 22:52:01 +0200, Mich. Ottosen wrote:

> 1) er det patronen der er ved at være tom (en Canon EP-E)?

Det lyder det som. Prøv at ryste patronen kraftigt. Hvis du begynder at
bande og svovle over svineriet, så var den ikke ved at være tom.
Prøv at løfte "klappen" på toneren og se om den ser hel og ren ud.

> 2) er der noget jeg skal rense ? Jeg har kun haft den i noget over to år
> (og den var brugt, da jeg fik den inden for dørene)

Der plejer ikke at være noget at rense i den printer. Hvis der der et godt
lag sort støv der hvor toneren normalt sidder, så kan du fjerne det med
støvsugeren. Hvis det skal gøres grundigere, så skal den skilles lidt mere
ad (fuseren skal fjernes, det er gjort med to skruer) og have lidt
trykluft.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-06-03 22:56

> ad (fuseren skal fjernes, det er gjort med to skruer) og have lidt
> trykluft.

Har du prøvet at skifte fuseren. Min er stået af?

vh Flemming Rubini

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-06-03 23:24

On Wed, 04 Jun 2003 23:55:40 +0200, Flemming Rubini wrote:

> Har du prøvet at skifte fuseren. Min er stået af?

Ja, jeg har skiftet en hel del af dem. Det er ret enkelt, det er bare to
skruer der skal løsnes.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-06-03 23:39

> Ja, jeg har skiftet en hel del af dem. Det er ret enkelt, det er bare to
> skruer der skal løsnes.

Bestile du pæren overseas, eller har du en rimelig leverandør herhjemme?

vh Flemming Rubini

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-03 01:01

On Thu, 05 Jun 2003 00:39:00 +0200, Flemming Rubini wrote:

> Bestile du pæren overseas, eller har du en rimelig leverandør herhjemme?

Jeg har udelukkende skiftet hele fusere. Da Apple ikke sælger reservedele
til menigmand, så kan du bruge en fra en HP 5 i stedet for.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 00:03

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Har du prøvet at skifte fuseren. Min er stået af?

Jeg leder efter den.

Men jeg er sikker på, at Martin E. også har prøvet dét.

For mit vedkommende er det vist noget med manglende pulver - det håber
jeg da.

Fuse (-> fuser?) det lyder som noget à la sikringer ??

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-06-03 00:46

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Jeg leder efter den.
>
> Men jeg er sikker på, at Martin E. også har prøvet dét.
>
> For mit vedkommende er det vist noget med manglende pulver - det håber
> jeg da.

Ja absolut, glemt alt om fuserlampe.

vh Flemming Rubini

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 00:03

> Det lyder det som. Prøv at ryste patronen kraftigt.

Lidt nænsomt, siger Sebastian. Det har jeg prøvet først. Vold kommer
senere.

>Hvis du begynder at
> bande og svovle over svineriet, så var den ikke ved at være tom.

Ja, da, jeg nævnte endda et par navne fra nogle nyhedsgrupper, der er
næsten indholdsløse. Det er fandeme værre end at sige sgu'.
Du véd sikkert, hvad jeg mener ...

> Prøv at løfte "klappen" på toneren og se om den ser hel og ren ud.

Det gør jeg.

> [...]
> støvsugeren. Hvis det skal gøres grundigere, så skal den skilles lidt mere
> ad (fuseren skal fjernes, det er gjort med to skruer) og have lidt

Det er lige mig. Skille det hele ad, blæse pulver ud over alle møblerne.
Nå. ja, hvad - jeg skal alligevel støvsuge hele boligen i morgen (halv
helligdag, ikke? = hel arbejdsdag).

(OT): Kan jeg ikke komme til Greve og låne en hund med lange
absorberende børster? Hvis altså den ikke har travlt med at nedlægge en
havelåge?
Nååårh, nej, hunden vejer vel det samme som to LW 16/600PS?
Tak, Martin, jeg vidste jo godt, at du kom på banen med et relevant svar
på printerproblemer !

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-03 01:47

On Thu, 05 Jun 2003 01:02:58 +0200, Mich. Ottosen wrote:

> [...]
>
> Ja, da, jeg nævnte endda et par navne fra nogle nyhedsgrupper, der er
> næsten indholdsløse. Det er fandeme værre end at sige sgu'.

Der røg altså toner ud til højre og venstre? Så er det nok børsterne i
tonerpatronen der er strøget.

> Det gør jeg.

Jeg skulle måske lige sig at det er rullen indenunder klappen der skal se
hel og pæn ud - ikke klappen. Hvis den er fyldt med toner efter du har
printet et par sider ud efter rysteturen, så er det ret sikkert din toner
der er død.

> Det er lige mig. Skille det hele ad, blæse pulver ud over alle møblerne.
> Nå. ja, hvad - jeg skal alligevel støvsuge hele boligen i morgen (halv
> helligdag, ikke? = hel arbejdsdag).

Har du ikke en kone?

> (OT): Kan jeg ikke komme til Greve og låne en hund med lange
> absorberende børster? Hvis altså den ikke har travlt med at nedlægge en
> havelåge?

Hans børster er heldigvis hverken lange eller absorberende.

> Nååårh, nej, hunden vejer vel det samme som to LW 16/600PS?

Mindst.

> Tak, Martin, jeg vidste jo godt, at du kom på banen med et relevant svar
> på printerproblemer !

Bare ærgeligt at du ikke bor lige i nærheden, eller kunne du have lånt en
tonerpatron af mig.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 21:59

> Der røg altså toner ud til højre og venstre? Så er det nok børsterne i
> tonerpatronen der er strøget.

Undskyld, jeg misforstod din formulering. Der så meget nydeligt ud nede
i printeren. Jeg bandede over, at 'skidt' ikke virkede

> Har du ikke en kone?

Jo, og jeg vil gerne beholde hende, så jeg tager osse min tørn med
støvsuger og alt det andet maskineri.

> Bare ærgeligt at du ikke bor lige i nærheden, eller kunne du have lånt en
> tonerpatron af mig.

Se, det kalder jeg et flot tilbud. Tak, Martin.

P.S. Pinteren kom til at virke efter rysteturen. Jeg fik printet de 300
sider (eller deromkring), men det 'ser' lidt tyndt ud, så jeg må hellere
i byen og finde mig en EP-E -om ikke andet, så for at være forberedt på
at toneren snart står helt af

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-03 22:38

On Thu, 05 Jun 2003 22:59:10 +0200, Mich. Ottosen wrote:

> Undskyld, jeg misforstod din formulering. Der så meget nydeligt ud nede
> i printeren. Jeg bandede over, at 'skidt' ikke virkede

Nåeh, sådan.

> Jo, og jeg vil gerne beholde hende, så jeg tager osse min tørn med
> støvsuger og alt det andet maskineri.

Øj, du har en af de sarte

> Se, det kalder jeg et flot tilbud. Tak, Martin.

Velbekommen da. Jeg har en 5-6 stykker liggende, så jeg havde ikke kommet
til at savne den lige med det samme.

> [...]
> sider (eller deromkring), men det 'ser' lidt tyndt ud, så jeg må hellere
> i byen og finde mig en EP-E -om ikke andet, så for at være forberedt på

God ide. Desværre kan det også være fuseren der har det dårligt
(trykrullen). Sandsynligvis er det dog toneren. Hvis det ikke hjælper med
en ny toner, så kontakt mig lige.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 22:59

> Øj, du har en af de sarte

Nej, for da den lede BW, jeg kan da sagtens tage en masse støv og noget
rod (jeg ser det ganske enkelt ikke). Det er hende, der er den sarte
(men hun har nu da også nogle positive sider)

> Velbekommen da. Jeg har en 5-6 stykker liggende, så jeg havde ikke kommet
> til at savne den lige med det samme.

Det er stadigvæk et smukt tilbud, du fremsatte. Tak.

> God ide. Desværre kan det også være fuseren der har det dårligt
> (trykrullen). Sandsynligvis er det dog toneren. Hvis det ikke hjælper med
> en ny toner, så kontakt mig lige.

Tak igen. You're always in my mind

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-03 23:35

On Thu, 05 Jun 2003 23:58:38 +0200, Mich. Ottosen wrote:

> Nej, for da den lede BW, jeg kan da sagtens tage en masse støv og noget
> rod (jeg ser det ganske enkelt ikke). Det er hende, der er den sarte
> (men hun har nu da også nogle positive sider)

Hov, betyder "har" noget andet på jysk?

--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-06-03 17:36

> Hov, betyder "har" noget andet på jysk?

Ikke så vidt jeg er klar over.

Har (Dér var den igen) ivørigt købt mig en ny toner hos Officeline. De
havde ikke nogen med æble på - de findes ikke mere, sagde ekspedienten -
så det blev en Xerox. Og der står sandelig 16/600 på kassen, så mon ikke
det er den rette?
Nu håber jeg så, at den ikke piber, når den kommer i brug.
Tak for råd og dåd. Osse til andre hjælpere i tråden.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 22:47

Hej Mich

> [...]

> billigere ... f.eks. i Århus? Jeg skal til Århus fredag og kunne så lige
> drøne ind og købe printerpatronen, hvis den altså er ved at være tom.

Det tyder på, at den er ved at være tom. Du skal ikke ryste den, bare
vugge den blidt fra side til side, som en baby, der skal sove ,-)

Jeg har en patron liggende til en LaserWriter IIg, kan du bruge den, kan
du give mig penge til en ny.

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 00:03

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Det tyder på, at den er ved at være tom. Du skal ikke ryste den, bare
> vugge den blidt fra side til side, som en baby, der skal sove ,-)

Jeg har vugget den (men ikke kigget i den for jeg ved ikke om den kan
åbnes - jo, med vold kan den sikkert?). Men jeg gør ikke vold - hverken
på baby'er eller på printerpatroner.

> Jeg har en patron liggende til en LaserWriter IIg, kan du bruge den, kan
> du give mig penge til en ny.

Det forstår jeg ikke helt. Kender ikke den anførte IIg ..... og det
sidste led i din message ... forstår jeg simpelthen ikke
Men tak for svaret, Sebastian.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 05-06-03 09:16

Hej Mich

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Det forstår jeg ikke helt. Kender ikke den anførte IIg ..... og det
> sidste led i din message ... forstår jeg simpelthen ikke
> Men tak for svaret, Sebastian.

Det gik bare på,m at kan min toner bruges: den hedder Canon 20020, og
der står også originalt applemærke på den, så har jeg den liggende her.
Kommer du til Århus, og kan du ikke finde én sådan lige, så kan du komme
her, købe min - prisen er den, som det vil koste mig, at købe en anden.
Jeg har bedre tid til at finde én, da den, der sidder i min printer,
stadig duer.

Var det klart nok?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 21:59

> [...]

> her, købe min - prisen er den, som det vil koste mig, at købe en anden.
> Jeg har bedre tid til at finde én, da den, der sidder i min printer,

Klart nok. Tak for dit tilbud om at hjælpe.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-06-03 17:36

> [...]

> her, købe min - prisen er den, som det vil koste mig, at købe en anden.
> Jeg har bedre tid til at finde én, da den, der sidder i min printer,

Igen et svar.
Nu har jeg været hos Officeline, og de solgte mig en Xerox .... så nu
skulle der vel være toner nok pinsen over ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 06-06-03 19:35

Hejsa

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Igen et svar.
> Nu har jeg været hos Officeline, og de solgte mig en Xerox .... så nu
> skulle der vel være toner nok pinsen over ?

Hvad kom du så til at give for den?`

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-06-03 22:51

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hvad kom du så til at give for den?

Tjah, da jeg slog op deres netbutik stod en sådan toner til kr. 990,-
Men eksepedienten udskrev en regning på kr. 625, -

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 07-06-03 20:35

Hej Mich

> Tjah, da jeg slog op deres netbutik stod en sådan toner til kr. 990,-
> Men eksepedienten udskrev en regning på kr. 625, -

Hmm og du protesterede straks ;_)))

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-03 23:24

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hmm og du protesterede straks ;_)))

Ja, da, voldsomt endda. 'Krævede' ligefrem, at den ikke måtte kunne
udskrive mere end cirka 5000 sider Hvad ligner det at sælge en vare
for billigt? De ekstra penge, som jeg havde med, brændte naturligvis i
lommen. Der var engang en politiker, der sagde, at pengene har det bedst
i borgernes lommer - men det er jo længe siden. Nu hvor renten er langt
nede, skal vi jo skabe omsætning for at sætte fart i futtemøjet? Eller
er det at være alt for politisk korrekt ? og (NB dét her er en
meget stor smiley)
Da jeg nævnte noget at lægge en 512 Mb RAM klods oven i handlen, hvis
jeg betalte fuld pris, kiggede han bare måbende på mig. Det forstår jeg
ikke - her var jeg jo åben for yderligere en god handel

Nå, spøg til side. Så på nogle specs (et eller andet sted), at EP-E
skulle udskrive 7.500 sider. Men har nu kigget alt det rykte materiale
igennem i kasssen. Der såtr ikke noget om antallet af prints (som jo
naturligvis kan varier meget, alt efter mætningsgraden af printene). Så
der er et uklart punkt her.

Men det får jeg jo at se, når den kommer i brug.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 09:51

> [...]

> billigere ... f.eks. i Århus? Jeg skal til Århus fredag og kunne så lige
> drøne ind og købe printerpatronen, hvis den altså er ved at være tom.

Ta' et kik på edbpriser.dk og søg efter ordet "ep-e" her
http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/lasertoner.asp

Der er stor forskel på priser. Men du kan bruge aller der hedder ep-e
uanset mærke.

Ep-e er så alm. en patron at du kan købe den i alle butikker, der
handler med kontorforsyning, men som sagt er der stor prisforskel også
fra butik til butik.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 05-06-03 12:35

Hej Martin

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Ep-e er så alm. en patron at du kan købe den i alle butikker, der
> handler med kontorforsyning, men som sagt er der stor prisforskel også

Og så spørger jeg måske dumt; men kan den også bruges i en LWII?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 14:08

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Og så spørger jeg måske dumt; men kan den også bruges i en LWII?

Jeg ved ikke om nævnte model bruger ep-p patroner, men hvis den gør så -
ja... vil jeg tro

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-03 12:46

On Thu, 05 Jun 2003 10:50:56 +0200, Martin Bredthauer wrote:

> Ep-e er så alm. en patron at du kan købe den i alle butikker, der
> handler med kontorforsyning, men som sagt er der stor prisforskel også
> fra butik til butik.

Man skal bare være opmærksom på at en 16/600 har det med at pive hvis man
sætter andet end Apples tonere i den.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 14:08

> Man skal bare være opmærksom på at en 16/600 har det med at pive hvis man
> sætter andet end Apples tonere i den.

Hvorfor mon det? Apple laver da ikke selv toner men får dem vel
produceret og pakket hos en eller anden tonerproducent.

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-03 19:17

On Thu, 05 Jun 2003 15:07:45 +0200, Martin Bredthauer wrote:

> Hvorfor mon det? Apple laver da ikke selv toner men får dem vel
> produceret og pakket hos en eller anden tonerproducent.

De får dem vel lavet efter en eller anden specifikation. På mit tidligere
arbejde prøvede vi et antal forskellige patroner, men gik tilbage til
Apples da de andre gav en særdeles irreterende pivelyd fra sig. Dermed
ikke sagt at det vil ske med alle mærker toner til den printer.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 21:59

> [...]
> Apples da de andre gav en særdeles irreterende pivelyd fra sig. Dermed
> ikke sagt at det vil ske med alle mærker toner til den printer.

Den der sidder i min er en Canon. Den piver ikke (synes jeg da ikke)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 21:59

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Ta' et kik på edbpriser.dk og søg efter ordet "ep-e" her
> http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/lasertoner.asp

Har jeg gjort, men det er vist alle noget med postorde, og det går vist
ikke lige nu - der er et akut behov og der kommer en masse helligdage.

> [...]
>
> Ep-e er så alm. en patron at du kan købe den i alle butikker, der
> handler med kontorforsyning, men som sagt er der stor prisforskel også

Jeg må ud og shoppe, selvom jeg egentlig hader at bruge tid på at jagte
den laveste pris

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-06-03 14:13

sadyhr@mail.tele.dk writes:
>Og så spørger jeg måske dumt; men kan den også bruges i en LWII?

Næh, det kan den ikke - i hvert fald ikke såvidt jeg husker. LWII bruger
EP-S

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 05-06-03 14:38

Hej Frank

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Næh, det kan den ikke - i hvert fald ikke såvidt jeg husker. LWII bruger
> EP-S

Ah, der dæmrer noget. Kan de også fås billigt rundt omkring så?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 16:44

Kik på www.edbpriser.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-06-03 08:32

sadyhr@mail.tele.dk writes:
>Ah, der dæmrer noget. Kan de også fås billigt rundt omkring så?
Jeg har haft en IIg - jeg gav omkring 250-275 kroner i Zap In i Odense,
Butikken ligger lige ved siden af Office Line