Potte til GS 500 E (34 hk)
Fra : Christian Knudsen

Dato : 28-03-01 22:43

Hej NG

Hvilken potte vil det være en god ide at vælge, hvis man vil have lidt mere
ud af sin mc, og en rigtig fed lyd. Cyklen må gerne virke lidt større, og så
må potten gerne se lidt sej ud også. Den må også gerne give lidt ekstra hk,
og mere træk i mellemområdet.
Hvad kan i anbefale, og hvad ligger sådan nogen på???? (prismæssigt)
Erfaringer, omtale og linkz modtages med glæde.

Mc-hilsner,

Christian
GS 500 E

Fra : Jacob

Dato : 28-03-01 22:48

"Christian Knudsen" <christianknudsen@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:99tlqh$1c5p$1@news.cybercity.dk...
> [...]

> Hvad kan i anbefale, og hvad ligger sådan nogen på???? (prismæssigt)
> Erfaringer, omtale og linkz modtages med glæde.

---------------
Er der nogen idé i at sætte en ny potte på for at få flere HK, når den nu er
droslet?
For det første vil det vel være lettere at få flere HK ved at pille
droslingssættet af.
For det andet vil flere HK jo betyde, at du kommer til at køre ulovligt hvis
den netop er droslet pga. lille kørekort
Jeg overvejer selv at få skiftet min originale potte, men først forbindelse
med at jeg til efteråret får fuld effekt igen.

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Christian Knudsen

Dato : 29-03-01 21:05

"Jacob" <jnk.607@rsk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forbindelse
> med at jeg til efteråret får fuld effekt igen.

Hej Jacob

Det er rigtigt, at jeg så overskrider grænsen. Det tror jeg lige jeg havde
glemt et øjeblik.....Ikke så fedt så.
Hvad kan man ellers gøre???? Jeg har hørt om en kammerat der borede to
huller i indersiden af potten, hvilket gav den en rigtig fed lyd. Det gav
selvfølgelig ikke mere effekt, bare mere larm. Er der nogen der har nogen
erfaring med det???

Christian
GS500

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-03-01 13:56

Jeg kan altså ikke lade være med at spørge. Er det fuldt alvorligt ment, at
der er nogen der vil sætte en effekt-potte på en droslet GS500? Det er ikke
en joke?

/Rune

Fra : Christian Knudsen

Dato : 31-03-01 16:48

Hej Rune.

Formålet var ikke at montere en effekt-potte, da det jo ville være
latterligt. Ideen var at montere en potte med en federe lyd, og hvis den så
samtidig gav nogle flere heste, ville det jo ikke gøre noget, men det er
vidst ikke det min hensigt er.

Christian
GS500E

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-03-01 18:05

"Christian Knudsen" <christianknudsen@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9a4u55$2uoe$1@news.cybercity.dk...
> Formålet var ikke at montere en effekt-potte, da det jo ville være
> latterligt. Ideen var at montere en potte med en federe lyd, og hvis den

Okay - det er så en ting.
IMO er den fedeste potte den der larmer mindst. Ikke fordi jeg har noget
imod lyden af en motor, men fordi larmende motorcykler er med til at
begrænse motorsportens udfoldelser, og generelt vende ikke-MC'ister mod os

/Rune

Fra : Michael K. S.

Dato : 31-03-01 18:14

On Sat, 31 Mar 2001 19:05:28 +0200, "Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

> [...]
>imod lyden af en motor, men fordi larmende motorcykler er med til at
>begrænse motorsportens udfoldelser, og generelt vende ikke-MC'ister mod os

Yeah Rune,helt-helt enig,bare dog nogle flere ville fatte det.....

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 31-03-01 18:55

> [...]
> imod lyden af en motor, men fordi larmende motorcykler er med til at
> begrænse motorsportens udfoldelser, og generelt vende ikke-MC'ister

Nu ku' jeg så godt tænke mig at vide, hvad du mener med "larmer mindst"?
Skal den være lydløs? Skal man køre med standard-potte? Skal man holde
sig inden for lovgivningens rammer mht. støj?

Jeg synes bestemt ikke om fri udblæsning eller for meget larm, men jeg
har hørt historier om fodgængere, der vader ud foran en mc med
standardpotte, fordi den kørte bag andre mc'er, der larmede mere, så
folk troede, at alle var kørt forbi.

--
Susanne

Fra : Michael K. S.

Dato : 31-03-01 19:06

On Sat, 31 Mar 2001 19:55:09 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>Nu ku' jeg så godt tænke mig at vide, hvad du mener med "larmer mindst"?

Nu var det ganske vist Rune du spurgte med alliwl...

>Skal den være lydløs?

Nej

> Skal man køre med standard-potte?

Nej ikke nødvendigvis - men påtænk at fabrikken har brugt mange timer
på at optimere udstødningen til de (ofte modstridende) krav der
stilles.

> Skal man holde
>sig inden for lovgivningens rammer mht. støj?

Helst og i hvert fald hørte jeg 2 i dag,hvor forskellen var
markant,den ene var en potent sportsmc (Blackbird) med
standardudstødning,ikke specielt larmende ved alm. bykørsel og den
anden en Virago med skraldebang der kunne høres i hele Odense ved 50
km/t.

> [...]
>har hørt historier om fodgængere, der vader ud foran en mc med
>standardpotte, fordi den kørte bag andre mc'er, der larmede mere, så

Aha - det gælder om at larme mest eller hva' havde du lige tænkt dig
det eksempel skulle bruges til >

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 31-03-01 19:18

"Michael K. S." <Michaelks@image.dk> skrev
og den
> anden en Virago med skraldebang der kunne høres i hele Odense ved 50
> km/t.

Den slags synes jeg bestemt heller ikke om, og der er jeg enig med dig
og Rune i, at det næppe gavner den almene befolknings opfattelse af
motorcyklister.

> Aha - det gælder om at larme mest eller hva' havde du lige tænkt dig
> det eksempel skulle bruges til >

Nej, bestemt ikke - mere, at der også kan være ulemper ved at være
lydløs i trafikken. Noget med den gyldne middelvej.

--
Susanne

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 31-03-01 23:44

On Sat, 31 Mar 2001 19:55:09 +0200, Susanne Lund Pedersen wrote:

> Nu ku' jeg så godt tænke mig at vide, hvad du mener med "larmer mindst"?
> Skal den være lydløs? Skal man køre med standard-potte? Skal man holde
> sig inden for lovgivningens rammer mht. støj?

Ja til det sidste, de andre ting må du selv om. Sådan en HD med
et par blikrør til udstødning, det er altså ikke særlig fedt ind
af mine åbne vinduer en sommeraften engang efter midnat.. Ham på
kværnen synes sikkert at det er meget dejligt, men hvad med alle
dem han vækker på vejen hjem?

> [...]
> har hørt historier om fodgængere, der vader ud foran en mc med
> standardpotte, fordi den kørte bag andre mc'er, der larmede mere, så

Måske skulle de fodgængere tage førerhunden med næste gang? :)

--
Stig / shj@bigfoot.com

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-03-01 00:35

Hej Christian.

Da jeg havde min GS'er, fik jeg monteret en anden potte i dens sidste
levedage.
Hvad mærket er, kan jeg ikke huske, men den var lavet i rustfrit stål hele
vejen igennem, og havde en fantastisk hul lyd til en V-2'er

Du kan prøve at ringe til Linnet's MC i Toftlund, tlf 74 83 21 42.
Det var ham der monterede den på min maskine, og alt i alt gav jeg i omegnen
af 3700 inkl moms, p*s og papir og montering.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup