SMTP problem....
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 28-03-01 23:49

Hej

Jeg har store problemer med en af mine venners Mac. Det er en 7600 med et
LittleJoe G3 kort, 192MB ram, MacOS 9.0.4 DK, Lasat 560 modem.

Problemet er, at hans computer ikke vil sende post ud. Vi har prøvet med
både TDC og WOL abonnement. Entourage kommer med en Syntax error 5.5.4 (hvad
det så skal betyde?)

Hotmail via Entourage fungere begge veje... Browsing fungere problemfrit,
ligesom opkobling til nettet i øvrigt. Jeg har tjekket WOL kontoen via
webmail...ingen problemer!

Det er dybt mærkeværdigt. Jeg har efterhånden sat en del mac'er op til
internet, og aldrig haft dette problem!! Hvad kan det skyldes?

Jeg har zappet Pram, genopbygget skrivebordet....suk!

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-03-01 00:35

In article <B6E96674.65FD%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Hvad kan det skyldes?

Forkerte brugerinformationer til kontoen.

Hvad har du sat udgående postserver til?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 29-03-01 00:43

> Forkerte brugerinformationer til kontoen.
>
> Hvad har du sat udgående postserver til?

Jeg har både prøvet smtp.tele.dk og smtp.mail.dk til TDC kontoen. Til WOL
kontoen har jeg sat den til smtp.worldonline.dk. Men det samme sker uanset
om det er WOL eller TDC!

Jeg tror ikke det er her problemet ligger. De helt gængse indstillinger står
korrekt. Da jeg har sat mac'er op til internet MANGE gange før, undrer det
her mig virkelig meget....

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 29-03-01 05:31

> [...]
> korrekt. Da jeg har sat mac'er op til internet MANGE gange før, undrer det

TDC: Sæt den op til asmtp.mail.dk og kræver validering direkte på SMTP
serveren men kan benyttes også selvom du kobler op fra f.eks. WOL

WOL: smtp.worldonline.dk Kræver ikke validering direkte på SMTP
serveren, men den vil kun acceptere mails sendt fra WOL.

Jesper Ørsted

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 29-03-01 09:19

> [...]
>
> WOL: smtp.worldonline.dk Kræver ikke validering direkte på SMTP
> serveren, men den vil kun acceptere mails sendt fra WOL.

Den smtp til TDC du foreslår har jeg ikke prøvet, men dem jeg har prøvet fik
jeg af TDC's support.

For begge forsøg (WOL+TDC) gælder det, at jeg kaldte op til TDC for at prøve
deres, og WOL for at prøve deres....

Jeg har selv brugt WOL indtil jeg fik ADSL. Der var ingen problemer!

Mvh
Gunnar