Baggrund + farve med css ?
Fra : Kasper

Dato : 07-06-03 12:12

#menu {
background-color: white;
background: url(images/tentakler.jpg) no-repeat fixed;
}

Hvordan gør man sådan, at når baggrunden er der,
så bliver resten af det hvor den ikke er der en bestemt farve ?

håber i ved hvad jeg mener :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 07-06-03 12:26

"Kasper" <info@webage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan gør man sådan, at når baggrunden er der,
> så bliver resten af det hvor den ikke er der en bestemt farve ?

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil du have en farve rundt om
det, hvor du har sat et baggrundsbillede på (i #menu).
Det kan du f.eks. gøre ved at sætte farven på body eller
en anden container uden om.

dvs noget lignende:
body
{
background-color: red;
}

Martin
www.yavi.dk
www.web2matic.dk

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 07-06-03 12:52

ja, det er det jeg mener, men det virker ikke :/

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-06-03 13:04

Kasper Nielsen wrote:
> ja, det er det jeg mener, men det virker ikke :/

må vi se?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 07-06-03 13:25

www.webage.dk/hps/bif-area

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-06-03 13:38

Kasper <info@webage.dk> writes:

> #menu {
> background-color: white;
> background: url(images/tentakler.jpg) no-repeat fixed;
> }

Background er en forkortelse for flere forskellige egenskaber:
background-image, background-repeat, background-attachment (de tre du
angiver), men også background-position og background-color. De to
sidste er ikke angivet i forkortelsen, så de får deres default-værdi
("top left" og "transparent" hhv.). Det overskriver den foregående
angivelse af background-color.

> Hvordan gør man sådan, at når baggrunden er der,
> så bliver resten af det hvor den ikke er der en bestemt farve ?

background: url(images/tentakler.jpg) no-repeat fixed;
background-color: white;

eller

background: white url(images/tentakler.jpg) no-repeat fixed;

/L

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 07-06-03 13:49

> background: white url(images/tentakler.jpg) no-repeat fixed;

Tusind tak, det hjalp :)