Zalman ZM80A-HP på GF4 bliver herrevarm
Fra : Henrik

Dato : 08-06-03 23:43

Hej

Jeg har et GF4 ti4200 hvor jeg har sat en Zalman ZM80A-HP køler på, da den
originale køler larmede som bare pokker.

Indtil videre har det virket fint, larmen var væk og maskinen har kørt fint,
men nu da temperaturen er steget gevaldigt i det danske vejr og jeg er
begyndt, at spille GTA Vice City som en besat går maskinen ned tit.

Da billedet simpelthen frøs tydede det på for varmt grafikkort, så jeg har
taget siderne af kabinettet for at der kan komme noget luft ind, men det har
ikke hjulpet.

Jeg har sat fingeren på Zalman køleren og den er pææænt varm, så nu har jeg
købt en 80mm Sunon blæser, som står og blæser luft ind på VGA-køleren og nu
er den kold og virker perfekt.

Blæseren larmer næsten ikke da den kører på 7v (Jeg har haft den på 12v.,
men det er nok med 7v til, at den er kold nok.)

Næste projekt er så at få lavet et hul i kabinettet så den sidder der,
istedet for at stå på en stabel tomme cd'er æsker, men det er ikke lykkedes
mig endnu pga. manglende værktøj (Et metalbor og en nedstrygerklinge var
ikke nok).

Så selvom Zalman køleren skulle være nok, så vil jeg opfordre til at man
lige mærker efter, om den nu også køler så meget som man tror, eller man
skal ofre 50,- på en blæser og lidt tid på at lave et hul i kabinettet

Mvh
Henrik

Fra : No1

Dato : 09-06-03 08:32

> Jeg har et GF4 ti4200 hvor jeg har sat en Zalman ZM80A-HP køler på, da den
> originale køler larmede som bare pokker.

Hvilken kølepasta har du brugt?

Fra : JRS

Dato : 09-06-03 08:59

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken kølepasta har du brugt?

Det har jo intet at sige når det er profilen der er meget varm .. Så må der
jo være en udemærket overførsel --

MVH
JRS

Fra : Henrik

Dato : 09-06-03 11:34

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote in message

> Hvilken kølepasta har du brugt?

Den der fulgte med.

Mvh
Henrik

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 09-06-03 12:21

Jeg har også et gf4 ti4200 med Zalman køler på og det køre altså udemærket.
Jeg har ligesom dig selv spillet rigtig meget Vice City og der har ikke
været nogen problemer. Jeg har en blæser til at sidde i kabinettet lige oven
over grafik kortet, den har måske en del af æren...

MVH

Morten

Fra : Gismo

Dato : 09-06-03 22:12

"Morten Wulff Nielsen" <wulffnielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
oven
> over grafik kortet, den har måske en del af æren...

Ingen blæser her - får det max 20 C på mit værelse over sommeren ... Er sku
fedt at bo i kælderen :)

Gismo

Fra : JRS

Dato : 10-06-03 11:20

"Gismo" <stivnisse@(XXXX)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ingen blæser her - får det max 20 C på mit værelse over sommeren ... Er
sku
> fedt at bo i kælderen :)

Ville godt nok helst ikke bo i et værelse hvor der max bliver 20C ..
Brrrrrrrrr.

MVH
JRS

Fra : Henrik

Dato : 10-06-03 19:45

"Morten Wulff Nielsen" <wulffnielsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
oven
> over grafik kortet, den har måske en del af æren...

Det tror jeg helt sikkert at den har, min køler er stuetemperatur efter
blæseren er kommet til, hvor den før var "brandvarm".

Mvh
Henrik

Fra : Stig Mogensen

Dato : 11-06-03 10:20

> oven
>>
> Det tror jeg helt sikkert at den har, min køler er stuetemperatur efter
> blæseren er kommet til, hvor den før var "brandvarm".

Samme her. Min sidder på en G4 TI4800SE, og bliver kun håndlund i idle.
UT2k3 i timevis, gør den meget varm, men den er altid klippestabil.

Jeg har en Papst 12db 80mm kabinetblæser til at suge luft ud, lige ovenover
mit AGP slot. Uden Papst'en bliver den mærkbart varmere - men er stadig
stabil.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : CeeJay

Dato : 09-06-03 21:48

> [...]
lykkedes
> mig endnu pga. manglende værktøj (Et metalbor og en nedstrygerklinge var

Du kunne også bøje en pci-pladsholder op og så sætte blæseren i den.
Du kan også selv lave en holder af et andet stykke metal og så skrue det
fast på pci pladserne.

Og så kan du igen sætte en "tunnel" ned over dit grafikkort og din zalmen og
sætte en blæser for enden af denne der enten blæser eller suger.
Du kan sikkert lave en sådan tunnel af stor sodavands plastikflaske .. 2
liter vil jeg tro - eller emballage fra en flaske whiskey (kommer nogle
gange i en firkantet kraftig papæske)

Fra : H3nrik V!

Dato : 10-06-03 08:39

In news:3ee4f289$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
CeeJay <news2003-2@ceejay.cjb. REMOVE_2_REPLY net> typed:

> Du kan sikkert lave en sådan tunnel af stor sodavands plastikflaske
> .. 2 liter vil jeg tro - eller emballage fra en flaske whiskey
> (kommer nogle gange i en firkantet kraftig papæske)

Hmmm... Jeg lurer et Joint Venture projekt her... Send mig en flaske
whiskey - og jeg skal kvittere med en papkasse kølertunnel... ;)

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Henrik

Dato : 10-06-03 19:43

"CeeJay" <news2003-2@ceejay.cjb. REMOVE_2_REPLY net> wrote in message

> [...]
> Du kan sikkert lave en sådan tunnel af stor sodavands plastikflaske .. 2
> liter vil jeg tro - eller emballage fra en flaske whiskey (kommer nogle

hhhmmm, så skal jeg vist skifte mine 10 tommelfingre ud med noget bedre, men
jeg har vist støvet en makker op, der har noget værktøj der kan håndtere
kabinettet

Mvh
Henrik