installering virker slet ikke :(
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 04-06-03 20:03

Hej igen

Har lige forsøgt at installere iMovie fra CD - heller ikke her virker
min installering

Hmmm - og æv, så er der problemer (igen)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Villy Erichsen

Dato : 04-06-03 20:43

In article <1fw1rpn.1gurrjx4af13mN%martin@xyzammentorp.org>, Martin
Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Hej igen
>
> Har lige forsøgt at installere iMovie fra CD - heller ikke her virker
> min installering
>
> Hmmm - og æv, så er der problemer (igen)
Af skade bliver man klog. For et lille stykke tid siden skulle jeg
installere OS X på nogle "nye" brugte maskiner - 5 stk. i alt - så jeg
dowloadede 1.25 combo opdateringen - så jeg var fri for at hente de ca
80 mb til hver enkelt maskine - TROEDE jeg - men nej samme problem som
dig - siden har jeg installeret direkte via software opdatering.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 04-06-03 21:47

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> [...]
> 80 mb til hver enkelt maskine - TROEDE jeg - men nej samme problem som
> dig - siden har jeg installeret direkte via software opdatering.

Jeg har aldrig brugt software opdateringskontrolpanelet - har altid
hentet updates ned manuelt fra Apples site og jeg synes slet ikke jeg
har haft nogle problemer. Det kan måske være fordi at
software-opdateringen ikke har et disk-image til opdaterings-pakken og
når man derfor flytter rundt på opdaterings-pakken så går det galt?

- Jørgen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 04-06-03 22:09

> [...]

> min installering
>
> Hmmm - og æv, så er der problemer (igen)

Jeg svarer selv: Mit Install program var skadet - jeg installerede en ny
systemmappe og opdaterede (selvflg. m combo-updaten . Nu virker det
igen - men hvordan Søren kommer jeg af med Previous Systems mappen: Når
jeg prøver at slette den får jeg at vide, at den ejes af root. Kan ikke
lige huske hvorledes jeg kommer uden om det.

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 05-06-03 08:55

> [...]

> jeg prøver at slette den får jeg at vide, at den ejes af root. Kan ikke
> lige huske hvorledes jeg kommer uden om det.

Du kan hoppe i terminalen og skrive "sudo rm -ri" hvis Previous Systems
mappen ligger under roden kommer kommandoen til at se således ud:

sudo rm -ri "/Previous Systems"/

Hvis du er helt sikker på hvor det er og at det er noget du skal af med,
så skriv i stedet "sudo rm -rf ...", så _gør_ den det bare.

- Jørgen

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-06-03 08:35

> [...]

> jeg prøver at slette den får jeg at vide, at den ejes af root. Kan ikke
> lige huske hvorledes jeg kommer uden om det.

Du kan enten åbne en terminal og skrive:

% sudo rm -rf<mellemrum>

og dernæst trække mappen ind i terminalen og trykke på return. Du
bliver så promptet for dit admin-password, hvorefter mappen slettes.

Hvis du har terminalfobi, så er der et par GUI'er til denne kommando,
søg på <http://macupdate.com/> efter 'delete', så dukker der nok noget
op.

No trees were killed in the sending of this message. However,