repair disk permissions hele tiden..
Fra : Michael Holm

Dato : 03-06-03 13:29

Har startet min Powerbook G4 - 400 mhz/10.2.6, op fra installations-dvd
og kører Disk Utility, med "Repair disk permissions" første gang fixede
den en masse, men de næste gange bliver den ved med at fixe en fil hele
tiden... den siger:

bla bla... ...for the file or directory
../System/Lbrary/Filesystems/hfs.fs/hfs.util. New permissions are 33261

nogen der kan sige noget klogt om dette ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-06-03 13:42

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> bla bla... ...for the file or directory
> ./System/Lbrary/Filesystems/hfs.fs/hfs.util. New permissions are 33261
>
> nogen der kan sige noget klogt om dette ?

Ja:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107298>

Med andre ord er det ikke noget at bekymre sig om.

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Michael Holm

Dato : 03-06-03 14:04

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Ja:
>
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107298>
>
> Med andre ord er det ikke noget at bekymre sig om.

my main man
kan godt lide deres løsning:

Solution
This is a status message and not a cause for concern. _You may safely
ignore it._
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-06-03 16:23

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> Har startet min Powerbook G4 - 400 mhz/10.2.6, op fra installations-dvd
> og kører Disk Utility, med "Repair disk permissions"

Du behøver ikke at boote fra en CD - du kan køre den fra harddisken
systemet er på.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Michael Holm

Dato : 03-06-03 20:30

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Du behøver ikke at boote fra en CD - du kan køre den fra harddisken
> systemet er på.

ja det plejer jeg også, men man bliver jo nødt til at prøve noget nyt
engang imellem og se om det gør en forskel
desuden hvis man vil bruge den anden ting "repair disk" eller hva det nu
hedder så skal man være bootet fra cd
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk