På hvilke maskiner er 9 hurtigere end X?
Fra : Niels Nielsen

Dato : 28-03-01 20:43

På hvilke maskiner er 9 hurtigere end X?

Jeg vil gætte på at der er en grænse for på hvilke maskiner at MacOS X er en
fordel, man kunne for eksempel forestille sig at alt under 350 Mhz, vil
kører bedre med OS 9. Men er der nogle seriøse test omkring dette emne?

Med venlig hilsen

Mads Gorm Larsen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 29-03-01 18:55

Niels Nielsen <nielsnielsen@hotmail.com> wrote:

> På hvilke maskiner er 9 hurtigere end X?

Rundt regnet alle.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-03-01 19:06

In article <1er1qq2.1gzebhu1iq7bk1N%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Rundt regnet alle.

Ikke G4 og MP. Desuden kører Mac OS 9 i X hurtigere end ren 9 for nogle
programmer. Men opstart af programmer - G A B. Det er bare ikke helt nok
at sige start af program = hastighed.

//Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-03-01 13:08

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Ikke G4 og MP. Desuden kører Mac OS 9 i X hurtigere end ren 9 for nogle
> programmer. Men opstart af programmer - G A B. Det er bare ikke helt nok
> at sige start af program = hastighed.

Jeg har bemærket den langsomme start af programmer under Mac OS X i de
få øjbelikket, som jeg har haft med systemet. Hvad skyldes denne
ventetid? Det er lidt lissom med Linux, der tager det også lang tid at
starte et program under f.eks. KDE. Er det en "fejl" i Unix?

--
René

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 01-04-01 19:41

rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) writes:

> [...]
> ventetid? Det er lidt lissom med Linux, der tager det også lang tid at
> starte et program under f.eks. KDE. Er det en "fejl" i Unix?

Ja. Under Mac OS 9 var et program selv ansvarlig for at frigive
CPU'en til andre processer, dvs. det kunne tage al CPU tiden til sig
selv under opstart. Under Mac OS X deles CPU'en hele tiden. Om det
så er en fordel, at man kan arbejde videre mens et program starter op,
afhænger lidt af situationen.

--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 31-03-01 23:22

> [...]

> Ikke G4 og MP. Desuden kører Mac OS 9 i X hurtigere end ren 9 for nogle
> programmer. Men opstart af programmer - G A B. Det er bare ikke helt nok

Vil du sige at 10 er hurtigere end 9 på alle G4? Så skulle du stikke
forbi min bette fyr her. Maskinen der kan lave "spinning cursor" ved
resizeing af et vindue, låse stort set alt ved åbning af en
netværkforbindelse og bruge flere sekunder på at få den skjulte dock
frem. Der er _visse_ ting som er hurtigere f.eks. har jeg endnu ikke
bemærket den sindsygt irriterende opspind af cd-rom, hvilket naturligvis
gør at man slipper for at kigge ud af vinduet hver gang æble-menuen
åbnes. Generelt finder jeg det ikke hurtigere.

Fra : Hammerhead

Dato : 06-04-01 09:14

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> gør at man slipper for at kigge ud af vinduet hver gang æble-menuen
> åbnes. Generelt finder jeg det ikke hurtigere.

Hvad kan man sige? Mac OS X 10.0.0. Det er et nyt, uafpudset produkt.

Vent til 10.0.1.

--
- Peter - titancity.com

Wintel users: All your base are belong to uX

Fra : Hammerhead

Dato : 06-04-01 09:14

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Rundt regnet alle.

Kommer an på opgaven. For rungt arbejde vil G4'ere fra 400 Mz og opefter
være hurtige - specielt multi-CPU setups.

Alt under en G4 vil derimod være sløvt...