Den vel nok mindste 45-kværn!
Fra : Morten

Dato : 08-06-03 22:19

Hej NG

Ja, så er jeg igen blevet knallert-ejer. Da jeg fik min MC troede jeg ikke
jeg ville få en knallert igen, men skæbnen ville det anderledes ;)
Min MC har jeg dog endnu, men da jeg ikke har ordentlige opbevaringsforhold
hvor jeg bor nu, står den pt hos mine forældre.

Min nye knallert kan ses i news:dk.binaer.motor under overskriften "To små
dyr / Den vel nok mindste 45-kværn".
news:3ee3a54b$0$76082$edfadb0f@dread11.news.tele.dk - 1.billede
news:3ee3a635$0$76124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk - 2. billede
news:3ee3a6c0$0$76166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk - 3. billede - foldet
ud(!)

Effekten er på imponerende 1,3 heste eller 0.9 kw.
Selvom ydelsen på papiret er identisk med en lovlig Puch Maxi er
accelerationen i forhold til denne lysår foran.
Dog ikke så kraftig som scootertyperne, der typisk har omkring 3-4 eller
endog 5 heste.

Som speedometer er der fra fabrikken monteret en cykelcomputer, hvilket gør
aflæsningen af hastigheden meget præcis. Tophastigheden er 45 km/t sharp,
men pilles der lidt ved luftfilteret (fjerner propperne, så den afspejler
lande hvor den må køre 30 miles/t) er hastigheden 50 km/t, men kan dog godt
nå 55 km/t med lidt god vilje. Husk igen på cykelcomputerens præcision, så
et normalt speedometer vil typisk vise ~50-60 km/t (v. 45-55 reelt).

Yderligere oplysninger om kværnen kan findes her:
http://www.diblasi.it/
http://www.diblasi.com/
http://www.tateknik.se/
http://www.mobility.no (pt nede)
http://www.lanztec.de/html/di_blasi_mokick_r7.html
http://www.2-wheels.dk/

Den er mildt sagt ikke kendt herhjemme, men den er tilsyneladende rimelig
populær hos (rige) pølsetyskere, da den nemt kan være i autocamperen... Og
da det er en 45'er skal der plade på, hvilket betyder at man må køre på den
overalt i verden, ligesom en bil eller rigtig MC, blot forsikringen er i
orden.

Synes lige jeg ville "dele" min nyerhvervelse her i gruppen :)

Mvh
Morten

Fra : PappaJap

Dato : 09-06-03 11:21

Hej Morten,

Tillykke med den! Den ser sgu' godt nok noget pudsig ud... Hvordan er den at
køre på? Tænkte at den måske føles noget usikker/skrøbelig i
konstruktionen...

// PappaJ

Fra : Morten

Dato : 09-06-03 18:14

> Tillykke med den! Den ser sgu' godt nok noget pudsig ud... Hvordan er den
at
> køre på? Tænkte at den måske føles noget usikker/skrøbelig i
> konstruktionen...

Tak :)

Ja, selvfølgelig føles den sjov at køre på. Det skyldes både de lidt mindre
hjul og den korte hjulafstand, men det betyder samtidig at hvis man er god
til at styre den (den er faktisk lidt svær i forhold til alm. knallerter),
så kan man til gengæld dreje både skarpt og hurtigt.

Mvh
Morten