Skod IR og Nokia 6610 HJÆLP
Fra : :-^-Shame-^-:

Dato : 09-06-03 17:02

Uanset hvad jeg prøver så kan jeg ikke overføre en skid til min nye nokia
6610. Jeg har købt en IR post til usb og pcen og telefonen kan fint se
hinanden. Men både windows trådløs forbindelse og nokia pc suite vil ikke
overføre noget. Windows siger ugyldig data og at der er det ene og andet i
vejen - Hvad gør jeg mon forkert ???????????????????

Shame

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 09-06-03 17:16

> [...]
> overføre noget. Windows siger ugyldig data og at der er det ene og andet i
> vejen - Hvad gør jeg mon forkert ???????????????????

Hvad er det du vil overføre? Spil/programmer eller toner eller billeder??

Fra : :-^-Shame-^-:

Dato : 09-06-03 18:17

Baggrunds billeder og toner - Men med tiden også spil.........

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 09-06-03 18:46

> Baggrunds billeder og toner - Men med tiden også spil.........

Ok, jeg har ikke haft noget problem med at bruge Nokia PC Suite. Man skal jo
selvfølgelig huske at bruge de rigtige dele af programmerne til de rigtige
formål.

Baggrundsbilleder skal have formatet 128*128 pixels, men kan også beskæres i
proccessen man går igennem i image converter. Måske du glemmer at beskære
billederne, og derved opdaterer et for stort format til telefonen??

Fra : :-^-Shame-^-:

Dato : 09-06-03 20:26

Jeg har lavet 2 screen shots.........Håber det kan hjælpe

http://www.saftkongen.dk/Fejl2.jpg
http://www.saftkongen.dk/Fejl1.jpg

Det ene er fra brug af Nokia program det andet er bare med trådløs
overførsel i Windows XP

Takker

Fra : Rander

Dato : 09-06-03 21:33

Mon, 9 Jun 2003 18:01:57 +0200 brugte :-^-Shame-^-: 9 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>overføre noget. Windows siger ugyldig data og at der er det ene og andet i
>vejen - Hvad gør jeg mon forkert ???????????????????

Jeg har haft et lignende problem... Ved at søge i gruppen her på Google fik
jeg løst det:

Hop ind i Enhedshåndtering (Win+Break, vælg fanen Hardware og knappen
Enhedshåndtering), dobbelt-klik på Infrarøde enheder, dobbelt-klik på din
Ir-adapter, vælg fanan Avanceret, og som "Infrared transceiver type" vælger
du "Vishay TFD". Den hedder muligvis noget andet hos dig, men den skal
hedde noget med Vishay.

Når du gør det, så sørg for at telefonen og computeren IKKE har kontakt
imens. Jeg ved ikke om det har nogen sammenhæng, men min Windows hang
ihvertfald da jeg skiftede transceiver-type mens der var kontakt til
telefonen...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg bokser helst fyre,
der har ligget tre-fire døgn i respirator. (George Foreman)

Fra : :-^-Shame-^-:

Dato : 09-06-03 21:44

YYYYYEEEEEEAAAAAAAAHHRRRRRR

Det virker sgu nu !!!!!!! Takker MANGE gange for hjælpen......

NICE....