DYMAG carbonfælge???
Fra : Kasper

Dato : 29-03-01 07:06

Hej alle,

er der nogen som har erfaringer med brug af DYMAGs carbonfælge.

Jeg ved, at de skulle være fantastiske for svingegenskaber, acceleration m.v., men hvad med holdbarheden, er de lige så holdbare som alufælge??? De er jo noget dyrere, så det ville være træls at skifte hvert andet år.

med venstrehåndshilsener,

Kasper

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 04:38

Kasper <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en news:99uj7t$2i2$1@sunsite.dk...

> er der nogen som har erfaringer med brug af DYMAGs carbonfælge.
> Jeg ved, at de skulle være fantastiske for svingegenskaber,
acceleration m.v.,

Fantastiske??
Spis nu lige brød til, ikke - Vi taler jo om din gadecykel!

Du vil få uhyre meget mere ud af den hvis du tabte dig 15-20 kg, og helt
ærligt: Kan du ikke det?

--
Armand. (et oplagt tuningsprojekt)

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 01-04-01 17:20

On Fri, 30 Mar 2001 05:38:03 +0200, Armand wrote:

> Du vil få uhyre meget mere ud af den hvis du tabte dig 15-20 kg, og helt
> ærligt: Kan du ikke det?

Lol..

Man skulle ellers kunne kompensere for for mange kilo med ekstra
heste. Jeg mindes "Six pounds equals 1 horsepower through the
quarter mile" fra en fyr, som forklarer om rationalet bag
lattergas osv. på en FJ1200.

--
Stig / shj@bigfoot.com

Fra : Mads Lund

Dato : 01-04-01 17:47

> [...]
> heste. Jeg mindes "Six pounds equals 1 horsepower through the
> quarter mile" fra en fyr, som forklarer om rationalet bag

Hvilket i praksis kommer til udtryk hvis man ser en flok std. 125 cykler
bene afsted fra start.

Mads Lund
Ninja9RT, som ikek skal have lattergas, da 200 hk er rigeligt til at trække
66 kg chauffør + 230 maskine

Fra : Mads Lund

Dato : 01-04-01 17:44

> Du vil få uhyre meget mere ud af den hvis du tabte dig 15-20 kg, og helt
> ærligt: Kan du ikke det?

Nu har jeg tabt mig ca 5 kg siden sidste crash (og der er ikke meget mere at
tage af), og lurmig om ikke det sammen med en enorm kondi forbedring og en
ny cykel gør mig til den nye MaCoy

9'eren får nu 10 hk ekstra i år bare for princippets skyld, men RS'eren er
jo forbudt land hvad skrueri angår. Nu jeg siger RS, så var jeg lige ved at
købe en komplet motor til den igår, men den skide Italiener ville ikke
handle om prisen, så han fik lov at slæbe den med hjem igen.

Mads Lund

Fra : Michael K. S.

Dato : 01-04-01 17:47

On Sun, 1 Apr 2001 18:43:54 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:

>....... men RS'eren er
>jo forbudt land hvad skrueri angår.

*LOL* - Tror du selv på det,eller er det bare den officielle version
)

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Mads Lund

Dato : 01-04-01 17:49

> *LOL* - Tror du selv på det,eller er det bare den officielle version
> )

Den er sku god nok. Vindercyklerne bliver altid skiltad efter løbene og får
tjecket karburator / cylinder / stempel / udstødnig.

Men så er det jo godt man kan smadre den en gang imellem, så kan man da få
skruelysten styret med at skrue den sammen igen

Mads Lund
RS125RR defragmenteret lige nu

Fra : Michael K. S.

Dato : 01-04-01 17:52

On Sun, 1 Apr 2001 18:49:14 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:

>Den er sku god nok. Vindercyklerne bliver altid skiltad efter løbene og får
>tjecket karburator / cylinder / stempel / udstødnig.

For en gang skyld var det slet slet ikke det jeg mente,men lad os da
bare sige at folk har en løs tolkning af reglerne i std. 125 og
250/400 .

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Armand

Dato : 01-04-01 22:43

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en

> Men så er det jo godt man kan smadre den en gang imellem, så kan man
da > få skruelysten styret med at skrue den sammen igen

GRILL

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-04-01 22:42

>og lur mig om ikke det sammen med en enorm kondi forbedring og en
> ny cykel gør mig til den nye MaCoy

Hov hov!

"fishtail"-McCoy skrider med bagenden - Plejer det ikke at være forenden
at du skrider med?

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 02-04-01 07:55

> "fishtail"-McCoy skrider med bagenden - Plejer det ikke at være forenden
> at du skrider med?

Niks, pånær min overbremsning (det gør helvedes ondt at blive læsset forover
med ca 100 kmt), er det altid baghjulet jeg har smidt. Og den typiske er at
jeg nogle gange i træk, kan give gas så tidligt i svingene, at baghjulet
skrider en anelse (det er fedt at køre RR MaCoy style) men når kondi og
koncentration så giver op, så ender den kørestil som oftest i sandgraven.
Desuden volder 2T momentkurven lidt problemer, da man med 5000 omdr sagtens
kan give fuldhane med stor nedlægning, men når man så rammer en perfekt
indgangshastighed og tager samme sving med 6500 omdr og giver fuld hane,
svups, så sidden man på røven og kigger på festfyrværkeriet af gnister.

Mads Lund
RS125RR, som bør være lidt nervøs nu

Fra : Rune Larsen

Dato : 02-04-01 10:37

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse
> jeg nogle gange i træk, kan give gas så tidligt i svingene, at baghjulet
> skrider en anelse (det er fedt at køre RR MaCoy style) men når kondi og

På en 125'er? Mon ikke der er noget andet galt?

/Rune

Fra : Mads Lund

Dato : 02-04-01 10:43

> På en 125'er? Mon ikke der er noget andet galt?

Det er blot et spørgsmål om at have en passende nedlægning på

MAds Lund
Ninja9RT

Fra : Rune Larsen

Dato : 02-04-01 12:03

> Det er blot et spørgsmål om at have en passende nedlægning på

Så er det vist så meget nedlægning på det var gået galt alligevel

/Rune

Fra : Armand

Dato : 02-04-01 12:44

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en
> Niks, pånær min overbremsning er det altid baghjulet jeg har smidt.
> (det er fedt at køre RR MaCoy style) men når kondi og ..........

Aprospos:
Så i at Bostrøm også(?) har luret Mc Coy godt efter =
Forøvrigt meget heldigt at Honda er sådan noget skrammel at hverken
japanere eller amerikanere kan få dem i mål

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 02-04-01 13:22

On Mon, 2 Apr 2001 13:43:47 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Forøvrigt meget heldigt at Honda er sådan noget skrammel at hverken
>japanere eller amerikanere kan få dem i mål

Ja - Heldigt for de andre mener du vel, ellers havde Edwards vel
vundet begge løb og ikke kun det første...Indrøm det nu (F)Armand
),Honda er bare bedst.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Rune Larsen

Dato : 02-04-01 15:28

"Michael K. S." <Michaelks@image.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - Heldigt for de andre mener du vel, ellers havde Edwards vel
> vundet begge løb og ikke kun det første...Indrøm det nu (F)Armand
> ),Honda er bare bedst.

Det eneste de er bedst for, er da reservedelfabrikanterne... Kun én honda
gennemførte, de 2*2 gange de stillede op

/Rune

Fra : Michael K. S.

Dato : 02-04-01 15:42

On Mon, 2 Apr 2001 16:28:06 +0200, "Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>Det eneste de er bedst for, er da reservedelfabrikanterne... Kun én honda
>gennemførte, de 2*2 gange de stillede op

Ja-ja Yamaha trak sig jo helt ud ....wankers .Nu får vi se på
søndag hvad de kan i GP500 med deres ½-million maskiner,nogen burde
have fortalt dem at det ikke er kvantitet, men kvalitet der tæller

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Armand

Dato : 03-04-01 00:59

Michael K. S. <Michaelks@image.dk> skrev i en

> Ja - Heldigt for de andre mener du vel, ellers havde Edwards vel
> vundet begge løb og ikke kun det første...Indrøm det nu (F)Armand
> ),Honda er bare bedst.

Nix! Ikke sådanne ord over min mund :-|
Men Edwards var sgu' ellers den bedre i dén passage =

--
Armand.

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 03-04-01 08:33

On Tue, 3 Apr 2001, Armand wrote:
> Nix! Ikke sådanne ord over min mund :-|
> Men Edwards var sgu' ellers den bedre i dén passage =

Det var eddermame en hård overhaling!
Han skulle også lige have et prøve-angreb først, og allerede der troede
jeg det gik galt, men fedt så det ud

/Rune

Fra : Armand

Dato : 03-04-01 11:41

Rune Soegaard Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

Det var eddermame en hård overhaling!
Han skulle også lige have et prøve-angreb først, og allerede der troede
jeg det gik galt, men fedt så det ud

Under så lang tids kørsel i røven af en konkurrent, opdager man i
hvilket banesegment at man måtte være hurtigere end den forankørende, og
realiserer at det må være dér at man skal forbi; men forinden bliver man
lige nødt til at vurdere om man nu også er SÅ hurtig igen pågældende
sted!
Risikoen deri er at den forankørende får et varsel om at det bliver dér
at der sker noget indenfor de næste par omgange, hvorfor man har set
kørere lave en skinmanøvre istedet, således at den forankørende vil gøre
sig bred samme sted omgangen efter. Er skinmanøvren udført ordentligt,
vil han derved trække til den forkerte side og åbne endnu mere for det
egentlige angreb

I samme forbindelse husker jeg Schwantz / Rainey på Donington for 11-12
år siden:
Opløbssvinget på Donington er på 180º -venstre, og forinden er der et
180º -højre hvor opbremsningszonen er på et stykke med markant fald.
3-4 omgange lige efter hinanden og imod løbets slutning, rykkede Rainey
hårdt fra Swantz'en, der til held kunne hente det tabte igen under
nedbremsningen på dette faldende stykke. Til sidst blev det en nærmest
sindsyg indbremsning der skulle til for at hente den hidtil længste
distance som Rainey havde lagt til.
Alt i alt vidste Rainey intet derom, eftersom hans pitboards fortalte
ham om det tiendedel sekund som der hver gang var imellem den på
opløbsstrækningen, og på næst-sidste omgang hængte Scwantz på under hele
omgangen og bremsede Rainey lige så effektivt ud som han havde gjort
under de seneste omganges tilsyneladende bevidste(!) tests af hvor meget
han kunne vinde under dén indbremsning.
Enden på historien blev at Rainey kæmpede som en vild for at generobre
førerpladsen under den sidste omgang; men ved samme nedbremsning gjorde
Schwantz atter kort proces og sendte 3-4 cykellængder imellem dem for de
sidste to sving og opløbets vedkommende!

Edwards gjorde det på en anden måde: Han testede lige linien; men kom
aldrig så langt frem at Bostrøm opdagde hvad der ventede ham omgangen
efter!!
Men hvad nyttede det?

Gad vide om Honda'erne i år skal til at falde fra som en vane??

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-01 14:06

On Tue, 3 Apr 2001 12:41:19 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Gad vide om Honda'erne i år skal til at falde fra som en vane??

Bah - Who cares anyway,den klasse er pænt kedelig i forhold til GP,der
sker jo ikke en sk... disse.Og fra næste år, hvor fabrikkerne sætter
alle sejl til i GP1 med 4-takt, er der da slet ingen grund til at køre
SBK.Egentlig synes jeg også der har bredt sig en stemning af mismod i
klassen allerede,hvilket vel er forståligt nok.

Men som svar på dit spørgsmål,så nej,det tror jeg ikke Honda vil have
siddende på sig i længden, så der bliver sikkert testet intensivt til
næste løb. .

Hvad blev der forresten af de Gixxere som bl.a du havde så store
forhåbninger til ? >

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Armand

Dato : 04-04-01 03:15

> Hvad blev der forresten af de Gixxere som bl.a du havde så store
> forhåbninger til ? >

Tjaeh :-/

Sidste år gjorde Chili jo indædt modstand på en af banens eneste
firecylindrede modeller, og det var endda den hidtidige GSXR.
Jeg regnede/håbede på at han på den nye ville ses endnu mere oppe i
front; men måske er det slet ikke den nye at han kører på?
Anyone???

--
Armand
(firecyl-freak, der til trods for skepsis over Suzuki, har en SV650 som

Fra : Mads Lund

Dato : 04-04-01 07:40

> Armand
> (firecyl-freak, der til trods for skepsis over Suzuki, har en SV650 som
> ønskemaskine - Forvirret??)

Ja dig

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-01 08:45

On Wed, 4 Apr 2001 04:14:41 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Jeg regnede/håbede på at han på den nye ville ses endnu mere oppe i
>front; men måske er det slet ikke den nye at han kører på?
>Anyone???

Jow,det er den nye han kører på,men de har nogle affjedringsproblemer
(ifølge AR),den skal såmænd nok blive god lidt hen på sæsonen.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-04-01 08:54

> Jeg regnede/håbede på at han på den nye ville ses endnu mere oppe i
> front; men måske er det slet ikke den nye at han kører på?
> Anyone???

Jo, de viste den da også.... Det _er_ den nye han kører på...
Men der går vel lidt tid inden de er 100% med fremme med en ny model, plus
skruzukierne lpejer kun at være _helt_ med fremme på nogen ganske få
baner... Så vidt jeg husker, da

/Rune

Fra : Armand

Dato : 04-04-01 12:54

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> Det _er_ den nye han kører på...
> Men der går vel lidt tid inden de er 100% med fremme med en ny model,

Ikke for Honda sidste år!

Og her er det lige plads til et Britney Spears -citat!

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-04-01 18:34

> Og her er det lige plads til et Britney Spears -citat!

I wanna suck on your lollipop??? (I wish)

/Rune

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-01 18:37

On Wed, 4 Apr 2001 19:33:59 +0200, "Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>I wanna suck on your lollipop??? (I wish)

Rune,du er sgu en gammel gris er du

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Armand

Dato : 05-04-01 02:47

> I wanna suck on your lollipop??? (I wish)

"Oops I did it again" (roste Honda)!

--
Armand.

Fra : Ole Baun

Dato : 05-04-01 16:20

> "Oops I did it again" (roste Honda)!

Pas nu lige lidt på med det. Det ku´ jo ende med at vi ikke tror på dig når
du påstår at du er Honda-hader

Ole Baun (som absolut ikke er Honda-hader)
CB 500, ´96, 79 kkm

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 00:01

Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Pas nu lige lidt på med det. Det ku´ jo ende med at vi ikke tror på
dig når
> du påstår at du er Honda-hader

Andre på gruppen (Odenseanerne?) vil vide, at jeg straks er mere kry,
når jeg bliver tilbudt at låne en Honda

--
Armand.

Fra : N/A