Afgifter - for nye og brugte motorcykler
Fra : Rolf Skovløkke

Dato : 29-03-01 00:55

Registreringsafgifter for motorcykler ender muligvis som topscorer på
forårets liste over spørgsmål til skatteministeren.
Vi nærmer os de 100 spørgsmål til ministeren, og noget tyder på at han han
har svært ved at svare derpå - og dermed bliver hele sagsbehandlingen mere
langtrukket end nogen kunne forestille sig.
DMC bidrager med mange spørgsmål - og det naturligvis fordi vi kender sagen
og argumenterne, men også fordi vi har bidraget med nye oplysninger, og fået
ministeriet til at skulle tage stilling til realiteter i stedet for de
standardsvar de tidligere ustraffet har fået lov at fyre af.
Desuden har DMC skaffet oplysninger, som har givet skatteministeren noget at
tænke over da han var i samråd med udvalget onsdag vedrørende bindende
forhåndsvurdering.
Om få dage vil du kunne finde mere om disse sager på DMC's hjemmeside:
www.dmc-org.dk

mvh
Rolf Skovløkke

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-03-01 00:49

Lyder sq fedt, så man forhåbentligt kan finde ud af noget, selvom det måske
trækker i langdrag....

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : JARL

Dato : 29-03-01 08:31

Jeg var inde på Told & Skats hjemmeside, hvor det fremgår, at el drevne
motorcykler er fritaget for registreringsafgift frem til år 2003.
Så er det bare med at få udviklet en el-MC med sportslige data.
Det er lykkedes for biler. Den amerikanske "tZero" går fra 0 til 60 mph på
4.1 sekunder. Det er da ikke så ringe endda.

Vi ses på Nørrebrogade
MVH
Jarl (Guzzi)