Defekt backplane eller hvad...?
Fra : Martin

Dato : 10-06-03 14:46

Hej...

Kan en defekt backplane forårsage tilfældige lockups af en server eller
ville den så overhovedet ikke virke...?

Problemet er at når vi tager backup, ca 120gb, så går serveren ned 99% af
gangene. Det er forskelligt hvor langt den når i backupforløbet.
Termineringen og SCSI kablet skulle være i orden. SCSI RAID-controlleren er
en Adaptec 3200S.

Nogen der har nogle gode ideer til hvad det eventuelt kunne være...?

Mvh

Martin

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 10-06-03 16:51

"Martin" <martin@REMOVETHISbrogaard.nu> wrote in message
> Hej...
>
> Kan en defekt backplane forårsage tilfældige lockups af en server eller
> ville den så overhovedet ikke virke...?
>
> Nogen der har nogle gode ideer til hvad det eventuelt kunne være...?

Defekt ram på raid-controlleren? Hvad siger lamperne på den når serveren
låser?

Kaj

Fra : Martin

Dato : 10-06-03 22:28

> Defekt ram på raid-controlleren? Hvad siger lamperne på den når serveren
> låser?

Øøøhh, det har jeg faktisk ikke prøvet at tjekke - det vil jeg straks gøre i
morgen aften når de fleste er gået hjem fra arbejde...! Jeg vender tilbage
med en melding...

Mvh

Martin

Fra : Ivan Rafn

Dato : 10-06-03 21:30

Har før været udsat for termineringer som ikke virker (også
fabriksmonterede).

Prøv at skifte den med en du ved virker.

/Ivan

Fra : Martin

Dato : 10-06-03 22:26

> Har før været udsat for termineringer som ikke virker (også
> fabriksmonterede).
>
> Prøv at skifte den med en du ved virker.

Hmmm, mener du at jeg skal prøve at skifte backplanet eller
termineringerne..? Jeg har sat controlleren til at autoterminere, og
backplanet terminerer aktivt uden at der kan ændre ved det - så jeg kan ikke
rigtig skifte termineringen...

Mvh

Martin

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-06-03 07:57

> [...]
> gangene. Det er forskelligt hvor langt den når i backupforløbet.
> Termineringen og SCSI kablet skulle være i orden. SCSI RAID-controlleren

For at udelukke din backupstation kunne du jo lave en anden server.
Evt. prøve at kopiere hele baduljen over udenom dit backup program for at
være sikker på det ikke er dit backupprogram.
Står der ingenting i event log'en?

/Dennis

Fra : Martin

Dato : 11-06-03 11:11

> [...]
> Evt. prøve at kopiere hele baduljen over udenom dit backup program for at
> være sikker på det ikke er dit backupprogram.

Jeg tror ikke at det er backupprogrammet, som er Veritas Backup Exec 9.0, da
programmet og tapestationen er installeret på en workstation. Før i tiden
var det hele på serveren, men grundet de omtalte lockups flyttede jeg det
over på en workstation netup for at udelukke dette.

Mvh

Martin