OS X server som router med NAT?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 19:14

Hejsa,

Er der GUI værktøjer i OS X Server, hvor kan indstille ting som routing
og NAT? Jeg kunne godt tænke mig at bruge en server som router og
mail-/ftweb-/fil-server. Den får to netkort, hvor det ene er fra
nettet og det andet går til mit LAN og den skal altså routet nettet til
mit LAN.

Det er dog vigtigt, at jeg kan indstille NAT og port-forwarding, da jeg
f.eks. skal kunne styre min alm. maskine med Apple Remote Desktop og den
maskine står på mit LAN.

Hvis der ikke er GUI værktøjer til det fra Apple, findes der så andre
shareware værktøjer som kan anbefales, eller skal jeg simpelthen
anskaffe mig en hardware router?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : JHP

Dato : 30-05-03 20:53

"René Frej Nielsen" <spam02@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis der ikke er GUI værktøjer til det fra Apple, findes der så andre
> shareware værktøjer som kan anbefales, eller skal jeg simpelthen
> anskaffe mig en hardware router?

Evt. se her: http://www.afp548.com/Articles/Jaguar/nat-ipfw.html
Hvis du ikke er bange for terminalen (det skulle også være til at finde et
gui der hedder noget i retning af Brickhouse der vist omtales her:
http://www.macwrite.com/macsecurity/mac-os-x-security-part-9.php )

mvh Joakim

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 21:51

"JHP" <usenetIngen spam@No-Spamhartmann-petersen.dk> wrote:

> [...]
> Hvis du ikke er bange for terminalen (det skulle også være til at finde et
> gui der hedder noget i retning af Brickhouse der vist omtales her:

Jeg kan godt rode lidt i terminalen, men jeg vil gerne undgå at skulle
lære. hvordan man skriver kommandoer til ipfw, da det virker meget
kryptisk.

Jeg kender godt Brickwall, men programmet har ikke været opdateret i et
par år, så jeg er lidt bekymret for om det virker på en 10.2 Server.