Forsikring + vaccinationer til 3 uger i Th~
Fra : Martin

Dato : 09-06-03 17:11

Hej

Vi skal 3 uger til Thailand i august. Det bliver med et par dage i Bangkok,
en uge på Koh Samet og så 12 dage lidt rundt omkring (måske Chiang Mai
og/eller små sydlige øer).

Skal man bare tegne en rejseforsikring ved fx. Europæiske ?? Vi er begge
studerende og kan få en årsrejseforsikring for omkring 500 bobs.

Hvilke vaccinationer er tilrådelige ?? Vi får/har bestilt en hep. A ved
lægen og får ved samme lejlighed opdateret stivkrampen. Hvad med difteri?

Planen er som følger :

Bangkok 2 dage fast
Koh Samet 5 dage (nok 7) fast
Chiang Mai 7 dage ?? løs
Koh Samui 5 dage ??? løs

Hvordan lyder ovenstående? De 2 første punkter er faste, de 2 sidste ikke.
Bliver det for meget rejseri fra midt til syd til nord til midt.... ??

Hvor mange dage bør man afsætte til Chiang Mai - skal inkludere en mindre
trekking tur ?

Det er en "first time to Thailand-tur", så vi vil selvfølgelig gerne se en
masse, men det skal stadig være ferie og der skal være tid/mulighed for hele
dage på stranden

Mvh. Martin

Fra : Ole

Dato : 10-06-03 21:50

"Martin" <pasgaardFJERNDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal man bare tegne en rejseforsikring ved fx. Europæiske ?? Vi er begge
> studerende og kan få en årsrejseforsikring for omkring 500 bobs.

I SKAL have en forsikring, husk hvordan det gik den unge mand der blev kastet ind på et
møjbeskidt hospital og hans familie måtte betale hjemtransporten, se:
http://www.um.dk/ tryk på hjælp i udlandet

http://www.vaccination.dk/

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-06-03 12:41

"Martin" <pasgaardFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Skal man bare tegne en rejseforsikring ved fx. Europæiske ?? Vi er begge
> studerende og kan få en årsrejseforsikring for omkring 500 bobs.

Det er sikkert meget fint. Undersøg som sædvanlig om I behøver
bagageforsikring, eller jeres inboforsikring i forvejen dækker.

> Hvilke vaccinationer er tilrådelige ?? Vi får/har bestilt en hep. A ved
> lægen og får ved samme lejlighed opdateret stivkrampen. Hvad med difteri?

Vælg den dyre vaccine (Havrix). Efter 2 skud er man immun i 20 år, hvorimod
den lidt billigere (gammaglobulin) kun holder i 3 måneder. Det kunne jo være
I blev bidt af det og ville afsted igen

> [...]
>
> Hvordan lyder ovenstående? De 2 første punkter er faste, de 2 sidste ikke.
> Bliver det for meget rejseri fra midt til syd til nord til midt.... ??

Jeg synes det bliver en lille smule presset. Hvis jeg var jer ville vælge
enten nord (Chan Mai) eller syd (Samui, Phan Ngan, Tao). Det tager trods alt
omkring 12 timer at rejse mellem begge destinationer og Bangkok, hvilket
betyder at I skal bruge en helt døgn på at rejse. Det er list synd når I
"kun" har 3 uger.

> Hvor mange dage bør man afsætte til Chiang Mai - skal inkludere en mindre
> trekking tur ?

Jeg har været der en enkelt gang i 99, og der brugte vi 3 overnatninger i
byen og 2 på trek. Det syntes jeg var meget passende.
Et alternativ til Chang Mai kunne være en tur til Khao Sok nationalparken i
det sydlige Thailand. Det tager kun et par timer fra Surath Thani (byen
bådene til Samui og Phan Ngan sejler fra), og der er masser af "rigtig"
jungle. Jeg var der i april, og det var fantastisk flot. Man kan komme på
guidede ture rundt i parken, og det er ikke så turistet som Chang Mai. Jeg
kan godt nok ikke lige huske hvordan vejret er inde i landet på denne
årstid, det må du konsultere Lonely Planet om.

> [...]
> masse, men det skal stadig være ferie og der skal være tid/mulighed for

Så er det jo det helt rigtige land I har valgt. Hvis I har flere spørgsmål
så skyd endeilg. Jeg har været det 3 gange på 4 år, og jeg skal helt sikkert
derover igen.

Keller