Anbefalinger, tak... :-)
Fra : Morten Steen

Dato : 10-06-03 19:32

Ja, så skal jeg have en lille videoaften, med en ligesindet, der værdsætter
et godt gys!
Jeg har brug for lidt anbefalinger, som kan lejes i de gængse butikker. Har
set en del.
Foreløbig har jeg tænkt mig "Session 9", og så køber jeg Fulci's "House By
The Cemetery", for at komme lidt ud i krogene, så at sige.
Nogle andre gyser-anbefalinger, måske mest i stil med "Session 9", "Stir Of
Echoes", "The Others" osv., altså "sniger"-gys. Og de behøver ikke være nye,
bare tilgængelige på lejevideo (eller DVD, helst).
På forhånd tak!

Morten

Fra : zcully

Dato : 10-06-03 19:39

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message
> [...]
nye,
> bare tilgængelige på lejevideo (eller DVD, helst).

Jeg syntes godt nok "The Gift" gav mig store søvn problemer. Den sniger sig
også ind og bliver tit meget klam. En ret god film...

/Zcully

Fra : Madmanden

Dato : 10-06-03 20:05

Hvad med en god oldie som The Shining?

Fra : Morten Steen

Dato : 10-06-03 20:13

> Hvad med en god oldie som The Shining?

Absolut enig! Har jeg set...

Morten

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-03 21:43

"Madmanden" <madmanden@oncableREMOVETHIS.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med en god oldie som The Shining?

Lige for at dreje emnet ind på denne film.. I forbindelse med
danskundervisningen på 2. år på HTX blev "min" klasse tvunget til at se
filmen, ikke en, men to gange...
Hvis den ikke er kedelig første gang, så skal jeg love for den er kedelig
anden gang :)..... Og ja, det er bare min subjektive mening..

Men i sådan en HTX klasse overlever den ikke længe hvis man begynder at kede
sig..
Filmen er alt for langtrukken og hende kvinden er bare SLET Ikke til at
holde ud.. Hold kæft mand, sådan en kælling skal man godt nok lede længe
efter! Hun holder på midten af et baseball bat når hun skal slå (det er jo
ligesom at holde helt oppe ved hovedet på skaftet ved en hammer) og så er
hun generelt bare alt for tøse pivet..

Og ham drengen der kører rundt på den der 3 hjulede satan..... Altså, hvis
man vil se sådan noget så er det langt mere spændende at se rally eller DTC
i fjernsynet :)

Vi var en del som hurtigt blev enige om, at det eneste gode ved filmen var
RED RUM..

Jeg giver den film 2/10 i karakter, med 10 som bedst.. Fandt den simpelthen
bare aaaaaalt for kedelig og lang, og med dårligt skuespil fra hende
kællingen (krummede tæer når hun var på)..
Genren er som sådan mægtig fin.. Elsker filmen The Others, den kan virkelig
anbefales :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 10-06-03 20:13

> Jeg syntes godt nok "The Gift" gav mig store søvn problemer. Den sniger
sig
> også ind og bliver tit meget klam. En ret god film...

Helt enig. Har jeg set.

Morten

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 10-06-03 20:14

> [...]
nye,
> bare tilgængelige på lejevideo (eller DVD, helst).

Jeg ville nok sige The Ring, men der skal du over på Region 1, så vidt jeg
ved.

Final Destination vil jeg også mene er en rimelig god film i genren.
Thirteen Ghosts, mest for effekterne.

Fra : Peter Holm

Dato : 10-06-03 20:19

Jacob Herold Nielsen wrote:
> [...]

Jeg vil endnu engang foreflå 'The Eye'. Jeg synes virkelig det er en suveræn
gyser - selv nu hvor jeg er ved 4-5 gennemsyn. Om den fåes i danske
videoshops ved jeg desværre ikke.
Jeg mener langt fra The Ring (Ringu) kan måle sig med The Eye.

Mvh
Peter

Fra : Morten Steen

Dato : 10-06-03 20:33

> Jeg ville nok sige The Ring, men der skal du over på Region 1, så vidt jeg
> ved.

Ja, den originale har jeg set. Ganske glimrende. Den amerikanske remake er
vist ikke udkommet endnu?

> Final Destination vil jeg også mene er en rimelig god film i genren.

Arh, den var lidt tynd, syntes jeg.

> Thirteen Ghosts, mest for effekterne.

Hmmm... den må jeg lige checke op på.

Morten

Fra : Jeppe Møller

Dato : 10-06-03 21:48

> nye,
^*cut*
> Thirteen Ghosts, mest for effekterne.

Der er vist ikke emget 'sniger' over 13 ghosts...
Men den er da ganske okey,.,,

/JeppeM

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-06-03 22:33

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg ville nok sige The Ring, men der skal du over på Region 1, så vidt jeg
> ved.

Nixenbixen. Scanbox udgav den for snart længe siden på dansk dvd. Vi havde
endda en lille diskussion om den her, fordi de kvaj var så dumme at spoile
filmens sidste akt i beskrivelsen på coveret.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not? "

Fra : d e n t r o

Dato : 10-06-03 20:25

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nye,
| bare tilgængelige på lejevideo (eller DVD, helst).

Det lyder som om du har set Session 9 før, men hvis ikke vil jeg lige sige
at jeg syntes den var overordentlig kedelig. Se mere her:
http://makeashorterlink.com/?B317221E4

Hvad med Jeppers Creepers? Den er ikke revolutionerende, men starten er
altså ret fed :)

--
d e n t r o

Fra : Morten Steen

Dato : 10-06-03 20:34

> Hvad med Jeppers Creepers? Den er ikke revolutionerende, men starten er
> altså ret fed :)

He-he, ja det hører man jo. Glimrende første 20-30 minutter, men så løber
den over i standard horror-klichéer, skriver de fleste anmeldere. Men værd
at overveje. Takker.

Morten

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 10-06-03 21:39

d e n t r o wrote:

> Hvad med Jeppers Creepers? Den er ikke revolutionerende, men starten
> er altså ret fed :)

Åh Gud nej - hold dig væk fra denne forfærdelige film. Se Joy Ride istedet!
http://www.imdb.com/Title?0206314

Mvh
Anders

Fra : Ole Kofoed

Dato : 10-06-03 20:26

> [...]
værdsætter
> et godt gys!
> Jeg har brug for lidt anbefalinger, som kan lejes i de gængse butikker.

Jeg ved ikke om den kan lejes, men "Dagon" er et godt muntert gys med en god
stemming over sig - den var en stor succes til den sidste filmaften jeg var
til.

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=10803
http://uk.imdb.com/Title?0264508

Mvh.

Ole

Fra : Morten Steen

Dato : 10-06-03 20:34

> [...]
god
> stemming over sig - den var en stor succes til den sidste filmaften jeg

JA, for søren. Den skriver de også ret begejstret om på www.uncut.dk. Og den
ER jo udkommet på dansk DVD. Om den er til at leje, er så noget helt andet.
Fint tip, Ole. Tak!

Morten

Fra : Bitbucket

Dato : 10-06-03 21:41

Ole Kofoed <news@dvd-basen.dk> wrote:

> [...]
> stemming over sig - den var en stor succes til den sidste filmaften jeg var

En virkelig fremragende film. Instruktør Stuart Gordons bedste, den er
ikke sartirisk eller humoristisk som hans forgående gys, det er seriøse
sager. Den fortjener om nogen et stort lærred!

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : LA2

Dato : 10-06-03 21:33

> [...]
nye,
> bare tilgængelige på lejevideo (eller DVD, helst).

Darkness er ok

LA2

Fra : Bitbucket

Dato : 10-06-03 21:37

> [...]

> Echoes", "The Others" osv., altså "sniger"-gys. Og de behøver ikke være nye,
> bare tilgængelige på lejevideo (eller DVD, helst).

Dark Water, skidegod psykologisk japansk gyser, kan købes for småpenge
på DVD fra http://coolashop.com

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-06-03 21:37

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message
> Echoes", "The Others" osv., altså "sniger"-gys. Og de behøver ikke være
nye,
> bare tilgængelige på lejevideo (eller DVD, helst).

Faces of Death "dokumentarfilmene".

Desværre kan man efter dem ikke sige "nårh, ja, det er jo bare film".

--
Anders Vind Ebbesen
www.headbanger.dk - Spinning synth-pop, EBM, industrial, electronica, dub,

Fra : ML-78

Dato : 10-06-03 22:17

> [...]
> et godt gys!
> Jeg har brug for lidt anbefalinger, som kan lejes i de gængse butikker. Har

Så vil jeg slå et slag for det alt for sjældne fænomen, der hedder 'danske gysere'. Prøv Jon Bang Carlsens "Baby Doll", der er en fremragende én af slagsen. Du er allerede bekendt med www.uncut.dk, og de har en fin anmeldelse af den. Dog siger de, at den låner meget fra Polanskis "Rosemary's Baby" - den låner rigeligt, men det er nu fra "Repulsion" i stedet. Hvis man kan lide sidstnævnte, kan man også lide "Baby Doll", og den er faktisk ret uhyggelig.

Den er udkommet på DVD og kan fås ned til 30 kr.

ML-78