Andet multimedie
bentjuul 3670
gemme en aninimation
Fra : Møller

Dato : 07-06-03 23:30

Hej
Jeg kan åbne en animeret gif-fil i Adobe Image Ready 7.0 som en animeret
gif-fil og lave ændringer. Men jeg kan bare ikke gemme ændringerne igen som
en animeret-fil. Jeg ved at jeg tidligere har gemt filer som animeret
gif-fil.
Måske har jeg brugt et andet program? Har også Adobe PhotoShop 7.0
Men der er som blæst ovenpå .-)) og jeg kan bare ikke huske hvordan. Så er
der en, der kan hjælpe mig!
vh. Moller

Fra : Madsen

Dato : 08-06-03 00:40

Møller skrev:

> [...]
> animeret gif-fil og lave ændringer. Men jeg kan bare ikke gemme
> ændringerne igen som en animeret-fil. Jeg ved at jeg tidligere har

Det burde nu altså også være muligt at gemme den som en animation
vha. ImageReady, hvis du da ellers sørger for at gemme i *.gif igen
forstås.
Måske er du kommet til at tænde for alle lagene i lagpaletten. Det er
nok den typiske fejl man begår i ImageReady. Hver enkelt ramme svarer
til et lag. Hvis alle lagene er tændt på hver enkelt ramme, så vil
animationen stå stille.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/imageready/headbang>

Madsen.

Fra : Møller

Dato : 08-06-03 17:05

> [...]
> nok den typiske fejl man begår i ImageReady. Hver enkelt ramme svarer
> til et lag. Hvis alle lagene er tændt på hver enkelt ramme, så vil
Jeg havde ikke tændt for alle lag, men nogle
TAK! Nu virker det!
Men hvorfor står der Images only *.gif, når man gemmer, troede nemlig det
var grunden.
Images only er vel ét images? og ikke en animation!
vh Møller

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 08-06-03 22:09

"Møller" <trigger_one@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Images only er vel ét images? og ikke en animation!
> vh Møller

Images er flertal af image ( one image, two images )

mvh
Poul E. Kristensen

Fra : RoJo

Dato : 09-06-03 08:26

"Møller" <trigger_one@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor står der Images only *.gif, når man gemmer, troede nemlig det
> var grunden.
> Images only er vel ét images? og ikke en animation!

Det er en ekstra funktion, som bla. bruges til web. Hvis man har opdelt et
billede i slices, så kan man få programmet til, at indsætte billederne på en
html-fil.
Hvis man så vælger "images only", så genererer den IKKE den html fil.

Mvh
RoJo

Fra : Møller

Dato : 11-06-03 22:05

> Hvis man så vælger "images only", så genererer den IKKE den html fil.
Mange tak, prøvede lige at gemme som HTML... som du forklarede og
kan nu - godt se forskellen på images only og HTML....
vh Møller