Kontrollinieunoder i OS 9.1
Fra : Morten Lind

Dato : 02-06-03 14:42

Øhh....jeg skal lige ha´ rystet brikken på plads - altså jeg har den
hér 14"MultipleScan, som jeg sætter til 8100´eren.....

Og så placerer kontrollinien sig i midten af skærmen i venstre side,
hvor den med Hi-Res skærmen pænt sad på sin plads - nemlig i bunden af
skærmen, fra venstre og ind.

Jeg har været ude for det før, og har også ordnet det, men kan i
sommervarmen simpelthen ikke komme i tanker om, hvad jeg gjorde......?

Så kan nogen lige sprøjte lidt saftevandsis ind over???

(Man kan jo ikke ha´ en kontrollinie midt i billedet, vel.....?)

På forhånd tak fra
muldvarpen i haven
M.

--
[2730]..når fantasien får luft, blæser nye vinde..(ML)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-06-03 15:03

mortenlind@mail.tele.dk (morten lind) writes:
>Så kan nogen lige sprøjte lidt saftevandsis ind over???
>
>(Man kan jo ikke ha´ en kontrollinie midt i billedet, vel.....?)

Nøjjjjj, det bliver hårdt for dig - sommeren er kun lige begyndt )))))
Hold Alt + musetast så flytter du bare rundt med den!

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : Morten Lind

Dato : 02-06-03 15:53

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Nøjjjjj, det bliver hårdt for dig - sommeren er kun lige begyndt )))))
> Hold Alt + musetast så flytter du bare rundt med den!

NÅÅÅÅÅÅRRRRJA......det var jo dét, jeg gjorde - altså dengang, jeg ku´
))))

Hæ, hæ.....tak skal du ha´ Frank - hvad sku´ jeg dog gøre uden
dig......?)))

Jeg synes nu egentlig, der stilles store krav til brugernes
intelligens.....forstået, at i 2001 kom X, som man skulle forholde sig
til - ikke blot forholde sig til, men også lære at kende, sætte sig ind
i, forstå og hvad véd jeg? - (ikke så meget, véd jeg godt) - samtidig
med, 9´eren lystigt kørte derudaf.....med Jagwire tog jeg springet og
skrottede 9´eren - forstået, at jeg stadig har den, men ikke bruger den
- og man(jeg) glemmer sørenmig hurtigt))).......

At jeg så samtidig sidder i min cowboyhut og roder med gamle
æblemaskiner og antikvare styresystemer, gør det ikke bedre - men trods
alt sjovere))))

Og så ku´ det være, maskineriet sku´ ha´ en pause)))) når du nu
siger, sommeren lige er begyndt - hvilket minder mig om, at jeg har
travlt - jeg har nemlig købt et ATI Radeon 9000PRO med 64MB DDR-RAM på
til min RollsRoyce, og det skal jeg hente kl.: 17:30....sååååå off we
go Tak for reminderen, Frank og smuk sommer til dig fra Djævleøen,

Morten
--
[2730]..når fantasien får luft, blæser nye vinde..(ML)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-06-03 16:10

> [...]
>))))
>
>Hæ, hæ.....tak skal du ha´ Frank - hvad sku´ jeg dog gøre uden
Århhh, det var så lidt, øser jo gerne ud af alle de tre ting jeg kan huske

> [...]
>skrottede 9´eren - forstået, at jeg stadig har den, men ikke bruger den
>- og man(jeg) glemmer sørenmig hurtigt))).......

Der er en diagnose: Alzheimers Light

>At jeg så samtidig sidder i min cowboyhut og roder med gamle
>æblemaskiner og antikvare styresystemer, gør det ikke bedre - men trods
>alt sjovere))))

Sidder du i hutten, æhhh hatten? Den må da have en anseelig størrelse
)))

> [...]
>til min RollsRoyce, og det skal jeg hente kl.: 17:30....sååååå off we
>go Tak for reminderen, Frank og smuk sommer til dig fra Djævleøen,

Jeg er da bare slet ikke misundelig, slet ikke, slet ikke, slet ikke, slet
ik...nå, jo, lidt måske...

Fra : Morten Lind

Dato : 02-06-03 19:17

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Århhh, det var så lidt, øser jo gerne ud af alle de tre ting jeg kan huske

- så ka´ du huske to ting flere end jeg)))))

> Der er en diagnose: Alzheimers Light

- Nå - pyyyha.....godt, det kun er light

> Sidder du i hutten, æhhh hatten? Den må da have en anseelig størrelse

).....du må da gerne besøge
ftp.mortenlind.dk/DK_UKdictionaryinstaller

når du så har hentet det af Daniel Eggert udmærkede skrevne program, så
kan du i den dertil indrettede linie skrive: "HUT"

Så vil du opdage, at ordet hut er angelsaksisk og betyder
hytte........jvf. Daniel Eggert:

hut sb skur, hytte; barak; pavillonbygning; badehus;
vb anbringe (el. bo) i skur (, hytte, barak).

Refererende til mit kolonihavehus på oprindelig 25,4 kvadratmeter, nu
udvidet med næsten 5 - og der er fine forhold: stue, soveværelse og
køkken.......hva´be´har)))))))))))

> )))

> Jeg er da bare slet ikke misundelig, slet ikke, slet ikke, slet ikke, slet
> ik...nå, jo, lidt måske...

Nåeh Frank - kom herover - så ska´ jeg trøste - OK - du
arver.....(det ka´ s´gu´ ikke vare så længe)

I skrivende stund har kortet været monteret i to timer, og bortset fra
flere opløsninger og flere skærmporte kan jeg ikke mærke nogen forskel??

Hmm.....money makes the world go around - the world go.......))))

Grinere fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-06-03 09:10

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:

> - så ka´ du huske to ting flere end jeg)))))
Det er da rart at have et fortrin eller to

> - Nå - pyyyha.....godt, det kun er light
Ja, men det kan let udvikle sig...

>).....du må da gerne besøge
>ftp.mortenlind.dk/DK_UKdictionaryinstaller

Herligt, så blev det on topic. Den har jeg skam hentet forlængst. Der var
bare lige det problem, at den kun fungrer under OS X. Jeg kører fortsat
9.2 blandt andet fordi Quark ikke kan køre under OS X

> [...]
>
>Refererende til mit kolonihavehus på oprindelig 25,4 kvadratmeter, nu
>udvidet med næsten 5 - og der er fine forhold: stue, soveværelse og

Fed finte )) og fortsat lidt misundelse herfra - ja altså kun lidt

>Nåeh Frank - kom herover - så ska´ jeg trøste - OK - du
>arver.....(det ka´ s´gu´ ikke vare så længe)
)) Nej, det kan det vel ikke...
Vi kan jo lave noget med gensidige testamenter.

>I skrivende stund har kortet været monteret i to timer, og bortset fra
>flere opløsninger og flere skærmporte kan jeg ikke mærke nogen forskel??
Jamen det er da også vildt lækkert. Alene det at der er flere skærmporte
er fedt. Jeg sidder selv med to skærme på min gode gamle G3. Ret fedt ved
arbejde i Photoshop og andre programmer med alt for mange paletter
(InDesign, Illustrator, Painter m.fl), eller i Quark, hvor man jo aldrig
kan få skærmplads nok!

>Hmm.....money makes the world go around - the world go.......))))
Hvad måtte du give for kortet?

Fra : Morten Lind

Dato : 03-06-03 17:51

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Det er da rart at have et fortrin eller to

Jae, ikk´?

> Ja, men det kan let udvikle sig...

Nå, nå.....hvem er du? sig mig, har vi to nogensinde - og jeg mener
måske engang imellem - kan du overhovedet - nå ja, måske sku´
vi........jeg mener, ja, hvad er det nu, jeg mener?????)))))))))

> Herligt, så blev det on topic. Den har jeg skam hentet forlængst. Der var
> bare lige det problem, at den kun fungrer under OS X. Jeg kører fortsat
> 9.2 blandt andet fordi Quark ikke kan køre under OS X

Nåeh......hvad er det nu liiiiiige, Quark er?)))))
Nej undskyld, men jeg er jo Benjamin i denne sammenhæng - (til de unge
mennesker: Benjamin betyder den yngste, og man bruger navnet i social
sammenhæng om de sidstankomne på en arbejdsplads - igen til de unge
mennesker: social betyder den interaktion, der foregår mellem mennesker
- igen til de unge mennesker: interaktion betyder bevægelse)

På den anden side er de unge mennesker jo nok stået af, allerede)))))

Nå, men vi kom vist offtopic, som de unge mennesker ville sige - jeg
ville sige : Udenfor emnet, men pyt - amerikaniseringen er total - så
næste gang jeg hilser på et ungt menneske, siger det sikkert: Hi
there.....jeg vil naturligvis replicere: Hi, where?

Men det bringer os jo ikke nærmere frøen, vel Frank?......jeg fik en
underlig udgave af Quark med en 6400 jeg købte brugt.

Den Quark var en Passportmodel 4.04, og skal jeg umiddelbart
sammenligne, så kan InDesign temmelig meget mere end Quark?

Men OK - religionskrig gider jeg ikke - så hvis nogen vil Q.... - så
skal de det - og vil andre ID - så gør de det........

Det må så være op til producenterne at sørge for udveksling og
interaktion.

> Fed finte )) og fortsat lidt misundelse herfra - ja altså kun lidt

Ja, ja.......det sku´ jo nødig blive for meget))))))))))))

> )) Nej, det kan det vel ikke...
> Vi kan jo lave noget med gensidige testamenter.

Go´ idé....jeg spørger lige ungerne, inden jeg køber rebet -
Randersrebet, altså)))) - om det er iorden, at det er dig, der
overtager RollsRoyce´en......men de er ikke så kvalitetsfikserede som
deres gamle far, så det er nok iorden......
(De er jo almindelige unge mennesker)

> [...]
> arbejde i Photoshop og andre programmer med alt for mange paletter
> (InDesign, Illustrator, Painter m.fl), eller i Quark, hvor man jo aldrig

Præcis - det var jo lige dét, der var humlen i det hele - og essensen af
alle mine anstrengelser)))))

> Hvad måtte du give for kortet?

Knap 2000,- hos MacXpress, men så fik jeg jo 1000,- for Gforce-kortet,
der sad i maskinen - så en samlet udskrivning på 1000,- kr. og tre
timers arbejde - (faktureres ej)

Med mange venlige og betænksomme hilsener

Morten Lind
--
[2730]..når fantasien får luft, blæser nye vinde..(ML)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 04-06-03 20:28

mortenlind@mail.tele.dk (morten lind) writes:

>Men det bringer os jo ikke nærmere frøen, vel Frank?......jeg fik en
>underlig udgave af Quark med en 6400 jeg købte brugt.
>
>Den Quark var en Passportmodel 4.04,
Uhhhhhh, den kan jeg godt huske - det var sgu ikke for godt. Først med 4.1
kom den gode gamle stabilitet med igen.

>og skal jeg umiddelbart
>sammenligne, så kan InDesign temmelig meget mere end Quark?
>
>Men OK - religionskrig gider jeg ikke - så hvis nogen vil Q.... - så
>skal de det - og vil andre ID - så gør de det........

Uha, jeg mindes en længere tråd i efteråret om Quark ct. InDesign. Tjuhej
hvor den fik på alle tangenter.
Jeg ved ikke rigtig. Jeg bryder mig ikke ret meget om ID, synes der er for
meget Pagemaker over den og jeg synes den er for langsom at arbejde med.
Den forbruger jo RAM som en gammel bænk-alkoholiker forbruger
elefantbajere. Men der er nu også meget vane over tingene. Jeg har brugt
Quark siden 1993 og er fuldkommen fortrolig med programmet, og jeg har
brugt PageMaker i næsten lige så lang tid og er også her fuldt fortrolig
med dette program. I sammenligningen mellem disse to, er der for mig ingen
tvivl om hvad der er bedst og ikke mindst hurtigst at arbejde med. Og ID -
tjaaa, synes det er langsommeligt, nogle steder svært gennemskueligt og
præget af de samme ulogiske ting som i PageMaker. Men somsagt, vanens magt
er stor.

>Det må så være op til producenterne at sørge for udveksling og
>interaktion.
Ja, og der må man sige at der mellem ID og Quark ikke er de store
vanskeligheder. Ret fedt!

Nå ud på terassen igen (har lige fået at vide at min højtelskede hustru
har skænket en kop kaffe og et glas god cognac fra huset Frapin) - varme
og gode hilsener herfra!

Fra : Morten Lind

Dato : 05-06-03 07:36

> [...]

> Nå ud på terassen igen (har lige fået at vide at min højtelskede hustru
> har skænket en kop kaffe og et glas god cognac fra huset Frapin) - varme

Fin signatur du har - har villet sige det før, men er kommet fra det
hver gang

Har du selv læst Hesse?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-06-03 11:26

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:
>Har du selv læst Hesse?

Jeps - folk fra min generation( årg.'59) har som minimum læst
Steppeulven, siden også Under Hjulet, der har selvbiografiske træk. Sol og
Måne brød jeg mig ikke så meget om.
Helt aktuelt er jeg lige gået igang med Glasperlespillet. Det tegner
lovende!

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-03 07:22

> [...]

> Måne brød jeg mig ikke så meget om.
> Helt aktuelt er jeg lige gået igang med Glasperlespillet. Det tegner

Hø, hø....du er jo bare en stor knægt, så))))))

Under Hjulet har jeg da misset - ser på det, når jeg bliver gammel)))

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)