dvi til vga
Fra : Lars Lundegaard Olse~

Dato : 07-06-03 13:50

har for nyligt fået nyt grafikkort, med alm. vga udgang, tv-out, og
dvi. mit spørgsmål er nu findes der et kabel eller en konverter så jeg
kan køre en ekstra (analog) skærm på dvi udgangen og hvad koster et
sådant evt?

mvh
lars olsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-06-03 14:28

Lars Lundegaard Olsen wrote:
> [...]
> dvi. mit spørgsmål er nu findes der et kabel eller en konverter så jeg
> kan køre en ekstra (analog) skærm på dvi udgangen og hvad koster et

Det burde da meget gerne følge med dit nye kort. Jeg kører selv med to
skærme, hvoraf den ene er sat til med en converter til DVI-stikket...

--
Martin K

Fra : ASKF

Dato : 08-06-03 17:29

Martin Kirschmeyer ytrede sig i
<3ee1e852$0$48900$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

>Det burde da meget gerne følge med dit nye kort. Jeg kører selv med to
>skærme, hvoraf den ene er sat til med en converter til DVI-stikket...

Jeg har prøvet med tre analoge skærme og billedet har haft horisontale
skygger.

Denne form for skygger plejer gerne at skyldes en dårlig forbindelse
eller for svagt et signal, der er derfor ingen garanti for at et
konverteringsstik vil give et brugbart billede.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-06-03 17:53

ASKF wrote:
> Jeg har prøvet med tre analoge skærme og billedet har haft horisontale
> skygger.

OK...

> Denne form for skygger plejer gerne at skyldes en dårlig forbindelse
> eller for svagt et signal, der er derfor ingen garanti for at et
> konverteringsstik vil give et brugbart billede.

Jep - det tyder på en dårlig forbindelse! Kunne det tænkes at det var dit
GFX-kort der var noget galt med, for det kører aldeles upåklageligt her...

--
Martin K

Fra : ASKF

Dato : 12-06-03 14:51

Martin Kirschmeyer ytrede sig i
<3ee369ef$0$48893$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

>ASKF wrote:
[snip]

>Jep - det tyder på en dårlig forbindelse! Kunne det tænkes at det var dit
>GFX-kort der var noget galt med, for det kører aldeles upåklageligt her...

Tja det kunne vel godt tænkes, det er et Powermagic ATI Radeon
7500/128MB jeg lige har købt brugt (320kr+porto).
Jeg har overvejet at maile sælger og spørge om han også havde problemet.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : JRS

Dato : 08-06-03 18:27

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller for svagt et signal, der er derfor ingen garanti for at et
> konverteringsstik vil give et brugbart billede.

Kan huske da DVI lige var kommet frem, testede de forskellige
konverteringsstik og fandt ud af at der kunne være meget store forskelle på
kvaliteten af dem .. Kan være du har været uheldig med dit .. Mit fra
PowerColor er udemærket ..

MVH
JRS

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-06-03 18:37

JRS wrote:
> Mit fra PowerColor er udemærket ..

Skal for god ordens skyld nævne at mit at fra Asus...

--
Martin K

Fra : ASKF

Dato : 12-06-03 14:54

JRS ytrede sig i <bbvrft$dop3l$1@ID-160710.news.dfncis.de> med dette:

> [...]
>konverteringsstik og fandt ud af at der kunne være meget store forskelle på
>kvaliteten af dem .. Kan være du har været uheldig med dit .. Mit fra

OK, måske værd at teste nogle stik, mit er fra Powermagic, og fulgte med
kortet.

Jeg har i øvrigt også forsøgt mig med kontaktrens, netop for at sikre at
der ikke skulle sidde noget skidt i stikket, så det er ganske muligt at
det er af en dårlig kvalitet.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen