Problemer med mine browsere
Fra : Per Madsen

Dato : 04-06-03 10:01

Jeg har de sidste 14 dage haft en del problemer med mine browsere
(safari, camino, mozilla, omniweb, mozilla firebird, IE,- alle i seneste
version).

Når jeg indtaster en url, åbner et link fra bookmarks, fra bookmarks bar
eller følger et link fra en side kommer favicons og den fulde adresse
frem i adresselinien, men mere sker der heller ikke. Hvis jeg så
annullerer og trykker reload, så kommer siden alligevel. Generelt loades
siderne meget sløvt og surfing er blevet langsommere. Mail og news kører
uden problemer.

Jeg har derfor prøvet flg.
-slettet browser cache
-slettet browserenes pref. filer
-rettet tilladelser (med "Disk førstehjælp" og "Cocktail")
-kørt cron scripts (daily, weekly, monthly)
-slettet system, user og internet cache
-log ind/ud samt genstartet
-slukket/tændt for routeren
-slettet log files (bare for at prøve)
-startet i single user mode og kørt fsck -y

Jeg er ved at løbe tør for ideer!! Nogen der kan hjælpe med nogle gode
råd ;-(

Specs: iMac DV SE 500 mHz, 640 mb ram, Cisco 677 router, netværk m. 2
andre maskiner som pt. ikke er oppe og køre (og ikke forbundet m.
kabler) via switch, OS 10.2.6.

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Bitbucket

Dato : 04-06-03 10:55

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
>
> Specs: iMac DV SE 500 mHz, 640 mb ram, Cisco 677 router, netværk m. 2
> andre maskiner som pt. ikke er oppe og køre (og ikke forbundet m.

Har du prøvet at skrive "sudo ipfw -f" og taste retur i kommandolinien?
Det sletter alle firewall regler.

Prøv om du kan hente websider i terminalen med: telnet webside.dk 80
[RETUR],
GET / [RETUR]
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Per Madsen

Dato : 04-06-03 11:26

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> [...]
> Det sletter alle firewall regler.
>
> Prøv om du kan hente websider i terminalen med: telnet webside.dk 80

Jeg fik Cybercity til at pinge mig, og de kunne se at svartiden var ret
lang. Jeg prøvede så at springe switch leddet over, dvs. satte iMac'en i
direkte forbindelse med routeren, og fik dem til at pinge mig igen. Alt
er nu som det skal være, så problemet ligger øjensynligt ved switch'en,
så jeg har ikke prøvet dit 1. forslag endnu.

Prøvede om jeg kunne hente via terminal:

[iMac-DV-SE] permadse% telnet webside.dk 80
Trying 212.242.92.37...
Connected to webside.dk.
Escape character is '^]'.
GET
Connection closed by foreign host.
[iMac-DV-SE] permadse%

Så det kunne den vel godt oder wie....

Måske er switchen ved at gå sig en tur?!

Fra : Bitbucket

Dato : 04-06-03 11:49

> [...]

> [iMac-DV-SE] permadse%
>
> Så det kunne den vel godt oder wie....
>
> Måske er switchen ved at gå sig en tur?!

Du glemte slash: "GET /"

Så virker det

Og erstat webside.dk med en rigtig server, det var bare et eksempel.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Per Madsen

Dato : 04-06-03 13:06

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Og erstat webside.dk med en rigtig server, det var bare et eksempel.

Doh, jeg må være meget træt og stresset

Fra : Michael Holm

Dato : 04-06-03 11:11

> [...]

> Specs: iMac DV SE 500 mHz, 640 mb ram, Cisco 677 router, netværk m. 2
> andre maskiner som pt. ikke er oppe og køre (og ikke forbundet m.

DNS problem ?? prøv at checke at du har de rigtige DNS nr. skrevet ind
i SystemPreferences...
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk