Problemer med at læse bestemte vedhæftede ~
Fra : Michael

Dato : 10-06-03 10:50

Hejza...

Hvorfor har jeg problemer med at læse bestemte filtyper...?

Jeg kører med Outlook Express v. 6.00.2800.1123!

Jeg kan b.l.a. ikke åbne filer af typen *.JPG samt *.EXE og en langt række
andre typer...?
- Men jeg kan f.eks. godt åbne filer af typen *.ZIP, hvorfor nu det??

Kan du hjælpe med med at løse problemet??
- Er det en indstilling der skal til, eller...?

På forehånd tak
________________
Hygge fra MiChAeL

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-06-03 14:26

Hej Michael, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kører med Outlook Express v. 6.00.2800.1123!
>
> Jeg kan b.l.a. ikke åbne filer af typen *.JPG samt *.EXE og en
> langt række andre typer...?

Det er Microsoft som altid elegante måde at løse tingene på. Visse
filer kan indeholde virus, hvorfor man default afskærer brugeren fra at
åbne samtlige disse filtyper (og hvis .jpg er med har de så lagt mindst
en filtype til, skønt denne ikke kan indeholde virus).

> - Men jeg kan f.eks. godt åbne filer af typen *.ZIP, hvorfor nu
> det?

Du skal ind i Egenskaber og fjerne eller sætte et flueben et sted. Jeg
husker ikke hvor, men med ovennævnte i hu skulle det give sig selv.
(Hvis der er noget med sikkerhed i OE6's "Egenskaber", er det sikkert
der).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Anders Lund

Dato : 10-06-03 15:56

On Tue, 10 Jun 2003 15:26:10 +0200, Rudi Stegen wrote:

> [...]
> åbne samtlige disse filtyper (og hvis .jpg er med har de så lagt mindst
> en filtype til, skønt denne ikke kan indeholde virus).

Jeg vil så lige advare og sige at det godt kunne være en .EXE .SRC .PIF
eller andre lignende filer, som faktisk godt kunne gøre skade. Altså filer
med dobbelt efternavn.

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-06-03 08:01

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev:
> Jeg vil så lige advare og sige at det godt kunne være en
> .EXE .SRC .PIF eller andre lignende filer, som faktisk
> godt kunne gøre skade. Altså filer med dobbelt efternavn.

Dette kan nemmere opdages med denne slået fra:
Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Vis
-> "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-06-03 07:59

Rudi Stegen skrev:
> Du skal ind i Egenskaber og fjerne eller sætte et flueben et sted.

Spørgsmålet hører godt nok hjemme i
men fjern fluebenet her:
Funktioner -> Indstillinger -> Sikkerhed -> "Tillad ikke, at
vedhæftede filer..."

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen