Stof til eftertanke...
Fra : Martin Berentzen

Dato : 07-06-03 11:50

læs lige det her....

http://www.tech-report.com/etc/2003q2/3dmurk03/index.x?pg=1

Martin Berentzen... Fjern "NOSPAM" i emailadressen... mange tak...

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-03 12:39

"Martin Berentzen" <berentzenNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message
> læs lige det her....
>
> http://www.tech-report.com/etc/2003q2/3dmurk03/index.x?pg=1

Nogen der kort vil remse op hvad artiklen går ud på?
Efter hvad jeg kan se, lyder det interresant.

mvh
FB

Fra : Martin Berentzen

Dato : 07-06-03 14:13

> Nogen der kort vil remse op hvad artiklen går ud på?
> Efter hvad jeg kan se, lyder det interresant.

kort sagt: SNYD!!! Artiklen lægger op til at Nvidia snyder med driverne til
deres grafikkort, således at de performer bedre i 3Dmark2003. Driveren
skulle angiveligt ændre små ting i 3Dmark således at den samlede score
bliver højere... driveren genkender simpelthen 3Dmark2003.exe... Man har så
i testen ændret 3Dmark2003.exe til 3Dmurk2003.exe og pludselig performer
kortet dårligere, nu kan driveren jo ikke genkende programmet. Der er vist
også lidt med ATI, men det er vist stadig lidt løse rygter...

Men man må da sige at de er rimelig kreative i grafikkort-branchen...

MVH

MARTIN

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 07-06-03 15:21

Martin Berentzen wrote:
> [...]
> kortet dårligere, nu kan driveren jo ikke genkende programmet. Der er vist
> også lidt med ATI, men det er vist stadig lidt løse rygter...

Det værste er faktisk at da det kom frem Nvidia havde snydt, så svarede
de at der måtte være tale om en fejl i driverne. De optimeringer de
havde lavet krævede driverne var bygget specifikt til det, så den
undskyldning er simpelthen det lammeste

Nu viser det sig så de også har snydt med noget billedkvalitet hvor det
næsten ikke kan ses, og det svarer så til hvad ATI gjorde med Quake3
dengang Radeon 8500 kom frem. ATI havde dog i det mindste mandsmod nok
til at indrømme deres optimering ikke var helt fin i kanten.

Det skal siges ATI også har optimeret til 3DMark2003, men det de har
gjort er at lade kortet udføre nogle beregning på en mere optimal måde
(altså så det udnytter hardwarens styrker bedre) og ikke fjernet eller
pillet ved billedkvaliteten. Altså en rendyrket optimering hvilket jeg
egentlig mener er ok, der er jo i forvejen tale om en kunstig benchmark
i modsætning til hvis man tester med et spil.

I det hele taget så bør man kigge på spil benchmarks og ikke programmer
som 3D Mark, det er alligevel et kedeligt spil og der er ikke meget Dx9
i deres test.

> Men man må da sige at de er rimelig kreative i grafikkort-branchen...

Sådan har det altid været, helt tilbage til dendang der ikke var
3D-kort. Men sådan er det nok i alle brancher, tag bare bilerne hvis
spedometere ofte viser 3-4% for meget. Selv hæderkronede bilfabrikker
som Jaguar har været kreative, dengang Jaguar E blev lavet så måtte de
strippe en bil for alt og køre i medvind for at få presset den op på den
hastighed de lovede alle bilerne kunne køre (160 MPH vistnok).

Mvh

Bruno