/ Forside / Interesser / Helbred / Slankekure / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Slankekure
#NavnPoint
henningbo.. 2235
ans 1415
vaxen 1300
dova 889
miritdk 860
disken 790
Mordex 720
Nordsted1 649
Jernladyen 626
10  briani 560
nu vil jeg gerne have hjælp
Fra : \"Lone Nielsen/KAD\"


Dato : 28-03-01 20:17

Hej alle.
Nu har jeg været med på sidelinien ret længe, og har virklig kunne bruge
mange af svarene herfra, og nu har jeg selv noget jeg gerne vil spørge
om...
Jeg er begyndt i et motionscenter og jeg kan ikke helt finde af om jeg
fedtforbrænder eller bare noget andet....
Jeg cykler i ca. 25 min. jeg prøver at nå 10 km. så tager jeg maskiner
(jeg bruger de maskiner til baller lår og ryg og skulder)og så slutter jeg
af med at steppe i 25 min, jeg sveder som en bryggerhest og på maskinen
står der,at jeg har forbrandt ca. 335 kcal. men kan jeg regne med at det
er fedt el. hva, jeg drøner lidt op og ned i lewel fra 6 til 9, er der
evt. nogen der kan fortælle mig om jeg gør det rigtig jeg er i centret 3
gange om ugen.

Mange hilsner

Lone


 
 
Helle (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 30-03-01 07:03

hej Lone

jeg håber da, at der er nogen i centret, der kan give dig vejledning i,
hvordan du finder din fedtforbrændingszone? Du skal finde den puls, hvor du
ifølge experterne forbrænder fedt, når du laver motion i længere tid! Hos
mig ligger den omkring puls 140, så når jeg stepper, så har jeg en pulsmåler
på, som fortæller mig, om jeg er i "zonen". Dog går jeg engang imellem over
til at træne hårdt, så jeg sveder som en bryggerhest, så kroppen bliver lidt
overrasket..(det er nemlig en stor videnskab det med fedtforbrændingen, du
kan ikke bare træne fedtforbrænding, for så vænner din krop sig bare til
det, den skal have lidt variation! )

Men prøv at se, om der ikke er en i centret, som kan hjælpe dig med at finde
de rigtige metoder til at træne.
/Helle
""Lone Nielsen/KAD"" <"Lone Nielsen/KAD"@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b0304d5240073fb6b0304d524.304d525@net.dialog.dk...
> Hej alle.
> Nu har jeg været med på sidelinien ret længe, og har virklig kunne bruge
> mange af svarene herfra, og nu har jeg selv noget jeg gerne vil spørge
> om...
> Jeg er begyndt i et motionscenter og jeg kan ikke helt finde af om jeg
> fedtforbrænder eller bare noget andet....
> Jeg cykler i ca. 25 min. jeg prøver at nå 10 km. så tager jeg maskiner
> (jeg bruger de maskiner til baller lår og ryg og skulder)og så slutter jeg
> af med at steppe i 25 min, jeg sveder som en bryggerhest og på maskinen
> står der,at jeg har forbrandt ca. 335 kcal. men kan jeg regne med at det
> er fedt el. hva, jeg drøner lidt op og ned i lewel fra 6 til 9, er der
> evt. nogen der kan fortælle mig om jeg gør det rigtig jeg er i centret 3
> gange om ugen.
>
> Mange hilsner
>
> Lone
>



Mikkel Gybel Jensen (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Gybel Jensen


Dato : 31-03-01 12:25

"Helle" <helle.fuglsang@mail.dk> wrote in message
news:9a17l2$edi$1@news.inet.tele.dk...
> hej Lone
>
> jeg håber da, at der er nogen i centret, der kan give dig vejledning
i,
> hvordan du finder din fedtforbrændingszone? Du skal finde den puls,
hvor du
> ifølge experterne forbrænder fedt, når du laver motion i længere
tid!

Nej man skal ej! man skal finde den intensitet, hvor man lige akkurat
kan holde ud at arbejde i den afmålte tid. Det drejer sig om at
forbrænde så meget energi som muligt på den tid, der er til rådighed -
om de kommer fra fedt eller andet er ligegyldigt, det udligner kroppen
alligevel bagefter.

Hvis der kun trænes i 25 minutter, så skal der fuld knald på... 70 -
80 % af maxpulsen (efter en indkøringsperiode, hvor man trapper op).

Når du styrketræner, så vælg de maskiner, der træner store
muskelgrupper, f.eks. bryst, ryg og ben. Løft relativt tungt - 15
gentagelser per sæt er for meget, hold det gerne under 12. På den måde
får du bygget mest muskelmasse på.

Træn løs! når du træner for fuld skrue, vil du også opleve at din
kondition forbedres - og det er en dejlig oplevelse.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906
web: http://home.worldonline.dk/~mgj
work: http://www.cmrc.dk / http://www.damec.dk
http://www.motion-online.dk - nyt site om motion m.m.



Helle (02-04-2001)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 02-04-01 07:17

Hej Mikkel

jeg deltager normalt ikke i "mudderkastning", men jeg mener dog, at det er
lidt forkert, det du skriver. Hvis man vil tabe sig, skal man dyrke motion
så længe som muligt, hvis man gerne vil have musker, så skal man løfte tungt
og ikke så mange gange! Og jeg tror, at Lone gerne vil tabe sig - ikke
opbygge store muskler. Derfor mener jeg også, at hun skal forsøge at finde
et jævnt tempo, hvor hun virkelig kan lave motion i lang tid! Men som sagt
mener jeg også, at hun skal søge informationer i træningscentret, som nok
godt kan se forskel på, om hun vil fjerne fedt eller øge muskelmængden.

Helle
"Mikkel Gybel Jensen" <m.gybel@earthling.net> wrote in message
news:9a4f9p$civ$3@sunsite.dk...
> "Helle" <helle.fuglsang@mail.dk> wrote in message
> news:9a17l2$edi$1@news.inet.tele.dk...
> > hej Lone
> >
> > jeg håber da, at der er nogen i centret, der kan give dig vejledning
> i,
> > hvordan du finder din fedtforbrændingszone? Du skal finde den puls,
> hvor du
> > ifølge experterne forbrænder fedt, når du laver motion i længere
> tid!
>
> Nej man skal ej! man skal finde den intensitet, hvor man lige akkurat
> kan holde ud at arbejde i den afmålte tid. Det drejer sig om at
> forbrænde så meget energi som muligt på den tid, der er til rådighed -
> om de kommer fra fedt eller andet er ligegyldigt, det udligner kroppen
> alligevel bagefter.
>
> Hvis der kun trænes i 25 minutter, så skal der fuld knald på... 70 -
> 80 % af maxpulsen (efter en indkøringsperiode, hvor man trapper op).
>
> Når du styrketræner, så vælg de maskiner, der træner store
> muskelgrupper, f.eks. bryst, ryg og ben. Løft relativt tungt - 15
> gentagelser per sæt er for meget, hold det gerne under 12. På den måde
> får du bygget mest muskelmasse på.
>
> Træn løs! når du træner for fuld skrue, vil du også opleve at din
> kondition forbedres - og det er en dejlig oplevelse.
>
> Mikkel
> --
> Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
> e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906
> web: http://home.worldonline.dk/~mgj
> work: http://www.cmrc.dk / http://www.damec.dk
> http://www.motion-online.dk - nyt site om motion m.m.
>
>



Mikkel Gybel Jensen (02-04-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Gybel Jensen


Dato : 02-04-01 21:20

"Helle" <helle.fuglsang@mail.dk> wrote in message
news:9a95ka$m0g$1@news.inet.tele.dk...
> Hej Mikkel
>
> jeg deltager normalt ikke i "mudderkastning",

Er der nogen her, der laver mudderkastning? hvor? så vil jeg være med


men jeg mener dog, at det er
> lidt forkert, det du skriver. Hvis man vil tabe sig, skal man dyrke
motion
> så længe som muligt,

Fidusen er, at der anføres, at der motioneres i et afmålt tidsrum -
det gælder således om at fyre så meget energi som muligt af i den
periode, det gør man altså ikke ved at have en puls på 45 - 55 % af
maks - med det niveau vil de fleste kunne motionere i flere timer, og
hvem har tid til det?

> hvis man gerne vil have musker, så skal man løfte tungt
> og ikke så mange gange! Og jeg tror, at Lone gerne vil tabe sig -
ikke
> opbygge store muskler

Tung træning opbygger musklemasse, der modvirker en diætinduceret
nedgang i hvilestofskiftet. Det er meget begrænset hvad man får ud af
let styrketræning (efter en indkøringsfase) - så hellere bruge tiden
på aerob træning.

> Derfor mener jeg også, at hun skal forsøge at finde
> et jævnt tempo, hvor hun virkelig kan lave motion i lang tid!

Ja, et jævnt tempo, der lige akkurat gør det muligt at motionere i den
afmålte tid, ellers får man ikke så meget ud af det, som man kunne
have fået.

> mener jeg også, at hun skal søge informationer i træningscentret,
som nok
> godt kan se forskel på, om hun vil fjerne fedt eller øge
muskelmængden.

Nu er jeg generelt skeptisk overfor mange af de folk, der arbejder i
træningscentre - de har ingen uddannelse og får det meste af deres
information fra ugeblade og bodybuildermagasiner.

De to ting hænger uløseligt sammen!

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906
web: http://home.worldonline.dk/~mgj
work: http://www.cmrc.dk / http://www.damec.dk
http://www.motion-online.dk - nyt site om motion m.m.



Bjarne Laursen (02-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjarne Laursen


Dato : 02-04-01 13:52

"Mikkel Gybel Jensen" <m.gybel@earthling.net> wrote:
.....
>det udligner kroppen
>alligevel bagefter.
Ja, ved at gøre en rigtig sulten, med hvad deraf følger.
-Bjarne


Kata (02-04-2001)
Kommentar
Fra : Kata


Dato : 02-04-01 18:06

Bjarne Laursen <pyramide@po.ia.dk> skrev:
> Ja, ved at gøre en rigtig sulten, med hvad deraf følger.
>

Hmm, da ikke nødvendigvis! Sult/appetit mekanismerne er vel mere
komplicerede end som så.



--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata







Mikkel Gybel Jensen (02-04-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Gybel Jensen


Dato : 02-04-01 21:21

"Bjarne Laursen" <pyramide@po.ia.dk> wrote in message
news:sbtgctsvrtpcek376c5to62tvpm4o6s0tc@4ax.com...

> Ja, ved at gøre en rigtig sulten, med hvad deraf følger.

Vrøvl! hård træning medfører netop en regulering af blodsukkereret, så
der holdes et mere jævnt niveau, hvilket medfører reduceret
sultfornemmelse.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906
web: http://home.worldonline.dk/~mgj
work: http://www.cmrc.dk / http://www.damec.dk
http://www.motion-online.dk - nyt site om motion m.m.



Mads Jensen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Jensen


Dato : 19-04-01 20:43


> > Ja, ved at gøre en rigtig sulten, med hvad deraf følger.
>
> Vrøvl! hård træning medfører netop en regulering af blodsukkereret, så
> der holdes et mere jævnt niveau, hvilket medfører reduceret
> sultfornemmelse.

Efter hård træning er dit blodsukker lavt, og de fleste vil føle sult. Dette
kan især ses på personer der har sukker syge.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste