Mentalitetsændring i informationssamfundet
Fra : Troels

Dato : 08-06-03 17:48

Kære gruppe

Blandt computerfolk eksisterede der før i tiden en anden mentalitet
hvad angår deling og spredning af information. Det gode gamle
"hacker"-kodeks om at "Al information skal være frit (læs: gratis)"
herskede på Internettet samt diverse boards og diskussionnetværk. Folk
kappedes nærmest om at være den der først fik offentliggjort
en-eller-anden ny fidus/trick/opdagelse i et nyt program, et nyt
stykke elektronik eller et nyt stykke hardware.

Jeg mener at denne holdning var en af grundstenene i Internettets
opbygning. Det er imidlertid ved at ændre sig, og det er sørgeligt. Og
hvad har dette så med denne gruppe at gøre? Jo, da jeg for første gang
har fået brug for at vide noget om unlocking af mobiltelefoner joinede
jeg selvfølgelig bl.a. denne gruppe.

Er der nogen der vil fortælle hvordan man rent teknisk unlocker en
telefon? Det er ihvertfald svært at finde information om det på WWW.
Og også på Usenet. Sådan ville det ikke have været for 5-10 år siden.
Og hvorfor denne mentalitetsændring? Grunden er simpel: Penge. Folk
vil tjene penge på informationenerne nu om dage. Unlocking-diciplinen
er ingen undtagelse. Unlocker-folk er der masser af, og de vil alle
sammen have penge for det, og ingen af dem vil fortælle hvordan man
gør.

Den gamle tilfredsstillelse ved at dele informationen er forsvundet,
og erstattet af en ny; tilfredstillelsen ved profit.

Det er sgu da sørgeligt.

Gør noget!! :) Fortæl mig om det.. (og for at være specifik: det
drejer sig om en Sony Ericsson T100) ..hvordan foregår det? Enlighten
me!

Men okay, jeg må nok give op og betale de skide 100,- for det, hvilket
jo også er billigt og reelt nok. Udstyret der bruges og know-how'et
koster jo også noget. Jeg kritiserer absolut ikke nogen af unlockerne,
det vil jeg gerne understrege.

De kærligste hilsner
Troels

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 08-06-03 18:24

"Troels" <troelz@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe

Hej Troels,

<Snip en masse tuderi om gamle dage.>

> Gør noget!! :) Fortæl mig om det..

Tjaeh, nu er det måske bare mig, der tager fejl,
men jeg kan da ikke lige huske at du selv har delt en masse erfaringer med
os andre.
The answer is out there - just keep on looking.

--
mvh Kasper / Unlock Århus ==> www.unlockaarhus.dk

Remote unlock af Nokia, Motorola og Siemens
også alle versioner af C55, S55 og SL55

Fra : DirectX

Dato : 08-06-03 21:42

Gør noget!! :) Fortæl mig om det.. (og for at være specifik: det
> drejer sig om en Sony Ericsson T100) ..hvordan foregår det? Enlighten
> me!

Det er det andet problem der er, folk der ikke gider finde ud af tingene
selv, folk der bare kræver uden at yde

Det er mindst lige så irriterende

Mvh
C@ss

Fra : Linde

Dato : 09-06-03 09:21

"Troels" <troelz@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der vil fortælle hvordan man rent teknisk unlocker en
> telefon? Det er ihvertfald svært at finde information om det på WWW.

Prøv evt. mobile.box.sk, der finder man det meste, om ikke andet får man da
clues i den rigtige retning.

Mvh
Linde