Iste
Fra : Henry Vest

Dato : 07-06-03 17:48

Hej!

Er der nogen der har en god opskrift på iste? Jeg har eksperimenteret lidt
med te, sukker og citronsaft, men synes slet ikke resultatet bliver godt.
Skal der andet i?

--
Henry Vest

Fra : Martin Seebach

Dato : 08-06-03 16:35

Henry Vest wrote:
> [...]
> med te, sukker og citronsaft, men synes slet ikke resultatet bliver godt.

Da jeg lavede iced tea i USA, lavede jeg ca 1 liter stærkt te, og hældte
godt med sukker i (vel ca en halv liter), og blandede op med vand i en
4-liters (gallon) kande.

Det eneste jeg kan komme i tanker om skulle være problematisk, er teen -
det var noget 'specielt' til iste.

Hvis det er smagen af Lipton Iced Tea, som man kan købe den i
forretninger, du søger, må jeg melde pas ..

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-06-03 16:48

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> med te, sukker og citronsaft, men synes slet ikke resultatet bliver

En søgning på google/danske sider giver på 0,18 sek 1050 hits.
5. hit (vendorf) ser spændende ud.
Sammenligner du derimod med de kommercielle isteer, skal du
nok have fat i en kemiker.
Mvh
Ole

Fra : Gazi

Dato : 14-06-03 14:23

"Henry Vest" skrev d. 07-06-03 17:48 dette indlæg :
> [...]
lidt
> med te, sukker og citronsaft, men synes slet ikke resultatet bliver

Hej

Du skal lave en 1 l stærk te ( sort te ) og tilsætte følgende
1½ spsk sukker
2 spsk citronsaft
1 spsk revet citronskal

Lad det køle