Skærme
Fijala 3554
Hjælp til fladskærm
Fra : Thomas

Dato : 10-06-03 07:21

Hej

En af mine venner har bedt mig om at sætte en computer sammen til ham. Et af
de krav der er, er at han skal have en fladskærm. Nu ved jeg en del om
almindelige skærme, og hvilke mærker jeg ville gå efter der - men når det
kommer til fladskærme er jeg lidt fortabt.

Hvilke mærker skal man gå efter, og hvad skal man især være opmærksom på ved
køb af fladskærm ?

Venligst

Thomas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 10-06-03 14:42

Responstid (helst 16 ms)
Konstast (helst op mod 500)
Brightness (helst op mod de 500)
Synsvinkel (antal grader man kan se skærmen fra)

men ellers køb den du syntes ser bedst ud.

Fra : Thomas

Dato : 11-06-03 15:27

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> Responstid (helst 16 ms)
> Konstast (helst op mod 500)
> Brightness (helst op mod de 500)
> Synsvinkel (antal grader man kan se skærmen fra)
>
> men ellers køb den du syntes ser bedst ud.

Oki - tak for hjælpen. Det var lige præcis det her jeg tænkte på Jeg
kunne dog stadig godt tænke mig at høre om der er nogle mærker man med
fordel kan gå efter, eller bør undgå ? Det bliver nok en 15", og farven skal
være sort eller sølv.

Hilsen Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 11-06-03 23:11

"Thomas" skrev i en meddelelse

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at høre om der er nogle mærker
> man med fordel kan gå efter, eller bør undgå ?
> Det bliver nok en 15", og farven skal være sort eller sølv.

Så tag den her http://shorterlink.com/?0BC62J . Det er nok det ypperste du
kan få i 15" uden du kommer op og skraber imod de billigste af de bedste 17"
TFT'er. Nu har du ikke sagt hvad dit budget dikterer men normalt ville jeg
strække budgettet langt for at komme op i 17" klassen, - der er en verden
til forskel.
Men skal det være 15", - så lad det være en Samsung 152 til 2800-., de
skærme er simpelthen de lækreste i den prisklasse. Den har kun analog
indgang, men 15" tommer skærme er simpelthen for dyre. Hvis du sikrer dig at
skærmkortet står til 60Hz opdatering, så vil den selv med analog indgang stå
næsten lige så flot i billedet som med DVI indgang.
Billige men gode 17" skærme er:
LG Flatron LCD 1710S , BenQ FP767 Silver og Acer AL712
Og så er der selvfølgelig det der designkit fra Logitech som ingen af os ved
noget om. Det kan måske betale sig at prøve når man nu ska bygge en hel PC,
men hvis du beslutter at prøve det, - så husk at skrive en anmeldelse her i
gruppen. http://shorterlink.com/?5GGYPM

Mvh Erik

Fra : Lars

Dato : 10-06-03 18:55

On Tue, 10 Jun 2003 08:20:45 +0200, "Thomas"
<thomas.autzen@REMOVEmail.dk> wrote:

>Hvilke mærker skal man gå efter, og hvad skal man især være opmærksom på ved
>køb af fladskærm ?

For ikke så lang tid siden skrev jeg dette indlæg.

Læs det, og spørg gerne hvis der er noget du vil have uddybet.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>