Farvelægning af mapper i OSX?
Fra : Lars Brink

Dato : 02-06-03 11:14

....her kommer lige en mere...:

Kan man i OSX give sine mapper forskellige farver som man kan i OS9?

Hilsen Lars

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-06-03 11:44

Hej,

On Mon, 02 Jun 2003 12:14:02 +0200, Lars Brink wrote:
> ...her kommer lige en mere...:
>
> Kan man i OSX give sine mapper forskellige farver som man kan i OS9?

Joda, Vælg mappen og tryk æble-J. Nederst i vinduet der popper op
(under baggrund/background) kan du vælge hvid, farvet eller billede.

Mvh,
Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-06-03 12:07

Morten Jørgensen <mojo@daemon.uu.dk> wrote:

> Hej,

> Joda, Vælg mappen og tryk æble-J. Nederst i vinduet der popper op
> (under baggrund/background) kan du vælge hvid, farvet eller billede.

Tror du ikke, at du har noget ekstra installeret?

/preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-06-03 12:15

Hej,

On Mon, 2 Jun 2003 13:06:45 +0200, Preben Bødker Nielsen wrote:

> Tror du ikke, at du har noget ekstra installeret?

Næh, ikke ud over 10.2.3 (OS X Server) og 10.2.6 (OS X).
Begge er engelsksproget med dansk tastatur.

Hvor langt når du før du mangler noget?

Mvh,
Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-06-03 12:19

> [...]

> Hej,

> Næh, ikke ud over 10.2.3 (OS X Server) og 10.2.6 (OS X).
> Begge er engelsksproget med dansk tastatur.

Jeg savner muligheden for at tildele _mappen_ farve.

/Preben

Fra : Lars Brink

Dato : 02-06-03 12:13

Hej Morten

Tak for det. Det kan jeg godt se, men det farvelægger vinduet når man åbner
mappen. Det jeg var ude efter var om man kunne farvelægge selve mappen så
man kunne bruge farvelægningen til gruppering af mapper. Jeg har brug for at
kunne huske hvilke mapper jeg er færdig med osv, og der er farvelægningen et
godt redskab

Hilsen Lars

d. 02/06/03 12:44 skrev Morten Jørgensen på mojo@daemon.uu.dk i artiklen
slrnbdmak6.24f7.mojo@osiris.daemon.uu.dk:

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-06-03 12:17

Hej,

On Mon, 02 Jun 2003 13:13:08 +0200, Lars Brink wrote:
> [...]
> kunne huske hvilke mapper jeg er færdig med osv, og der er farvelægningen et

OK, så misforstod jeg dit spørgsmål.
Det du efterlyser har jeg selv ledt efter...

Mvh,
Morten

Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-06-03 18:14

Hej Lars. Jeg har selv det samme problem, og løser det på en måde, der
både giver mig fornøjelse og besvær!!! Jeg leder efter ikoner på
mapper, og finder også nogle suveræne nogle, heri fornøjelsen! Besværet
er at kopiere ikonet på mapperne manuelt. Det er een mappe ad gangen,er
der nogle som kender en metode til at kopiere ikoner til mange mapper?
Maclone.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-06-03 12:29

Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:

> ...her kommer lige en mere...:
>
> Kan man i OSX give sine mapper forskellige farver som man kan i OS9?

Ikke uden at installere lidt ekstra shareware:

    <http://www.unsanity.com/haxies/labels/>

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."

Fra : Lars Brink

Dato : 02-06-03 12:49

fantastisk

d. 02/06/03 13:28 skrev Jonas Voss på voss@null.dk i artiklen
20prq-811.ln1@hexley.verture.net:

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-06-03 09:29

Herligt - mærker har jeg virkelig savnet!
OS 9 er dermed forblevet 'hjemmebane', men nu kan man jo snart få en
rigtig Mac ud af OS X.
q;-D