Zip langsomt optræk
Fra : Bent F.

Dato : 07-06-03 18:46

Min datter har en Piaggio Zip 1997 som driller lidt, er meget længe om at
komme i fart, (farligt i kryds) når den endelig kører går det fint ca.45
km/t på lige vej, kan det være forkerte ruller (nye 8,5 gram) de gamle var
noget kantede og vejede en del mere, varioen har ingen skive,og udstødningen
er uden begrænsning.
Er der nogen forslag til forbedring ?

--
M.v.h.
Bent F.

Fra : Calle.

Dato : 07-06-03 19:29

Bent F. wrote:
> [...]
> gram) de gamle var noget kantede og vejede en del mere, varioen har
> ingen skive,og udstødningen er uden begrænsning.

hvis varioen ingen skive har, så er det en ualmindelig lav fart.
hvorfor har I ikke sat ruller i mad samme vægt som de gamle?
Det er jo vægten af dem der udgør trækkraft/hastighed
--
Calle

Fra : Bent F.

Dato : 07-06-03 20:02

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor har I ikke sat ruller i mad samme vægt som de gamle?
> Det er jo vægten af dem der udgør trækkraft/hastighed

Rullerne er købt hos en forhandler som sagde at de passede, jeg er
automekaniker og har aldrig rodet med scootermekanik.

Bent F.

Fra : Calle.

Dato : 08-06-03 07:52

Bent F. wrote:
> "Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Rullerne er købt hos en forhandler som sagde at de passede, jeg er
> automekaniker og har aldrig rodet med scootermekanik.

Hekto har engod side der viser hvordan det fungerer.
--
Calle

Fra : Basse123

Dato : 08-06-03 22:05

"Bent F." skrev d. 07-06-03 20:02 dette indlæg :

> "Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Rullerne er købt hos en forhandler som sagde at de passede, jeg er
> automekaniker og har aldrig rodet med scootermekanik.
>
> Bent F.

Ellers så køb en billig variator fra top racing til 369,- hos
west-import. Den gir både optræk og topfart. Sku ku køre ca 60-65
bagefter.

http://www.kandu.dk/