Indbygget vaskesøjle
Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-06-03 20:00

Hej

Jeg er igang med at nybygge/renovere mit bryggers.
I den forbindelse vil jeg lave en indbygget vaskesøjle, altså
vaskemaskine med tørretumbler ovenpå. Tørretumbleren skal have aftræk
gennem loftet.

Nu går jeg så lige og lurer lidt på størrelsen. For det er jo for lidt
bare og lave indbygningsmålet på 60x60x172 cm.

En bredde på ca. 62-63 cm er vel ok, og højden skal vel være omkring
175 cm. Men hvad med dybden. Her skal jo være plads til vand, strøm og
aftræk. Er det nok med ca. 75 cm.?

Indput modtages med tak.

/Henrik

Fra : Johnt

Dato : 08-06-03 22:33

"Henrik Jensen" <henrik@ishuset.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En bredde på ca. 62-63 cm er vel ok, og højden skal vel være omkring
> 175 cm. Men hvad med dybden. Her skal jo være plads til vand, strøm og

Det burde være nok. Tørretumbler er ca. 60 cm dyb, og aftræksslangen 100 mm,
så har du 5 cm ekstra.

Hilsen

René

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-06-03 09:33

"Johnt" <johntt@(fjerndette)mail.invalid> wrote in message

> Det burde være nok. Tørretumbler er ca. 60 cm dyb, og aftræksslangen 100
mm,
> så har du 5 cm ekstra.

Jeg vil lige indskyde, at slangen ofte kan være 12,8 cm, ikke at det gør det
store, men mindre Henrik valgte at skære ned til "kun" 10 cm i dybden

Mvh.

Kim

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 09-06-03 11:19

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message

> [...]
det
> store, men mindre Henrik valgte at skære ned til "kun" 10 cm i dybden

Man kan få en oval slange, som ikke fylder så meget.

\MK

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 09-06-03 08:39

"Henrik Jensen" <henrik@ishuset.dk> wrote in message

> En bredde på ca. 62-63 cm er vel ok, og højden skal vel være omkring
> 175 cm. Men hvad med dybden. Her skal jo være plads til vand, strøm og
> aftræk. Er det nok med ca. 75 cm.?

De fylder ikke 60 i bredden, de er lavet således at de kan være i et hul der
er 60 i bredden.

Mit "hul" er 169 højt og 62 dybt.

Dybe og højde svinger fra model til model og hvordan installationen er
lavet.

\MK