Zonealarm og lokalnetværk...
Fra : Tazman

Dato : 08-06-03 17:34

Hejsa

Når jeg har installet zonealarm på min server ryger forbindelsen til
min client. hvordan kan det være? jeg har addet ip på clienten i
trusted zone uden held. virker zonealarm slet med lokalnetværk??

Tazman

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 08-06-03 18:38

"Tazman" <karlsen@> skrev i en meddelelse
> [...]
> min client. hvordan kan det være? jeg har addet ip på clienten i
> trusted zone uden held. virker zonealarm slet med lokalnetværk??

Hej,

Jo det skulle gerne virke.
Når du snakker forbindelse hvad mener du så ?
FTP / WEB / Netbios ?
Skal der ikke åbnes for disse services i din FW ?

/Thomas Nielsen
TDN.dk

Fra : Tazman

Dato : 08-06-03 19:25

On Sun, 8 Jun 2003 19:38:26 +0200, "Thomas Nielsen" <snot@abc.cc>
wrote:

> [...]
>Når du snakker forbindelse hvad mener du så ?
>FTP / WEB / Netbios ?
>Skal der ikke åbnes for disse services i din FW ?

min client går på nettet igennem serveren. kan slet ikke komme på
serveren fra clienten.

hvordan åbner jeg for det?

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 09-06-03 13:17

Mener du skal have PRO udgaven for at kunne gøre det!

Alternativt lukker du ZA ned på serveren når klienten skal på nettet, men så
ryger jo hele ideen med ZA.

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-03 18:02

On Mon, 9 Jun 2003 14:17:14 +0200, "Henrik Hougaard"
<fam.hougaard@nejtakstofanet.dk> wrote:

>Mener du skal have PRO udgaven for at kunne gøre det!
>
>Alternativt lukker du ZA ned på serveren når klienten skal på nettet, men så
>ryger jo hele ideen med ZA.

Du kan også lukke for firewall'en på lokalnettet, Jeg går ud fra at du
har 2 netkort? Og tilføje det interne til trusted zone.
Mvh Heinrich

Fra : Tazman

Dato : 10-06-03 18:44

On Mon, 09 Jun 2003 19:01:30 +0200, Heinrich Borchmann
<heinrich(snabela)borchmann.org> wrote:

>Du kan også lukke for firewall'en på lokalnettet, Jeg går ud fra at du
>har 2 netkort? Og tilføje det interne til trusted zone.

jeg har prøvet at indskrive client ipen i trusted zone uden held.
hvordan gør jeg det rigtigt, jeg har to netkort i serveren.