Væghængt toilet
Fra : Feulleborni

Dato : 07-06-03 22:57

Hejsa...

skal de beslag til væghængte toiletter altid støbes ned i noget beton? I
princippet behøver man vel heller ikke de beslag; toilettet kan vel bare
skrues ind i væggen, så længe væggen kan holde kummen?

--
Med Venlig Hilsen / Regards

Tom Manczak

Ved svar pr. email skal du fjerne "isafish"

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 08-06-03 09:04

> skal de beslag til væghængte toiletter altid støbes ned i noget beton? I
> princippet behøver man vel heller ikke de beslag; toilettet kan vel bare
> skrues ind i væggen, så længe væggen kan holde kummen?

De "skal" ikke støbes ned i beton, men kan skrues fast i gulv og væg.

Til gengæld skal hele monterings stellet bruges. Det er ikke nok at gøre
toilettet fast i væggen.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Feulleborni

Dato : 09-06-03 12:10

Tak for svaret.

Det lyder lidt besværligt. Har jeg iøvrigt også ret i, at hvis det er
for at spare plads, så kan det næsten bedre betale sig at benytte et
slim-line toilet, med synlig cisterne, fx. mit eksisterende Ifö, som kun
er 66 cm i dybden (med afløb)? Det areal jeg har at rode med, er
virkeligt småt, så hver centimeter tæller. En indbygningscisterne skal
bybbes udenpå den eksisterende væg.

MVH Tom Manczak

"Jeg har ingen interesse i at blive medlem af en forening, der ville
acceptere mig som medlem"

-Graucho Marx

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 09-06-03 12:23

> [...]
> er 66 cm i dybden (med afløb)? Det areal jeg har at rode med, er
> virkeligt småt, så hver centimeter tæller. En indbygningscisterne skal

Et væghængt toilet sparer kun plads hvis hele konstruktionen omkring
toilettet er tænkt til et sånn'nt. Så det hele kan være inde i den reelle
væg og ikke i en ny udbygget væg. Ellers findes der toiletter der er
udformet med sammen trukket vandlås og smal cisterne. Og ellers findes der
stadig toiletter med høj skyl, altså cisterne i lofthøjde. Kontakt en
vvs'er, de har kataloger med mål på diverse toiletter.

Fra : Feulleborni

Dato : 09-06-03 12:29

Philip Oest Møller wrote:

> [...]
> stadig toiletter med høj skyl, altså cisterne i lofthøjde. Kontakt en
> vvs'er, de har kataloger med mål på diverse toiletter.

Mange tak for dit svar. Det kigger jeg på

--
Med Venlig Hilsen / Regards

Tom Manczak
tlf 40833010