dtext+rendevous?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-05-03 23:05

Kan I fortælle mig om dtext er hurtigere her i macSOUP end alm. news
text? (TDC)
Hvad er fordele og ulemper ved rendevous i.h.t. ichat?
Nu er det godnat herfra, jeg skal ud at sejle i kano eller kajak i
morgen tidlig, nyt for mig,kender kun robåde eller speedbåde ;+)

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-05-03 23:48

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Kan I fortælle mig om dtext er hurtigere her i macSOUP end alm. news
> text? (TDC)

dtext medtager _ikke_ binære filer og kører derfor hurtigere.
Skal du finde smarte kopier af programmer, uartige fotos etc. kan du
roligt bruge dtext.

> Hvad er fordele og ulemper ved rendevous i.h.t. ichat?

Rendevous finder selv enheder på nettet.
I iChat kan du have en konto eksternt AIM eller .Mac samt bruge
rendevous. Rendevous finder automatisk iChattere på dit lokale netværk.

> Nu er det godnat herfra, jeg skal ud at sejle i kano eller kajak i
> morgen tidlig, nyt for mig,kender kun robåde eller speedbåde ;+)

Speedbåde = Unix (fuld fart frem, vi skal ikke nå at se noget)
Robåde = Windows (2 årer til een funktion og man kan ikke se fremad)
Kano = Macintosh (1 paddel til alle funktioner, nyd alt undervejs)
Kajak = Macintosh OSX = Kano+Speedbåd = (verdens mest alsidige fartøj)

Godnat og god tur.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-05-03 23:52

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> dtext medtager _ikke_ binære filer og kører derfor hurtigere.
> Skal du finde smarte kopier af programmer, uartige fotos etc. kan du
> roligt bruge dtext.

Indsæt selv ordet _ikke_
Gonat. (det ender sgu i ren reippuert)

/Preben

Fra : Lone Schmidt

Dato : 31-05-03 18:21

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Indsæt selv ordet _ikke_
> Gonat. (det ender sgu i ren reippuert)
>
> /Preben

Kære Preben.
Jeg beklager meget, at jeg ikke rigtig forstår din sidste indslag, har
ledt i div. ordbøger+Sherlock, hvad betyder "reippuert"?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Morten Lind

Dato : 31-05-03 19:07

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Kære Preben.
> Jeg beklager meget, at jeg ikke rigtig forstår din sidste indslag, har
> ledt i div. ordbøger+Sherlock, hvad betyder "reippuert"?

*LOL* Hej Lone.....Reippuert er Mortens efternavn En tidligere og
af nogle meget savnet aktiv deltager i denne gruppe......Han var på
workshoppen i starten af maj, hvor du også var, men muligvis kom han
først efter, du var gået......

Hej fra
Morten, der gerne vil vide, hvor du var på kanotur?
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 31-05-03 20:00

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> først efter, du var gået......
>
> Hej fra
> Morten, der gerne vil vide, hvor du var på kanotur?

Morten, du skjæmter vist med mig!
Til workshop, jo, jeg både kom, så, og huskede dig! ;+))
Jeg var med 11 andre en tur fra Virum (Hotel Hvide Hus) til Lyngby ved
den gl. mølle. Så spiste vi, padlede videre til en lille ø og drak
kaffe, og så tilbage igen. Suveræn tur!
Lone.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Morten Lind

Dato : 01-06-03 07:40

> [...]
> Jeg var med 11 andre en tur fra Virum (Hotel Hvide Hus) til Lyngby ved
> den gl. mølle. Så spiste vi, padlede videre til en lille ø og drak

næeh......jeg skæmter skam ikke.... Det er en anden
Morten.....godt nok er jeg noget af en ener, men der findes faktisk
andre, der hedder Morten, så den er god nok.

Men du gik vist ved 15-tiden, ikke.....Morten Reippuert kom lidt senere
og sad i caféen sammen med Jesper

Ja, din kanotur bringer ungdomsminder frem......min lillebror og jeg
havde en rigtig kano(lærred) i begyndelsen/midten af halvfjerdserne som
vi padlede Furesøen, Lyngby Sø og Bagsværd Sø tynde med.

Den gang var der friluftkoncerter på Bagsværd Rostadion og så kunne man
padle bagom - vugge - drikke og lytte Alrune Rod - Young Flowers -
Barbarella m.fl.

Smilere fra
Morten Lind
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 11:44

> [...]

> Den gang var der friluftkoncerter på Bagsværd Rostadion og så kunne man
> padle bagom - vugge - drikke og lytte Alrune Rod - Young Flowers -

Godt at der kom styr på forvirringen! Godt grin herfra! Ja, du er en
ener, Morten;+), det glæder mig at jeg har endnu en Morten tilgode!
Det lyder som om du har hygget dig grumme godt i din unge dage!
Ja, det er sådan en tur jeg kommer til at huske, hvis jeg bliver
gammel!
Også smilere her! ;-D
Lone.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-06-03 13:14

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Den gang var der friluftkoncerter på Bagsværd Rostadion og så kunne man
> padle bagom - vugge - drikke og lytte Alrune Rod - Young Flowers -
> Barbarella m.fl.

Beatforum, var navnet vist, ikke sandt.
(vi var sgu nogle, som betalte

/Preben

Fra : Morten Lind

Dato : 01-06-03 16:04

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Beatforum, var navnet vist, ikke sandt.
> (vi var sgu nogle, som betalte
>
> /Preben

Så hørte du måske også Pink Floyd i TeenClub i 1972????? - på Egegård
Skole??

Hæ, hæ.....gang i den.....
Morten............
--
[2730]..når fantasien får luft, blæser nye vinde..(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-06-03 13:14

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Jeg var med 11 andre en tur fra Virum (Hotel Hvide Hus) til Lyngby ved
> den gl. mølle.

Du har været i Frederiksdal, har du, og sejlet "turistruten".
Næste gang skal I prøve at tage den anden vej, over Furesøen til
Furesøbad og videre ind i Farum Sø, der er natur.

Har selv haft kano liggende ved Furesøbad i 20 år.
(den ligger desværre i haven nu)

/Preben

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 13:34

> [...]

> Furesøbad og videre ind i Farum Sø, der er natur.
>
> Har selv haft kano liggende ved Furesøbad i 20 år.

Tak for tippet Preben den rute må jeg prøve.Ja, "turistruten" er det
rigtige ord, det virkede nemlig lidt for overrendt, det fjerner freden
idylen som nok er det bedste for mit vedkommende. Kender du/i andre
kanoudlejninger som evt. åbner tidligere end 9.30? Helst ved stille
"kanaler" med skov til begge sider?
Nå, jeg kan se at du, lige som Morten har oplevet de gode gamle dage!!
På glædelig genhør!
Lone.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-06-03 15:00

> [...]

> rigtige ord, det virkede nemlig lidt for overrendt, det fjerner freden
> idylen som nok er det bedste for mit vedkommende.

Det er grunden til at man ikke ser så mange "ejerkanoer" på den del af
Mølleåen.
Prøv den evt. på hverdage, der er mere fred og ro.

>Kender du/i andre
> kanoudlejninger som evt. åbner tidligere end 9.30? Helst ved stille
> "kanaler" med skov til begge sider?

Frederiksdal Kanoudlejning er den bedste og jeg mener nu også, at de
tager imod forudbestillinger til tidlige afgange.
Kanaler er altid overrendt af turister (de er jo bange for bølgerne).

> Nå, jeg kan se at du, lige som Morten har oplevet de gode gamle dage!!

Han har oplevet flere af dem end mig (den gamle st..)

/Preben

Fra : Morten Lind

Dato : 01-06-03 16:06

> [...]

> Kanaler er altid overrendt af turister (de er jo bange for bølgerne).

> Han har oplevet flere af dem end mig (den gamle st..)

Hø, hø........
M.
--
[2730]..når fantasien får luft, blæser nye vinde..(ML)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 18:19

Morten Lind <mortenlind@mail.tele.dk> wrote:

> Nå, jeg kan se at du, lige som Morten har oplevet de gode gamle dage!!

> Hø, hø........
> M.
Ja, jeg kunne godt blive en kende misundelig, når jeg hører om Pink
Floyd koncert i ´72,men så tænker jeg på hvor gammel jeg var dengang,
og bliver enormt glad! ;+))))
Knus.
Lone.

Venlige hilsner og
grumme god hygge!)
Lone. ibook,320RAM,OSX

Fra : Lone Schmidt

Dato : 31-05-03 18:25

> [...]

> Kano = Macintosh (1 paddel til alle funktioner, nyd alt undervejs)
> Kajak = Macintosh OSX = Kano+Speedbåd = (verdens mest alsidige fartøj)

Det blev kano og en suveræn tur. Jeg lå i midten nød omgivelserne i
fulde drag!
Det er ikke sidste gang jeg gør det, og næste gang skal jeg heldigvis
også padle!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)