Piaggion Nrg svømmerhus?
Fra : Thomas

Dato : 09-06-03 22:18

Nu læste jeg lige et par tidligere indlæg igennem, ang. et problem jeg har
med min knallert. Er der nogen der kan forklare mig hvor svømmerhuset sidder
henne?

Thomas

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 09-06-03 22:47

> Nu læste jeg lige et par tidligere indlæg igennem, ang. et problem jeg har
> med min knallert. Er der nogen der kan forklare mig hvor svømmerhuset
> [...]
---------------------------------
SÅÅÅÅÅRHH.....!!!! Nu er der ballade...!

Tror sgu at det er en forkert gruppe du har skrevet til...
Men du kan nu nok godt regne med at svømmeren sidder i din karbonade...

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
2002... Eller 2003???
--==(Hvorfor siger de 2003'er når det egentligt kun er en 2002'er???)==--

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 09-06-03 23:11

jaaaa det lyder sku rigtigt nok :P

af med den og fix det du ska ha gjort ;)

hilsen
Casper

hehe

Fra : Thomas

Dato : 10-06-03 09:26

> SÅÅÅÅÅRHH.....!!!! Nu er der ballade...!
>
> Tror sgu at det er en forkert gruppe du har skrevet til...
> Men du kan nu nok godt regne med at svømmeren sidder i din karbonade...

Indrømmet, jeg synes også det lyder åndssvagt, men i flg. et indlæg på mit
tidligere spørgsmål ( Er der en knallertlæge til stede?), så var der da én
der kom med det bud. Altså, problemet går (stadigvæk) ud på, at når jeg
drejer gas håndtaget, så følger den nogle gange med i fart, andre gange øger
den ikke hastigheden. Så dykker omdrejningstælleren svagt et par gange & så
langsomt øger den hastigheden. Ergo, kan der jo godt være noget vand derinde
et eller andet sted, spørgsmålet er bare hvordan en der intet aner om
mekanik, får det ud af knallerten igen. I flg. mekanikeren hvor jeg købte
knallerten i sin tid, var det en periodisk fejl, men det er pisse
irriterende at køre rundt med.

Thomas

Fra : Morten

Dato : 10-06-03 20:32

> [...]
> et eller andet sted, spørgsmålet er bare hvordan en der intet aner om
> mekanik, får det ud af knallerten igen. I flg. mekanikeren hvor jeg købte

Hvis du har mistanke om vand (hvilket jeg ikke kan afgøre, men det kunne jo
være rigtigt ;) ), så prøv at hælde karburatorsprit i benzinen, det binder
nemlig vandet så det langsomt men sikkert forsvinder.

Prøv med omkring 5% sprit, mere kan være skadeligt i længden, da motor og
karburator er justeret til at køre på benzin og ikke sprit, som har højere
oktantal og andet forbrændingsmønster. Jeg har aldrig selv brugt det, så jeg
skal ikke kunne afgøre hvor meget man må hælde i (har ikke den fornødne
viden/står sikkert på flasken), men de fleste fabrikanter accepterer 10%
sprit uden at motorgarantien forsvinder, så 5% ville jeg uden at blinke med
øjnene hælde på min egen.

Nogle steder bruger man nemlig sprit i benzinen som oktanforhøjer i stedet
for MTBE, men om det også er tilfældet herhjemme ved jeg ikke, i så fald
burde karburatorsprit ikke være nødvendig, evt. vand vil forsvinde af sig
selv forholdsvist hurtigt.

Mvh
Morten

Fra : Freeman^

Dato : 19-06-03 01:14

> [...]
> viden/står sikkert på flasken), men de fleste fabrikanter accepterer 10%
> sprit uden at motorgarantien forsvinder, så 5% ville jeg uden at blinke

Tøm og rens bundkaret istedet, det går meget hurtigere... At bruge
karburator sprit i denne årstid vil være unødig slid på dyret!

Jeg har kørt 50% sprit én gang, fordi der var is overalt i mine benzindele,
og havde intet værktøj med, så den fik hvad den kunne tage =) Den har ikke
taget skade!

Fra : Thomas

Dato : 19-06-03 09:01

"Freeman^" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
benzindele,
> og havde intet værktøj med, så den fik hvad den kunne tage =) Den har ikke

Tak for rådet, men problemet er som jeg er inde på lidt under dette emne,
udstødningsrøret. (Jeg ville nu helst ha' et rør der var lidt mere identisk
med nrg'en, men mange tak for dine forslag, prøver lige at kigge på det).

Thomas