En lille tur i retten med en BC800...
Fra : Jonas Holt

Dato : 28-03-01 22:12

Som tidligere fortalt kørte jeg galt sidst i august sidste år - en bilist
overholdt ikke sin ubetingede vigepligt og jeg ramte bilens højre side,
hvorefter jeg fløj ud på en mark.
Jeg skal i retten og vidne imod bilisten på torsdag.

Idag ringede en betjent og fortalte bl.a. om en BC800 som politiet havde fundet
på ulykkesstedet. Han havde fundet ud af, at max-hastigheden indenfor de sidste
300+ km (rute: Nørresundby - et sted ml. Århus og Randers - Viborg - Aggersund -
Øland) var 185km/t og desuden en gennemsnitsfart på 70.

Og så er det lige at jeg vil vide, om I er nogle kloge hoveder der kan fortælle
mig om jeg kan blive tiltalt for den max. hastighed som sigmaen viser? For det
vil jeg godt nok blive ked af
Skal jeg have gode historier parat eller nægte at udtale mig eller ??!?

mvh
Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Thomas Lund

Dato : 28-03-01 22:14

Hvad dælen er en BC800?
MvH Thomas

Fra : Martin Poll

Dato : 28-03-01 22:35

> Hvad dælen er en BC800?
> MvH Thomas

Det er en cykelcomputer der monteres på mcen.
Og jeg kan da ikke tro at det holder en meter i retten. Den kunne jo være
indstillet forkert.

Med venlig hilsen
Martin
http://mpoll.homepage.dk/
( her er lidt om BC800)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-03-01 22:41

--
M.v.h.
Thore Jensen
"Thomas Lund" <el.diablo@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad dælen er en BC800?
> MvH Thomas

En cykelcomputer, anvendes for at få en mere nøjagtig fartmålin og til regne
gennemsnitshastighed ud og hulens masse andet.....

Thore

Fra : Rune Larsen

Dato : 28-03-01 22:23

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> vil jeg godt nok blive ked af
> Skal jeg have gode historier parat eller nægte at udtale mig eller ??!?

Den slags kan de ikke bruge til en skid. Det kan da være du for nyligt har
været på bane eller været på ferie i Tyskland eller whatever... For politiet
gælder jo, at de skal kunne bevise du kørte for stærkt da ulykken skete,
ikke i går eller sidste uge eller whatever.

/Rune

Fra : Christian Stidsen

Dato : 28-03-01 22:41

"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gælder jo, at de skal kunne bevise du kørte for stærkt da ulykken skete,
> ikke i går eller sidste uge eller whatever.

Gælder det ikke også, at de i det hele taget skal kunne bevise, at dimsen
har siddet på din MC ?

Christian

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-03-01 22:22

> [...]
Aggersund -
> Øland) var 185km/t og desuden en gennemsnitsfart på 70.

Jeg tror ikke du kan blive tiltalt på det grundlag, så lad være med at
bringe emnet op. Hvis etaten bringer det på bane, så spørg om han er sikker
på det var din, og følg det op af "Det skrammel havde også været i stykker
længe, det viste nogle helt urimelige tal..."

Rittig

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-03-01 22:40

> [...]
> på det var din, og følg det op af "Det skrammel havde også været i stykker
> længe, det viste nogle helt urimelige tal..."

ikke .... "så spørg om han er sikker på det var din, OG følg det op af "Det
skrammel havde også været i stykker længe". Det ville være at skyde dig selv
foden, så hellere enten pure nægte at det er din ELLER holde fast i at den
ikke virkede ordentligt.......

Thore

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-03-01 10:37

On Wed, 28 Mar 2001 23:40:14 +0200, "SmaRTrxxv"
<smartrxxv@hotmail.com> wrote:

> [...]
>foden, så hellere enten pure nægte at det er din ELLER holde fast i at den

Der ud over kan man jo bare sige, at man har eksperimenteret med
forskellige indstillinger (af hjulstr), og at der derfor har været
kraftig misvisning.

--
Mvh.Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-03-01 10:52

Thomas Makro <makro@cyberjunkie.dk> wrote in article
<2906ctsl6nsamtc2ve8vodv7njvsurku8s@4ax.com>...

> Der ud over kan man jo bare sige, at man har eksperimenteret med
> forskellige indstillinger (af hjulstr), og at der derfor har været
> kraftig misvisning.

....eller testet sin søjleboremaskine...

--
Mikkel

Fra : Thomas Makro

Dato : 30-03-01 08:23

On Thu, 29 Mar 2001 09:52:25 GMT, "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrotE:

>...eller testet sin søjleboremaskine...

???????
Nu kan man jo, på Sigmaen, justere/indstille størrelsen af hjulet,
således at Sigmaen ikke måler for meget eller for lidt.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-03-01 08:38

Thomas Makro <Makro@CyberFJERNjunkie.dk> wrote in article
<2uc8ct8m3r8r07j6995dt18l2loh7dqq5r@4ax.com>...

> ???????
> Nu kan man jo, på Sigmaen, justere/indstille størrelsen af hjulet,
> således at Sigmaen ikke måler for meget eller for lidt.

Var det ikke Mads Lund der testede sin BC800 på søjleboremaskinen? Jeg
synes jeg kan huske 800 km/t nævnt
Det var bare for at understrege at det er ret nemt at få en helt urimelig
top hastighed lagt ind i BCeren.

Nevermind.

--
Mikkel

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-03-01 16:07

> Var det ikke Mads Lund der testede sin BC800 på søjleboremaskinen? Jeg
> synes jeg kan huske 800 km/t nævnt

Det var vist ca. 413 km/t

Mvh
Steen

Fra : MicJen

Dato : 28-03-01 23:50

Hej!

Den kan _umuligt_!!!!! bruges som noget som helst bevis!

Jeg har en monteret på min cykel (altså den med rugbrødsmotor), og den er
gået fuldstændig i selvsving. Min tophastighed er så vidt jeg husker 184
km/t på cykel!!!!!!!!!!

Den har været tabt på gulvet nogle gange, og er på et tidspunkt kammet over,
så når jeg skifter mellem de forskellige oplysninger (avg. speed, max speed,
triptæller m.m.) går selve speedometret amok og viser som sagt totalt
urealistiske tal!

Jeg skal med glæde give en demonstration for interesserede!!!

MAO: DEN HOLDER IKKE I RETTEN! - og hvis den gør, så er verden af lave!!!

Mvh
Michael
Århus

Fra : Armand

Dato : 29-03-01 02:33

> [...]
> fundet på ulykkesstedet. Han havde fundet ud af, at max-hastigheden
> indenfor de sidste 300+ km var 185km/t og desuden en gennemsnitsfart

Gad vide hvad han regnede med at få ud af en sådan opringning?
Det bedste svar ville have været det p.t. populære: "Og - - - !???"!
Lastbilernes fartskrivere, som er det nærmeste sammenlignelige objekt,
skal calibreres jævnligt og bliver derefter plomberet. En løstliggende
BC 800 på ulykkesstedet beviser intet, og da slet ikke måneder efter.

Har du tidligere ikke nævnt noget om BC'en, havde det enkleste vel været
at pille resten af grejet af og spille uvidende. Alternativt få en ny
monteret, og erklære at man aldrig har manglet en.
Mængden af dumme undskyldninger er uendelig, hvorfor der heller ikke kan
ligge en sag i fundet af BG'en.
Det deraf indlysende resultatløse udkomme af en (telefonisk) anklage,
gør at
man blot må regne betjentens opringning som en gang mobning, eftersom at
han jo vidste at det var din BC'er og at du derudfra havde sort
samvittighed, som lige kunne ruskes lidt op med en telefon-opringning
:-/

Hele sagen er et hug til BC'erne: Mon ikke at mange færdselsbetjente
kender til fartmålere, måske alene fra deres egen trædecykel, og blot
ved at række ud efter en monteret BC'er, vil kunne mobbe/forvirre en
standset mc'ist til at vedkommende måske hopper på enhver ubegrundet
fart-anklage !? :-/
Hvorfor køre rundt med noget legetøj, som kan blive til væsentlig gene
for en??

--
Armand.

Fra : Ulf Bang

Dato : 29-03-01 09:31

> [...]
det
> vil jeg godt nok blive ked af
> Skal jeg have gode historier parat eller nægte at udtale mig eller ??!?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Hvis politiets argumenter holder, vil jeg optages i Guinness book of
records. Verdens hurtigste MC i standard trim, 548,6 km/t målt på BC800.
Det viste sig at bøsningerne i skivebremsen havde slidt lednings-isoleringen
over, med et resultat at ledningen tastede på alle 6 bøsninger.

mvh
Ulf GSX750F (Hayabusa go home)

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 29-03-01 11:43

"Jonas Holt"
> skrev
SNIP
> Jeg skal i retten og vidne imod bilisten på torsdag.
SNIP
**********************
Da du er indkaldt som vidne, er du pt. ikke anklaget. Selve
vidneforklaringen kan dog hurtigt komme til at føles som en anklage, da den
anklagede vil gøre alt for at (beholde kørekort?) bedyre sin uskyld.

Jeg var for nylig indkaldt i forbindelse med en bilist som kørte ind i siden
på mig sidste år, ved pludselig opstart ud over hajtænder.

Jeg "følte" mig næsten anklaget, da jeg først skulle redegøre for hvordan
man tændte lyset på en motorcykel, og hvordan man kontrollerede at det nu
også var tændt. Herefter skulle jeg fortælle om hastigheden, beliggenheden
på vejen samt hvordan vejret havde været.

Det var primært anklageren der udspurgte mig, selvfølgelig for at se om
bilisten nu virkelig var så skyldig som det så ud til.

Sluttelig fik jeg at vide, at der var jo ikke sket noget med mig .......
Dette var jeg ikke helt enig i: Motorcyklen blev total-skadet, og jeg gik
med krykker i 14 dage med en fod på størrelse med en elefants, og åd et par
pakker Panodil den første uge. Foden gør stadig ondt i perioder, og skal til
kontrol om et år, af hensyn til evt. forsikrings udbetaling.

Summa summarum, taler man under edsansvar da man er indkaldt som vidne og
ikke selv anklaget. Man må jo så se hvad man kan huske !

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : John Thomsen

Dato : 04-05-01 12:15

On Thu, 29 Mar 2001 12:42:46 +0200, "Jens S., Esbjerg"
<jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote:

>med krykker i 14 dage med en fod på størrelse med en elefants, og åd et par
>pakker Panodil den første uge. Foden gør stadig ondt i perioder, og skal til
>kontrol om et år, af hensyn til evt. forsikrings udbetaling.

Til hvilken tid du måske ikke kan køre andet end ambulance og
kørestol, for med så mange Panodil'er bør din mavesæk være spist op
indefra... )

Højst tre om dagen, mener jeg man anbefaler...

Venligst
John

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-05-01 12:39

On Fri, 04 May 2001 11:15:12 GMT, sir_john@vip.cybercity.dk (John
Thomsen) wrote:

>Til hvilken tid du måske ikke kan køre andet end ambulance og
>kørestol, for med så mange Panodil'er bør din mavesæk være spist op
>indefra... )

Næh,ikke rigtigt,men du forveksler det nok med Kodimagnyl

>Højst tre om dagen, mener jeg man anbefaler...

3 g = 6 stk 500 mg piller almindeligvis,kan dog både være mindre og
mere,og da Panodil fås i 20 stks pakninger kan man faktisk nemt komme
op på et par pakker på en uge .

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-05-01 14:53

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Til hvilken tid du måske ikke kan køre andet end ambulance og
> kørestol, for med så mange Panodil'er bør din mavesæk være spist op
> indefra... )
> Højst tre om dagen, mener jeg man anbefaler...

Nul. Anbefalingen er 4g om dagen, dvs. max 8 tabletter.

Rittig

Fra : Peter Sindrup

Dato : 29-03-01 11:06

Hej Jonas,

Du skriver det selv, uden måske at være opmærksom på det.
Du er kaldt i retten for at _vidne_ mod modparten. Du er altså ikke selv
under anklage.
Og selv om du var så er det jo helt ligegyldigt hvor stærkt du kørte
tidligere på dagen. Det er hastigheden i ulykkesøjeblikket der tæller -
intet andet

--
Peter Sindrup
(remove dot com in E-mail address for reply)

Fra : Niels Pein

Dato : 29-03-01 20:59

Jonas Holt skrev ...

> [...]
>det vil jeg godt nok blive ked af
>Skal jeg have gode historier parat eller nægte at udtale mig eller ??!?

Du kan jo stille dem et modspørgsmål:
"Kan jeg engang i fremtiden slippe for en fartbøde hvis min Sigma viser en
makshastighed på 50?"

Min Sigma har engang vist en kæmpestor hastighed (som TransAlp'en ikke
kommer i nærhed af) fordi forbindelsen var lidt løs.

Mvh. Pein

Fra : Poul Bekker-Hansen

Dato : 30-03-01 20:36

Jeg kender ikke BC800, men hvis den er trådløs kan den vise hvad som helst.
En cykelcomputer er meget dårligt kodet, så hvis den kommer i nærheden af en
magen til, tæller den de andre pulser med.
Ifølge brochuren til min, tæller den også fejl i nærheden af eldrevne tog.
Min trædecykel computer viste 96kmt en dag. Hvis jeg har den i hånden ved en
af de her tyverialarm porte i en forretning, kører jeg omkring 46kmt !

Poul B-H

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-03-01 11:57

Jeg takker for alle jeres besvarelser og gode ideer.

Den med søjleboremaskinen kan jeg godt lide Og man kan da have haft den i
lommen, hvis triptælleren skulle vise en kortere distance end den afstand der er
hjem...

Også tak for påmindelsen om, at jeg ikke er anklaget, men vidne

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jens Lyck

Dato : 30-03-01 20:44

Jeg kan ikke se at den kan bruges som bevismateriale i en retssag, da
myndighederne ikke vil acceptere den som speedometer når man kører til syn.

De var ganske argumentresistente over for min forklaring om at den var
væsentligt mere nøjagtig end det originale mekaniske (Veglia) speedometer.

Cyklen slap kun igennem fordi genierne opdagede at den var så gammel at der
ikke var lovkrav om Speedometer.

--

@
_[]-=\*

MVH
Jens Lyck Hansen

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-03-01 20:56

On Wed, 28 Mar 2001 23:11:30 +0200, "Jonas Holt"
<jholt@norden-fjords.dk> wrote:

Jej Jonas.

> [...]
>vil jeg godt nok blive ked af
>Skal jeg have gode historier parat eller nægte at udtale mig eller ??!?

Køb en mage til og hav den med i lommen.
Ja selvfølgelig havde jeg sådan en på, men den havde jeg i lommen den
dag.
Her er den.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 04-05-01 12:15

> [...]

>300+ km (rute: Nørresundby - et sted ml. Århus og Randers - Viborg - Aggersund -
>Øland) var 185km/t og desuden en gennemsnitsfart på 70.

Betjenten kan da ikke vide noget om ruten, vel?
Ringede han ikke blot for at fortælle at de havde fundet den, og om
det ku' være din?

Du kan aldrig blive tiltalt for noget, så længe de ikke har en
"observation" at hænge "beviset" op på.

Du behøver ikke nogle dumme undskyldninger, men kan roligt hævde det
er din BC og bede om at få den udleveret....

Venligst
John