Skærme
Fijala 3554
Acer 732 vs ViewSonic VP171b (begge 16ms.)
Fra : Mathias

Dato : 09-06-03 18:10

Jeg har bestemt mig for at investere i enten Aceren eller ViewSonic´en. Jeg
har læst mange rosende ord om Acer 732, men er endnu ikke stødt på nogle
anmeldelser af VP171b.

Er der nogen der kender skærmen, eller evt. ved om den er på niveau med 732.

VP171b har en fordel, idet den ifølge specifikationerne har en contrast
ratio på 500:1, mens 732´eren kun har et forhold på 450:1.
Er der nogen forskel på disse tal i praksis?

Der er dog også en ulempe ved VP171b. Dens såkaldte viewing angle er kun på
140 grader mens 732´eren er på 160 grader.
Er der ligeledes nogen forskel på det tal i praksis?

Grunden til jeg også overvejer VP171b er netop at den også har en responstid
på 16ms.

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : Flare

Dato : 09-06-03 18:14

>ulempe ved VP171b. Dens såkaldte viewing angle er kun på
> 140 grader mens 732´eren er på 160 grader.
> Er der ligeledes nogen forskel på det tal i praksis?

Acerens på 160 passer i hvertfald.

Anders

Fra : E. Jensen

Dato : 10-06-03 08:35

Her er firmaet der producerer panelet til begge(vist nok):
http://www.auo.com/. Her står også specs på panelet. Om dër er forskel på
tidligere og senere udgaver af panelet, ved jeg ikke. Men søg evt. selv på
siden eller andetsted.

/Ebbe