Lidt OT: windowsgenvej med sti til fil
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 20:46

Hejsa.

Det er altså ikke helt OT, for det er i en Win95 emuleret i SoftPC på en
7200 ,-)

Nå men hvad skriver man lige in shortcut-vinduet, så man får sin genvej
til et program til at starte programmet med en bestemt fil???

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 05-06-03 19:01

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Nå men hvad skriver man lige in shortcut-vinduet, så man får sin genvej
> til et program til at starte programmet med en bestemt fil???

Hvis du vil have et bestemt program til at åbne en særlig fil blot ved
at du dobbeltklikker på genvejen, skal du højreklikke på genvejen og
vælge egenskaber. I dialogboksen der kommer frem tilføjer du blot
sti+filnavn, på den fil du gerne vil have åbnet, i feltet hvor
kommandoen til start af programmet er anført. Forekommer der nogen
mellemrum skal der være anførselstegn omkring. F.eks. notesblok:

I feltet står der: c:\windows\notepad.exe

Men jeg vil starte med at kigge på links.txt når jeg klikker på
genvejen, så jeg ændrer det til:

c:\windows\notepad.exe "C:\Documents and Settings\Administrator\Deskto
p\links.txt"

Så åbner notesblok med filen links.txt når jeg dobbeltklikker på
genvejen

- Jørgen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 05-06-03 22:55

Hej Jørgen

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Hvis du vil have et bestemt program til at åbne en særlig fil blot ved
> at du dobbeltklikker på genvejen, skal du højreklikke på genvejen og
> vælge egenskaber

Du er simpelthen en helt, takker, så får vi se, om mit program vil finde
sig i det.

Hurraaaaa, det virkede, tak

ved du så også, hvordan man får en win95 til at have activeX support???

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-03 23:02

On Thu, 05 Jun 2003 23:54:34 +0200, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> ved du så også, hvordan man får en win95 til at have activeX support?

Opgrader IE.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 05-06-03 23:43

Hej Martin

> Opgrader IE.

Og hvor højt skal jeg gå på en laangsom win95?

Aha, så det er ikke nok, at have det i et katalog under Acrobat reader

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-06-03 01:37

On Fri, 06 Jun 2003 00:42:52 +0200, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Og hvor højt skal jeg gå på en laangsom win95?

Kommer an på hvilken funktionalitet du vil opnå.

> Aha, så det er ikke nok, at have det i et katalog under Acrobat reader
> 5.0?

Hvad er det nøjagtigt du gerne vil have til at fungere?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 06-06-03 19:35

Hej Martin

> Kommer an på hvilken funktionalitet du vil opnå.

Nå ja, det er selvf lige det; men jeg tænkte, at de nye slet ikke duede
på det gamle OS

> Hvad er det nøjagtigt du gerne vil have til at fungere?

IsisC Kemi-CD fra Sytstime, som skriver, at den mangler activeX support,
når jeg prøver at afvikle video-klip.

Den kræver i sin "readme" Realplayer G2 og Acrobat Reader v 4 (har
installeret 5)

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 06-06-03 21:21

> Nå ja, det er selvf lige det; men jeg tænkte, at de nye slet ikke duede
> på det gamle OS

IE 5 gør en windows95 computer temmelig langsom, jeg kunne forestille
mig at hvis det kører på en lidt ældre computer eller i en emulator, så
skal du vælge den mindste internet explorer du kan komme af sted med
(f.eks. v4 el. 4.5). Jeg går ud fra at sikkerhedshensyn ikke spiller den
store rolle her

> IsisC Kemi-CD fra Sytstime, som skriver, at den mangler activeX support,
> når jeg prøver at afvikle video-klip.
>
> Den kræver i sin "readme" Realplayer G2 og Acrobat Reader v 4 (har
> installeret 5)

Måske windows mediaplayer også inkluderer noget active x? Eller hvad med
direct x?

Men som generel regel prøv at se om du ikke kan få en ældre version, så
det ikke gør windows mere ubrugeligt end det er i forvejen

Det kan være lidt svært at finde de ældre versioner medmindre du har
nogle ældre shareware eller internet-opkoblings-installations-cd'er
(puha et grimt ord). Det er jo bare ikke sådan noget man gemmer for
enhver pris ?o)

Håber det giver lidt ideer! - Jørgen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 07-06-03 20:35

Hej Jørgen

Forresten siger Søren: "Jørgen, ham der bor på det sjove kantede
værelse" ,-)

> [...]

> nogle ældre shareware eller internet-opkoblings-installations-cd'er
> (puha et grimt ord). Det er jo bare ikke sådan noget man gemmer for

Nå det er jeg ellers ret god til, men faktisk fandt vi en IE 3.02 på
www.oldversion.com, så måske det virker. Det var også dér vi fandt Real
playeren.

> Håber det giver lidt ideer! - Jørgen

Jo tak

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 07-06-03 22:17

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Forresten siger Søren: "Jørgen, ham der bor på det sjove kantede
> værelse" ,-)

Hehe, ja han har jo ret

> Nå det er jeg ellers ret god til, men faktisk fandt vi en IE 3.02 på
> www.oldversion.com, så måske det virker. Det var også dér vi fandt Real
> playeren.

Sejt sted, jeg sad og høvlede rundt på microsoft, dat gav absolut ingen
resultater. Så prøvede jeg at søge på fileavenue.com, men de havde kun
døde links. Google have jeg heller intet held med. Kan heller ikke finde
denne service manual (omk.17mb): imac.17-inch.pdf :o/

Det kan være jeg skal tage mig et grundlæggende internet søgekursus

- Jørgen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 07-06-03 22:46

Hej
Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> denne service manual (omk.17mb): imac.17-inch.pdf :o/
>
> Det kan være jeg skal tage mig et grundlæggende internet søgekursus

Nå det er sådan én, der erstatter din gamle Q950'er?

Til lykke

Hmm, prøv at spørge efter den der pdf i gruppen, nogen må have den ,-9

/Seb

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 07-06-03 23:50

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Nå det er sådan én, der erstatter din gamle Q950'er?

Hovhov, intet kan erstatte en quadra

Ville installere noget debian på den, men sidste gang jeg prøvede blev
den træls. Jeg tror aldrig rigtigt at jeg har fået termineret scsi-kæden
helt korrekt :o/

- Jørgen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 08-06-03 20:52

Hej Jørgen

> [...]

> Ville installere noget debian på den, men sidste gang jeg prøvede blev
> den træls. Jeg tror aldrig rigtigt at jeg har fået termineret scsi-kæden

Hvor meget har du siddende i den? Der skal jeg som regel kun sættes term
på den interne kæde, hvis der er mere end én enhed.

De eksterne enheder køre rjo på egen kæde på 950'eren.

/Seb

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 09-06-03 01:05

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hvor meget har du siddende i den? Der skal jeg som regel kun sættes term
> på den interne kæde, hvis der er mere end én enhed.

Der sidder to gamle diske på, jeg har vist specifikationerne et eller
andet sted. Jeg tror ikke jeg har fået sat alle jumperne som de skal.
Den ene kører vist paritet og den anden ikke - og det er vist ikke så
heldigt...

Jeg vender lige tilbage når jeg får trukket den ud fra sengen i næste
weekend

- Jørgen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 09-06-03 20:29

Hej Jørgen.

> [...]

> andet sted. Jeg tror ikke jeg har fået sat alle jumperne som de skal.
> Den ene kører vist paritet og den anden ikke - og det er vist ikke så

paritet, hvad er nu det? Nå men jeg har de to diske, en CD og en tape
siddende internt, og det virker da fint med dem og en masse eksterne
enheder på min.

> Jeg vender lige tilbage når jeg får trukket den ud fra sengen i næste
> weekend

Har du lagt den i seng???? Den står nok bedre aht luften ved dit
skrivebord.

Fra : Morten Lind

Dato : 08-06-03 10:33

> [...]

> denne service manual (omk.17mb): imac.17-inch.pdf :o/
>
> Det kan være jeg skal tage mig et grundlæggende internet søgekursus

Hej Jørgen - er det denne:(?)

http://manuals.info.apple.com/Apple_Support_Area/Manuals/imac/DK41023iMa
c.PDF

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 08-06-03 10:36

> [...]

> denne service manual (omk.17mb): imac.17-inch.pdf :o/
>
> Det kan være jeg skal tage mig et grundlæggende internet søgekursus

Øhh.....Flatpanel er den øverste og næste - ikke den jeg henviser til
tidligere

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=50015

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)