Støjende blæser på Sapphire ATI Radeon 950~
Fra : Thomas L. Pilegaard

Dato : 09-06-03 10:53

Jeg købte for nogle få uger siden et Sapphire ATI Radeon 9500. Så
langt så godt

Problemet er bare at blæseren larmer af h... til. Når jeg tænder for
maskinen skriger den som en gammel boremaskine der ikke er blevet
smurt i 20 år.

Efter et par minutter falder støjen til en knurren. Det lyder nærmest
som om rotoren er totalt ude af balance, eller et kugleleje der har en
grat i lejebanen.

Er det normalt at blæsere af denne type larmer sådan ?
(http://home.tiscali.dk/wing-nut/billeder/sapphireblaeser.jpg)

Er det det, så vil det jo næppe ikke nytte meget at bytte det. Så skal
der nærmere en Zalman VGA Heatpipe ZM80A-HP på istedet. Evt.
kombineret med en støjsvag kvalitetsblæser

mvh Thomas

Fra : flemsus

Dato : 09-06-03 11:03

"Thomas L. Pilegaard" <dundee@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> der nærmere en Zalman VGA Heatpipe ZM80A-HP på istedet. Evt.
> kombineret med en støjsvag kvalitetsblæser

Jeg har et af de "gamle" Sapphire der kan moddes og der fejler blæseren ikke
noget, så prøv da at få byttet blæseren først.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Aksel Spandet

Dato : 09-06-03 12:24

Hey!

> Er det normalt at blæsere af denne type larmer sådan ?
> (http://home.tiscali.dk/wing-nut/billeder/sapphireblaeser.jpg)

Har præcis samme kort.... min blæser larmer også en del (Synes jeg) men vil
dog ikke betegne det som skriger..... Men den har en meget irerterende lyd,
ingen tvivl om det!

Mvh
Aksel

Fra : stephan [1957Frb]

Dato : 12-06-03 08:52

> [...]
> der nærmere en Zalman VGA Heatpipe ZM80A-HP på istedet. Evt.
> kombineret med en støjsvag kvalitetsblæser

Mit Sapphire Radeon 9700 kort har samme blæser, og den larmer også mere end
jeg kan lide Jeg har prøvet at gøre noget ved det, har faktisk pillet
den af og sat den på igen (med ny kølepasta svf) men det hjalp heller ikke.