/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
28 days later
Fra : Silver


Dato : 09-06-03 19:01

Nogen som har set den film? og hvad er jeres mening om den?

Så lige trailer til den da den snart udkommer på vhs og dvd.

Mvh
Silver



 
 
Jacob Herold Nielsen (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Herold Nielsen


Dato : 09-06-03 19:03

> Nogen som har set den film? og hvad er jeres mening om den?
>
> Så lige trailer til den da den snart udkommer på vhs og dvd.

IMO er det en above par/rimelig skrækfilm, med en lidt vag slutning. Jeg
ville nok vente til den falder til 100 kroner.



Jakob Medgyesi (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Medgyesi


Dato : 09-06-03 19:22

> Nogen som har set den film? og hvad er jeres mening om den?
>

Absolut en vellavet og stemningsfuld zombiefilm

Jakob



Emil Rune (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Emil Rune


Dato : 09-06-03 19:40


"Jakob Medgyesi" <nexREMOVE@post.cybercity.dk> wrote in message
news:bc2j7a$2a2p$1@news.cybercity.dk...
> > Nogen som har set den film? og hvad er jeres mening om den?
> >
>
> Absolut en vellavet og stemningsfuld zombiefilm
>
> Jakob

Det er ene zombie film på alle måder....minus zombierne ;)

Hilsen Emil



Peter B. Juul (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 09-06-03 20:30

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> writes:

> Det er ene zombie film på alle måder....minus zombierne ;)

Nonsens!

Zombier i "rigtige" zombiefilm kommer fra kemikalier, magi, sygdom,
hvad som helst, der lige passer forfatteren. Så det er en zombie-film.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen

Bo Kristensen (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Bo Kristensen


Dato : 09-06-03 21:22


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3wufvf3r6.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> writes:
>
> > Det er ene zombie film på alle måder....minus zombierne ;)
>
> Nonsens!
>
> Zombier i "rigtige" zombiefilm kommer fra kemikalier, magi, sygdom,
> hvad som helst, der lige passer forfatteren. Så det er en zombie-film.
>
Plejer zombier ikke at spise mennesker/menneskehjerner, det gør de jo ikke
ligefrem i den middelmådige 28 Days Later...

--
Bo Kristensen




Peter B. Juul (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 09-06-03 22:37

"Bo Kristensen" <goboNOSPAM@it.dk> writes:

> Plejer zombier ikke at spise mennesker/menneskehjerner, det gør de jo ikke
> ligefrem i den middelmådige 28 Days Later...

Nej, det behøver de skam ikke. Smitsom zombie-sygdom er en klassiker.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mr. Baggins!"
The RockBear. ((^)) "My name is Neo... But in ze munich circus I was
I speak only 0}._.{0 known as ze amazink Nightcrawler."
for myself. O/ \O - Fellowship of the M2

Jacob Herold Nielsen (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Herold Nielsen


Dato : 10-06-03 07:27

> Nej, det behøver de skam ikke. Smitsom zombie-sygdom er en klassiker.

Men zombier kan da ikke løbe kan de? Der må da være et regelsæt for hvordan
en zombie skal opføre sig, og det må de bestemt bryde i 28 Days Later!!!!111



Peter B. Juul (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 10-06-03 08:18

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> writes:

> Men zombier kan da ikke løbe kan de? Der må da være et regelsæt for hvordan
> en zombie skal opføre sig, og det må de bestemt bryde i 28 Days Later!!!!111

Hvorfor skulle zombier ikke kunne løbe?
--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Jacob Herold Nielsen (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Herold Nielsen


Dato : 10-06-03 08:43

> Hvorfor skulle zombier ikke kunne løbe?

Er det set før? Hvad er definitionen på en zombie? Hvilken egenskaber skal
den have for at være en zombie?

Skal den slæbe med fødderne? Skal den sulte efter hjerne? Skal den kunne
smitte?



Homer (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Homer


Dato : 10-06-03 09:15

Jacob Herold Nielsen wrote:
>> Hvorfor skulle zombier ikke kunne løbe?
>
> Er det set før? Hvad er definitionen på en zombie? Hvilken egenskaber
> skal den have for at være en zombie?
>
> Skal den slæbe med fødderne? Skal den sulte efter hjerne? Skal den
> kunne smitte?

Er du glad for retoriske spørgsmål?

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started
roaring. He kept it up until a hunter came along and shot him...
The moral: When you're full of bull, keep your mouth shut.



Jacob Herold Nielsen (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Herold Nielsen


Dato : 10-06-03 10:34

> Er du glad for retoriske spørgsmål?

Hvad vil du da mene at svaret på dem er? :)



Kevin Edelvang (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 10-06-03 10:17

Jacob Herold Nielsen wrote:

> Hvad er definitionen på en zombie?

Zombie = En levende død

Mvh
Kevin Edelvang



Jacob Herold Nielsen (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Herold Nielsen


Dato : 10-06-03 10:35

> Zombie = En levende død

Jaså - men de var jo ikke døde i 28 Days Later. Blot smittede.



Peter B. Juul (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 10-06-03 11:28

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> writes:

> > Zombie = En levende død
>
> Jaså - men de var jo ikke døde i 28 Days Later. Blot smittede.

De var døde, de havde bare ikke opdaget det endnu.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen

Jakob Medgyesi (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Medgyesi


Dato : 10-06-03 17:22

>> Hvad er definitionen på en zombie?
>
> Zombie = En levende død
>

Zombie=En vampyr??


Jakob



Jens Thomsen (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 10-06-03 17:32


"Jakob Medgyesi" <nexREMOVE@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bc50ij$ee1$1@news.cybercity.dk...
> >> Hvad er definitionen på en zombie?
> >
> > Zombie = En levende død
> >
>
> Zombie=En vampyr??
>

Njah, man plejer vist indenfor den slags at skelne mellem "levende døde" og
"udøde" (der som kategori bl.a. indeholder vampyrerne).

--
Jens Thomsen

"See you later, space cowboy..."



Rikke & Brian (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 10-06-03 12:22


"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse
news:bc426u$4pe$1@sunsite.dk...
> > Hvorfor skulle zombier ikke kunne løbe?
>
> Er det set før? Hvad er definitionen på en zombie? Hvilken egenskaber skal
> den have for at være en zombie?
>
> Skal den slæbe med fødderne? Skal den sulte efter hjerne? Skal den kunne
> smitte?
>
Stiller du samme spørgsmål angående vampyre, for de har da også vidt
forskellige egenskaber hvis du sammenligner dem fra: Dracula, Blade,
Interview with..., Buffy, Angel, Vampires, Razor Blade Smile osv.

Instruktøren/forfatteren tager sig vel sine kunstneriske friheder

Mvh. Brian

>



Bo Kristensen (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Bo Kristensen


Dato : 10-06-03 12:36


"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> wrote in message
news:bc3to7$lie$1@sunsite.dk...
> > Nej, det behøver de skam ikke. Smitsom zombie-sygdom er en klassiker.
>
> Men zombier kan da ikke løbe kan de? Der må da være et regelsæt for
hvordan
> en zombie skal opføre sig, og det må de bestemt bryde i 28 Days
Later!!!!111
>

Det bedste jeg har kunnet finde:

Dog kender jeg mange som nok ville falde ind under den første definition.


http://www.wordreference.com/English/definition.asp?en=zombie


Source: The Collins English Dictionary © 2000 HarperCollins Publishers:

zombie, zombi ['z?mbi]
noun
(plural: -bies, -bis)
1 a person who is or appears to be lifeless, apathetic, or totally lacking
in independent judgment; automaton

2 a supernatural spirit that reanimates a dead body

3 a corpse brought to life in this manner

4 the snake god of voodoo cults in the West Indies, esp. Haiti, and in
scattered areas of the southern U.S.

5 the python god revered in parts of West Africa
[ETYMOLOGY: from Kongo zumbi good-luck fetish]
'zombiism noun

--
Bo Kristensen



Morten DH (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 10-06-03 15:21

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse
news:bc3to7$lie$1@sunsite.dk...
> Men zombier kan da ikke løbe kan de? Der må da være et regelsæt for
hvordan
> en zombie skal opføre sig, og det må de bestemt bryde i 28 Days
Later!!!!111

Jeg kan da godt finde et par af de gode gamle italienske i samlingen hvor de
bevæger sig særdeles hurtigt og endda skyder med automatvåben... Tror ikke
der er krav om de ikke skal kunne løbe (ellers er jeg selv i fare for at
blive erklæret for zombie efter ca. 25m)...



Martin Ohlsson (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 10-06-03 22:37


"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
news:3ee5e958$0$7072$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse
> news:bc3to7$lie$1@sunsite.dk...
> > Men zombier kan da ikke løbe kan de? Der må da være et regelsæt for
> hvordan
> > en zombie skal opføre sig, og det må de bestemt bryde i 28 Days
> Later!!!!111
>
> Jeg kan da godt finde et par af de gode gamle italienske i samlingen hvor
de
> bevæger sig særdeles hurtigt og endda skyder med automatvåben... Tror ikke
> der er krav om de ikke skal kunne løbe (ellers er jeg selv i fare for at
> blive erklæret for zombie efter ca. 25m)...
>
>

Desuden er det da egenligt mere logisk at de løber rundt og farer på alt og
alle som i 28days, end at de skulle halte stille rundt.. hvis man tænker på
de er "hjernedøde" og derfor kun følger deres dyriske-instikter og angriber



Peter G (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 11-06-03 09:16

Martin Ohlsson skrev:

> Desuden er det da egenligt mere logisk at de løber rundt og farer på
> alt og alle som i 28days, end at de skulle halte stille rundt.. hvis
> man tænker på de er "hjernedøde" og derfor kun følger deres
> dyriske-instikter og angriber

Oprindelig haltede/gik zombier vel fordi deres lemmer var delvist
forrådnede og/eller deres hjerneaktivitet ikke ligefrem på toppen m.h.t.
motoriske bevægelser.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Korrigér endelig mit sprog, stavefejl, grammatik, kommatering m.m.
Jeg vil hellere tage ved lære end forblive uvidende om uvaner.

Stefan Holm (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 10-06-03 11:05

"Kevin Edelvang" <ingenspam@mig.invalid> writes:

> Zombie = En levende død

Såsom vampyrer?

--
"Hun var bedårende som altid, og nok så ferm med kanylen."

Peter B. Juul (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 10-06-03 11:29

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> writes:

> Såsom vampyrer?

Eller vampyrjægere?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
I speak only 0}._.{0 -Stefan Holm
for myself. O/ \O

Rikke & Brian (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 10-06-03 05:41


"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bc2i1k$27ug$1@news.cybercity.dk...
> Nogen som har set den film? og hvad er jeres mening om den?
>
> Så lige trailer til den da den snart udkommer på vhs og dvd.

Jeg ser ikke normalt horror film, men jeg synes den var rigtig god. Især
stemningen i første del af filmen er god. Et par spooky scener og så ja lidt
Rambo-action. En rigtig god film synes jeg.

Mvh. Brian

>
> Mvh
> Silver
>
>



Taba (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 10-06-03 12:05

> Jeg ser ikke normalt horror film, men jeg synes den var rigtig god. Især
> stemningen i første del af filmen er god. Et par spooky scener og så ja
lidt
> Rambo-action. En rigtig god film synes jeg.

Jeg må sige at være fuldstændig enig med dig....

/Taba



Martin Andersen (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 11-06-03 06:51

> Nogen som har set den film? og hvad er jeres mening om den?
>
> Så lige trailer til den da den snart udkommer på vhs og dvd.

Den er god. I samme stil som Resident Evil.

Glæder mig allerede til 2'eren af RE.



Rikke & Brian (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 11-06-03 07:03


"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> skrev i en meddelelse
news:jrzFa.11194$mU6.14491@newsb.telia.net...
> > Nogen som har set den film? og hvad er jeres mening om den?
> >
> > Så lige trailer til den da den snart udkommer på vhs og dvd.
>
> Den er god. I samme stil som Resident Evil.

Ja den er god, men i samme stil som Resident Evil synes jeg bestemt ikke. RE
er ren action og ikke meget gys og stemning. 28 days later lever da mere på
stemning god skuespil og god historie synes jeg.

Mvh. Brian

>
> Glæder mig allerede til 2'eren af RE.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste