3650 <---> pc
Fra : mig

Dato : 08-06-03 17:00

Jeg skal til at købe noget så jeg kan få en 3650 til at kommunikere med en
computer.

Entil videre har jeg fundet ud af følgene muligheder

IR
Bluetooth

Er der den storef forskel, både med muligheder og hastigheden, og hvad er
hastigheden på det?

Er der nogen der her eferinger med det evt. hvor man kan finde ting til den
både tilbehør, og downloads.

Og hvad med hukommelse er der nok i den til normalt brug og skal man ud og
købe ekstra hukommelse, hvor og hvor meget vil i anbefale hvis det er?

Mvh. Jacob (som snart køber en 3650)

Fra : Michael Andersen

Dato : 08-06-03 18:34

Jeg plejer at bruge en USB MCC-Kortlæser og smækker korte ind i den.

Fra : mig

Dato : 08-06-03 20:45

følger der sådan et kort med? (ved godt kortlæseren ikke gør) som standart,
eller er det kun intern hukomelse.

Mvh. Jacob

Fra : mig

Dato : 08-06-03 20:45

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-03 01:17

>følger der sådan et kort med? (ved godt kortlæseren ikke gør) som standart,
>eller er det kun intern hukomelse.
>
>Mvh. Jacob

Der bør ligge et 16mb mms kort i 3650'eren.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Ebbe

Dato : 09-06-03 10:30

mig wrote:
> IR
> Bluetooth
>
> Er der den storef forskel, både med muligheder og hastigheden, og hvad er
> hastigheden på det?

Mulighederne er meget forskellige. Ved IR skal telefonen ligge lige
foran porten. Vist højst en 1meter væk.
Ved BT kan du stå 10 meter væk og bag en mur hvis du vil, eller bare
have mobiltelefonen liggende i lommen :)
Ang. hastigheden, er de i begge tilfælde ikke vildt imponerende. Hvis
man skal flytte store data, skal man have et mmc kortlæser(som en andet
har skrevet om)

> Er der nogen der her eferinger med det evt. hvor man kan finde ting til den
> både tilbehør, og downloads.

Tilbehør kan du bare finde på www.nokia.dk
Jeg plejer bare at søge under eMule efter 3650, og så kommer der en masse...

> Og hvad med hukommelse er der nok i den til normalt brug og skal man ud og
> købe ekstra hukommelse, hvor og hvor meget vil i anbefale hvis det er?

Jeg køber snart et kort på 128mb, men til en ikke-nørd, tror jeg de 16mb
er fine...

Fra : mig

Dato : 09-06-03 11:08

> Ang. hastigheden, er de i begge tilfælde ikke vildt imponerende. Hvis
> man skal flytte store data, skal man have et mmc kortlæser(som en andet
> har skrevet om)

hvad er hastigheden på bluetooth og ir helt præcis nogen der ved det?

> Tilbehør kan du bare finde på www.nokia.dk
> Jeg plejer bare at søge under eMule efter 3650, og så kommer der en
masse...

andre steder, evt hvor man kan købe udover thansen?

> Jeg køber snart et kort på 128mb, men til en ikke-nørd, tror jeg de 16mb
> er fine...

er det 16 mb kort der er med? ... og der er 4mb intern ikke?

Mvh. Jacob

Fra : Lars Strange

Dato : 11-06-03 11:05

> hvad er hastigheden på bluetooth og ir helt præcis nogen der ved det?

Det tager ca. 10 sek. at overføre 50kb data over bluetooth (BT) fra min pc
til min N3650. IR er ikke meget langsommere, men det blev jeg træt af da man
skulle være meget nøjagtig med at få de to IR-øjer til at se hinanden. Jeg
har BT dækning i hele min lejlighed

Mht. kortlæser så skal du være opmærksom på, at kortet jo skal ud af din
N3650; dvs. af med bagdækslet, ud med batteri, ud med mmc-kortet. Med små
mængder af data pr. overførelse (et par billeder, lyde, programmer) tror jeg
at BT/IR er lettere.

Med BT/IR kan du også sync'e ml. fx outlook og telefonen.

> er det 16 mb kort der er med? ... og der er 4mb intern ikke?

Jo, det var der med til min. 128mb skulle vist ikke være noget problem at
sætte i.

/Lars

Fra : No1

Dato : 12-06-03 11:43

> hvad er hastigheden på bluetooth og ir helt præcis nogen der ved det?

Maks. teoretisk hastighed på hhv. IR og Bluetooth er 4Mbit og 1Mbit.
Bluetooth standarden vil blive hurtigere, men det er selvf. telefonens maks
BT hastighed der sætter grænsen. Ikke alle enheder kan køre 4MBit IR, det er
bare en af de hastighedsstandarder der er.

Du skal nok se på telefonen for at finde begrænsningerne. Men som sagt andet
steds i tråden, er jeg enig I at BT er bedst for det er mest praktisk til
små overførsler (kalender synkronisering mm., et par spil etc.), hvor MMC
kan bruges til overførsel af mange MB.